Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis
Episod "Mesyuarat Agong Luar Biasa" di antara Tun Dr Mahathir Mohamad dengan Pemuda Pelapis di Kementerian Bumi dan Langit tempohari membincangkan "halatuju" perjuangan hari ini untuk mengaturkan "gerak gempur" yang berkesan ke arah memerangi pengkhianatan kepimpinan Malaysia hari ini, di samping "membebaskan negara daripada belenggu penjajahan keluarga Si Lelah Betawi".

Kata Tun Dr Mahathir: Nombor 1 - Kita banyak dengar tentang kemungkinan ahli parti Barisan Nasional lompat masuk parti lawan.

Pemuda Pelapis jawab: Yes! Yes! Yes! Correct! Correct! Correct! Tapi itu cuma "angan-angan Si Anwar Mat Jenin" saja. It won't happen sebab kita kan ada strategi nak buat "Pak Lelah menangis bisu" sampai keluar air mata berdarah.

Kata Tun Dr Mahathir: Nombor 2 - Jika 35 ahli masuk parti lawan, parti BN akan jatuh. Parti lawan akan menang dan akan dirikan Kerajaan.

Pemuda Pelapis jawab: Ya! Ya! Ya! Right! Right! Right! Itupun kalau berlaku tapi istilah "kalau-berkalau" ni tidak ada dalam kamus saya, Tun. Kita kena tepat aturkan strategi... kena perfect, Tun. Sat lagi saya cerita no! (dialek utara sikit)

Kata Tun Dr Mahathir: Nombor 3 - Apa akan jadi pada wakil rakyat BN yang lompat? Mereka tidak akan jadi Perdana Menteri kerana sudah tentu pemimpin Pakatan akan jadi PM. Ahli-ahli Pakatan yang lain juga ingin jadi Menteri dan Timbalan Menteri.

Pemuda Pelapis jawab: Haa? Toksah risaulah Tun, tak ada mananya depa nak lompat macam katak. "Remote control" kan ada pada Tun. Apa... "Si Lelah Betawi" tu duk ingat dia saja ka yang ada "remote control" kat tangan? Saya kan dah lantik Tun supaya "ragut balik" jawatan Perdana Menteri melalui pembentukan "Komuniti Bebas Dr Mahathir" dalam masa yang terdekat ini. Dah alang-alang semua orang hina Tun kononnya Tun masih menyimpan cita-cita untuk dikejar. "Alang-alang seluk pekasam" kita redah sajalah. Baru padan muka depa semua.

Kata Tun Dr Mahathir: Nombor 4 - Berapa tempat yang tinggal pada ahli BN yang lompat? Tentu tidak semua mereka akan dapat tempat. Mereka akan terus jadi pengikut Pakatan sahaja, seperti mereka mengikut Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi sebelum mereka lompat.

Pemuda Pelapis jawab: Ya! Ya! Ya! Correct! Correct! Correct! Sebab tu saya sebut tadi depa takkan "lompat bodoh-bodoh macam katak" selagi Tun tak beri "green light" pada depa. Kan kita dah kenalpasti siapa ahli-ahli parlimen kita yang kita nak tarik keluar join "Komuniti Bebas Dr Mahathir" nanti? Depa ni taklah sebahlul "kaki-kaki ampu" Si Lelah Betawi tu. Percayalah kat saya... depa pasti ikut kita punya. Nanti saya terangkan pada depa semua.

Kata Tun Dr Mahathir: Nombor 5 - Jika Ahli Dewan Rakyat BN keluar dari BN tetapi tidak masuk parti lawan mereka akan bebas menyokong atau menolak undang-undang atau dasar parti Kerajaan atau usul-usul parti lawan. Mereka bebas mengecam parti Kerajaan jika melakukan kesalahan, demikian juga apabila parti lawan membuat atau pun melakukan perkara yang salah.

Pemuda Pelapis jawab: Haa... tu pun dia jawapannya! Right! Right! Right! Correct! Correct! Correct! Dapat pun Tun tangkap apa sebab saya sarankan pada Tun tempohari supaya "formulasikan" satu kaedah khusus yang lebih drastik dan lebih proaktif. Saya kuat yakin dan amat percaya pada kepintaran Tun yang cekap mengolah strategi supaya depa semua "ternganga" melopong. Dua-dua pihak tu akan tahu "penangan" kita kali ini. Dengar macam pelik tapi bila dah menjadi sat lagi... ada pulak kita dengar yang "mati tegak" sebab "terkejut beruk" tak menyangka usaha kita ini.

Kata Tun Dr Mahathir: Nombor 6 - Jika jumlah yang tinggal BN cukup untuk kurangkan penyokong Kerajaan supaya tidak ada majoriti lagi, Kerajaan pimpinan Dato Seri Abdullah akan jatuh.

Pemuda Pelapis jawab: Yes! Tun. You are right. Correct! Correct! Correct! Jawabnya "tergolek dog" lah Si Lelah Betawi langsung merangkaklah dia keluar dari kediaman Perdana Putra untuk balik kampung. Paling best jika dapat buat Si Lelah Betawi sekeluarga keluar "sehelai sepinggang" daripada situ tahan teksi kat tepi jalan tu. Yang sedihnya kampung dia sendiri pun dah tergadai kat DAP.

