Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis
Selamat pulang ke tanahair dengan selamat!

Pemuda Pelapis menyambut baik kepulangan Tun Dr Mahathir dari Tokyo selepas menghadiri persidangan ekonomi Nikkei. Diiringi doa yang tulus suci semoga Tun sihat walafiat sepanjang masa, dipanjangkan usia dan dirahmati Allah swt. Perjuangan Tun masih diperlukan untuk mengembalikan kedaulatan agama, bangsa dan negara tercinta daripada belenggu penjajahan "pengkhianat 3 beranak" dan kroni-kroninya.

Malaysia dijadikan "Kerajaan 3 Beranak"

Tun melahirkan kekecewaan beliau dengan petikan daripada pepatah pantun Melayu bahawa diri beliau "belum mati, sudah tidak dikenang". Kenyataannya itu sayu didengar. Saya amat memahami perasaan Tun ketika ini apabila segala jasa dan budi beliau selama ini langsung tidak dihargai oleh para pemimpin negara yang ada.

Pisang emas dibawa belayar,
Tinggal sebiji di atas peti,
Hutang emas boleh dibayar,
Hutang budi dibawa mati.

Inilah gambaran dan keluhan Tun Dr Mahathir terhadap pemimpin-pemimpin hari ini yang telah lupa daratan. Saya menganggap mereka bagaikan "kacang lupakan kulit" atau lebih tepat lagi ibarat "melepaskan anjing-anjing tersepit".

Pucuk pimpinan hari ini juga tidak ubah seperti "ketam mengajar anaknya berjalan betul" sedangkan pada masa yang sama ketuanya sendiri ternyata tidak betul dan mengkhianati agama, bangsa dan negara dengan berselindung di sebalik agenda memerangi rasuah dan sebagainya untuk mengaburi mata rakyat seluruhnya. Ayuh! Bersama-samalah kita bersatu untuk berjuang menyingkirkan Abdullah sekeluarga yang "gila kuasa dan tamak haloba".

0 Responses