Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis
Berdasarkan pendek akal kedua-dua pemimpin tertinggi parti menerima kemasukan semula "3 pengkhianat parti" dengan begitu mudah mempercayai alasan-alasan "3 hantu raya" itu tanpa memikirkan risiko lebih besar yang akan ditanggung Umno, maka jelaslah betapa "korup" pemikiran kedua-dua pemimpin tertinggi Umno.

Begitu jugalah pemimpin-pemimpin lain yang menyokong tindakan tersebut. Hairan bin Ajaib apabila akal yang cukup mulia Allah swt kurniakan tidak mahu digunakan sebaik-baik mungkin. Nak ambil tindakan pada ahli ikut "mood" sesuka hati, nak terima musuh pun main ikut "mood" sendiri. Ini "Parti Tupperware" atau "Tong Sampah" sebenarnya?

Ini sekaligus membuktikan Umno pimpinan Abdullah-Najib tidak ubah seperti "Tong Sampah" yang ternganga menerima apa saja orang buang ke dalamnya. Apabila orang kata "tak ada otak" kita rasa nak marah tapi hakikatnya pemikiran kedua-dua pemimpin tertinggi ini jelas seperti manusia tidak siuman dan tidak lagi waras. Tidak tahu membezakan yang mana baik dan yang mana buruk untuk jangkamasa panjang. Bukan salah jika mahu menerima tetapi sikap tergesa-gesa menerima tanpa usul periksa dengan lebih teliti dan mendalam itu adalah satu tata-etika yang tidak betul caranya.

Kedua-duanya sama naik meraban tak tentu pasal sehingga dah tak reti nak buat keputusan terbaik seolah-olah Umno dah tak ada orang lain lagi dah, sehingga terpaksa menerima pengkhianat dan musuh ketat. Kenapa tak gubal saja 100% dasar parti supaya boleh terima semua bangsa? Kan lagi bagus! Sekurang-kurangnya mampu meramaikan bilangan ahli-ahli baru untuk memperkukuhkan lagi sokongan membawa rebah kepada 2 pemimpin tertinggi yang amat gila kuasa ini. Lagi cepat hancur lagi baik kalau dah itu yang diingini sangat.

Ketiga-tiga makhluk asing yang terjun semula ke dalam Umno itu disebabkan perjuangan mereka dah tak lagi laku di dalam PKR jadi kenapa mudah sangat Umno kutip semuanya? Tak lama lagi berduyun-duyun puak-puak yang dah tak laku dalam PKR akan sertai Umno untuk membiakkan parasit-parasit sepertimana Abdullah membiakkan spesis pendatang tanpa izin (PATI) di negara kita sejak beliau mentadbir kerajaan.

Kalau dulu pengkhianat-pengkhianat ini boleh lari masuk PKR dan mengutuk mencaci Umno/BN, sekarang ini bila masuk semula Umno/BN mereka kutuk dan caci PKR pula. Bilamana tak dapat apa-apa jawatan nanti, mereka tetap dengan cara yang serupa untuk kembali belot dan melakukan perkara yang sama terhadap Umno/BN sekali lagi. Apakah tidak serik-serik? Inikah manusia yang kononnya mengaku ikhlas dalam perjuangan? Lainlah jika dulu semasa keluar Umno mereka tak masuk mana-mana parti lawan. Kajilah semula dan janganlah berpemikiran terlalu korup sehingga rakyat naik meluat dan memandang hina kepada pemimpin.

Ketika diterima masuk kelmarin Ezam cakap bukan kerana mahukan apa-apa jawatan tapi hari ini pula terus-terang tanpa malu kata nak bertanding jawatan Ketua Pemuda Umno pada pemilihan Disember akan datang. Apa ni Ezam, bercakap macam keling paria berbelit-belit lidah. Inikah manusia yang boleh kita percayai? Manusia yang amat terdesak seperti Ezam ini sanggup menyatakan apa sahaja alasan untuk menagih simpati termasuklah kenyataannya yang mengatakan beliau bukan pengintip PKR. Perilaku budak ini tidak ubah seperti Anwar bekas ketuanya.

Ini jenis manusia yang hanya layak dihukum rejam sampai mati sahaja kerana inilah jenis manusia perosak agama, bangsa dan negara. Semalam kata lain, hari ini cakap lain dan esok sudah tentu terlebih-lebih lainnya. Cukup bahaya dan cukup parasit kepada Umno. Tapi nak kata macam mana, dah Presiden parti sendiri pun 2x5 sikap dolak-daliknya. Abdullah terima bulat-bulat pun atas dasar keserasian "sikap yang sama ngam" dengan beliau.

Ini semua bencana dan malapetaka yang dibawa oleh Abdullah yang disokong Najib ke dalam Umno, BN dan kerajaan. Masalah sedia-ada tidak tahu diselesaikan, nasihat tidak mahu didengar, cerdik tak boleh diikut dan bodoh tak boleh ditegur. Sikap perasan Abdullah dan Najib ini sudah keterlaluan. Amat malang sekali di abad ke-21 ini, menjadi "Hari Ini Dalam Sejarah" negara apabila Malaysia mempunyai dua pemimpin paling bodoh yang melampau-lampau. Inilah yang Tun Dr Mahathir kata "Umno Yang Bukan Lagi Umno". Banyak sebab-sebab sebenarnya.

Jika benar mahu menguji kejujuran dan keikhlasan Ezam dan rakan-rakannya yang baru kembali kepangkuan Umno, kita tengok selama 2 penggal (10 tahun) daripada sekarang, jangan izinkan beliau memegang apa-apa jawatan di dalam Umno dari sekecil-kecil tanggungjawab sehinggalah sebesar-besarnya.

Andaikata mereka ini masih terus setia dan taat barulah kita boleh mempercayai kejujuran yang dinyatakan itu. Kalau benar-benar jujur mahu berjuang memperkukuhkan parti, tidak semestinya memegang apa-apa jawatan. Sebagai ahli biasa pun mereka boleh berjuang dari bawah. Itu semua bukan satu alasan yang harus dibangkitkan.


0 Responses