Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis
Sikap gila kuasa pakatan haram PR amatlah ketara sekali apabila kumpulan pemimpin dan penyokong dari pakatannya secara terang-terangan mengagung-agungkan kumpulan pengganas yang semakin berleluasa di negara ini.

Bagi mengaburi mata rakyat kumpulan Hindraf yang merupakan pengganas era baru ini telah membentuk sebuah pertubuhan yang didaftarkan dan menganjurkan perhimpunan yang dinamakan "Bersih" (kononnya la) tapi hakikatnya hati masing-masing keruh hitam berkelodak dengan niat yang teramatlah busuk.

Apa pun kerajaan tidaklah buta mata sepertimana yang mungkin dianggap kumpulan tersebut sebab itulah beberapa pemimpinnya pernah ditahan di bawah akta ISA dan kemudiannya dibebaskan baru-baru ini. Kalau diamati cara dan strateginya mirip kepada kumpulan pengganas komunis.

Pertubuhan Hindraf yang telah diharamkan itu menjadi idola perjuangan pakatan haram PR kononnya pemimpin-pemimpin Hindraf itulah "Hero Tamil" kumpulan mereka. Bila kumpulan itu mengganas dan ditahan pihak berkuasa mereka menganggap polis dan kerajaan bertindak zalim walhal provokasi itu bermula di pihak mereka.

Setelah dibebaskan mereka angkuh berkata tidak perlu mengucapkan terima kasih kepada kerajaan yang telah membebaskan mereka malahan begitu celupar mulut-mulut mereka mengutuk dan mengecam kerajaan. Tocang kumpulan keling paria itu semakin kembang dengan adanya sokongan daripada kepimpinan pakatan haram PR.

Saya tidak hairan dengan sikap dan tingkahlaku kumpulan paria itu berserta kepimpinan pakatan haram PR kerana kalau mereka manusia yang berakal waras tentulah awal-awal lagi mereka akan tahu untuk membezakan yang mana baik dan yang mana buruk.

Kebelakangan ini timbul pula idea kumpulan tertentu, Citizens International (CI) yang dipengerusikan S.M. Mohamed Idris menyarankan kerajaan agar membenarkan ketua pengganas komunis, Chin Peng (PKM) dibawa balik ke tanahair daripada Thailand.

Alasannya supaya ketua komunis itu dapat menghabiskan sisa-sisa akhir riwayatnya di Tanah Melayu tempat beliau pernah mengganas membunuh ribuan pejuang tanahair dan rakyat yang tidak berdosa dengan kekejaman. Apakah ini wajar dan logik?

Sejak beberapa hari kebelakangan ini kita muak dan getik mendengar kedunguan serta kebahlolan warganegara kita yang cetek ilmu sejarah telah diperbodoh-bodohkan oleh puak-puak tertentu dalam pakatan haram PR yang berideologi komunisme.

Idealogi komunisme didokongi oleh parti DAP yang juga saudara rapat sepusat sepusing dengan PAP di Singapura yang terus berusaha memecahbelahkan bangsa Melayu agar senang mereka menakluki negara ini.

Lebih mengecewakan kita kerana idea membawa Chin Peng pulang juga diluahkan oleh pemimpin parti komponen BN iaitu Pengerusi parti Gerakan Pulau Pinang, Datuk Dr Teng Hock Nan.

Kenyataannya bukan sahaja telah mengguris kepimpinan UMNO Pulau Pinang tetapi seluruh rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian dan kemakmuran, khususnya keluarga dan waris-waris pejuang negara yang menentang kezaliman komunis di Tanah Melayu sejak 1948 hingga 1960.

Hanya sekadar beralasankan perikemanusiaan tidak cukup kuat untuk Hock Nan membuat kenyataan tersebut. Secara langsung kita faham Hock Nan sendiri tidak adil dengan sifat perikemanusiaannya tanpa mengambilkira penderitaan keluarga dan waris mangsa kekejaman komunis yang dipimpin oleh Chin Peng.

Pengerusi Gerakan Pulau Pinang itu wajar merujuk semula sejarah Tanah Melayu dan wajib mempelajarinya sehingga benar-benar faham maka barulah akan lahir sifat kemanusiaan yang sebenarnya.

Beliau tidak seharusnya bersikap menjaga hati seorang individu seperti Chin Peng (pengganas pulak tu) tetapi mengenepikan perasaan kumpulan majoriti lain. Hock Nan juga perlu belajar menghormati orang-orang Melayu dengan tidak mengeluarkan apa-apa kenyataan yang boleh mengguris perasaan orang Melayu terutamanya waris-waris mangsa keganasan komunis yang dipimpin Chin Peng dahulu.

Pakatan haram PR akan terseNGEH dan ternga-NGA apabila ada di kalangan pemimpin dalam BN saling bertentangan pendapat kerana itulah yang sangat-sangat dinantikan oleh kepimpinan pakatan haram PR bagi lebih memudahkan mereka main cucuk jarum untuk memecahbelahkan barisan kepimpinan BN.

Kita khuatir kepada ketua pembangkang yang sering menggunapakai sejenis "jarum luarbiasa" untuk mencucuk-cucuk belakang generasi muda yang asyik dan leka dengan segala mimpi yang enak-enak yang dijanjikan saudara DS Anwar. Tak perlulah cerita lebih lanjut mengenai Anwar, rasanya semua orang dah tahu (dah masak sangat).

0 Responses