Kata Tun Dr Mahathir: Nombor 7 - Kerajaan baru hanya boleh didirikan jika dipersetujui oleh ahli-ahli yang keluar BN, kerana mereka memiliki cukup undi untuk menentukan BN atau Pakatan yang menjadi majoriti dalam Parlimen.

Pemuda Pelapis jawab: Marvelous! Tun. You are very genius. Saya "tabik spring" pada Tun. That's a good planning to be achieved by us! Tapi Tun... setakat 35 mana cukup? Itu hanya matlamat untuk gagasan PR yang hanya perlukan sejumlah itu. Kita sekurang-kurangnya mesti ada genap 58 ahli parlimen BN untuk ikut kita maka barulah kuasa "Komuniti Bebas Dr Mahathir" lebih besar dari kedua-dua belah pihak tu yang cuma tinggal 82 kerusi masing-masing. Jika antara depa tu ada terlebih sorang pun depa masih jugak lagi kata depa menang untuk bentuk kerajaan. Kita kena ambik "ngan-ngam" cukup-cukup. Senarai nama kan semua dah ada, so kita panggil sajalah depa untuk memperjelaskan bahawa "group 58" ni sebenarnya lebih besar kuasanya daripada kedua-dua itu walaupun masing-masing masih ada 82 kerusi. Ini sudah bagus... Tun. Silap haribulan kita tubuh kerajaan baru saja dengan berikan beberapa syarat kepada gagasan PR. Nak condong ke mana pun kali ini, kita punya sukalah. Soal syarat-syarat nanti kita bincang semula... no!

Kata Tun Dr Mahathir: Nombor 8 - Jika BN ganti Dato Seri Abdullah dengan orang lain yang berani, kumpulan yang keluar dari BN boleh sokong BN semula dan BN akan kembali jadi Kerajaan.

Pemuda Pelapis jawab: Yes! Yes! Yes! Right! Right! Right! Itulah yang kita tunggu. Biar padan muka Si Lelah Betawi yang tak ada otak tu. Dia mana ada tahu malu. Orang suruh undur baik-baik cara terhormat pasal nak jaga air muka dia... dah dia sendiri yang nak pilih jalan malu ni, maka kita terpaksalah lakukan secepat mungkin. "Biar pun sampai terpaksa berputih tulang, jangan biar kita berputih mata", namun saya pasti berdiri teguh di belakang Tun pada bila-bila masa pun.

Kata Tun Dr Mahathir: Nombor 9 - Ini adalah satu cara untuk memaksa Dato Seri Abdullah letak jawatan. Kemudian semua yang lompat boleh masuk balik parti masing-masing.

Pemuda Pelapis jawab: Correct! Correct! Correct! Nampak! Nampak! Nampak! Habis tu... bila kita nak mulakan misi kita ni, Tun? Lagi cepat lagi bagus. Kita kena cepat-cepat kejutkan Si Lelah Betawi ni sampai dia naik "sawan" gila babi betul-betul. Sabar kita pun dah lama dah habis limit. Tak patutlah kita masih nak lengah-lengahkan lagi.

Kata Tun Dr Mahathir: Akhir sekali nombor 10 - Percayalah, mereka daripada parti komponen BN yang telah sokong parti lawan PRU12 akan kembali sokong BN apabila Dato Seri Abdullah bukan lagi Perdana Menteri.

Pemuda Pelapis jawab: Haa! Tu dia no...! Yes! Yes! Yes! So kita mulakanlah segera, Tun. Lagi cepat lagi baik. Jika ada apa-apa yang perlu saya bantu Tun, bagitahulah bila-bila masa pun. Saya lately ni memang berjaga 24 jam. Pinjam "mata bionic" sat sebab nak pastikan strategi menyingkirkan Si Lelah Betawi ni mencapai kejayaan, barulah saya rasa tenang sikit. Ini jika Tengku Razaleigh dengar pun pasti dia setuju ikut punya. Otak Tun dah pun Tun pinjamkan saya separuh hari tu. Kalau dapat bagi penuh, lagi saya suka. Esok pun saya sanggup nak pi buat "transplant" segera. Last sekali, satu saja saya nak beri pandangan pada Tun dan bincangkan perkara ini dengan Mukhriz baik-baik. Senaraikan semua "kaki-kaki ampu" dan apabila kita bentuk kerajaan baru nanti dengan kuasa "group 58" kita, semua mereka ini kita kena singkirkan daripada Kabinet baru. Jangan lupa masukkan sekali nama Hishammuddin sebab dia pun dah mula "kurang ajar" bila sudah nampak nak dapat kuasa lebih tinggi.

Ingat tak Tun suami-isteri selalu nasihat saya dulu... kata Tun, "dalam politik... hari ini mungkin dia kawan karib kita tapi tak mustahil esok lusa dia boleh jadi musuh ketat kita pula". Saya memang tak pernah lupa "kata-kata hikmat" Tun berdua itu. Terima kasih Tun.


Wahai barisan pemimpin-pemimpin bengap yang ada hari ini. Fikir-fikirkanlah! Renung-renungkanlah! Saya juga menyeru sejumlah "58 orang" ahli-ahli parlimen BN agar segera membebaskan diri untuk menyertai barisan kepimpinan pintar "Komuniti Bebas Dr Mahathir" dan kita akan pastikan tempat-tempat istimewa kepada anda yang menyahut cabaran dan seruan ini.

Sekian, salam perjuangan!

0 Responses