Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis
Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Hari Merdeka ke-51 buat seluruh warga Malaysia yang berbilang kaum. Juga diucapkan Selamat Berpuasa kepada seluruh umat Islam di Malaysia.

Sambutan kemerdekaan yang gilang-gemilang baru sahaja berlangsung pagi semalam dan diharapkan semoga jiwa-jiwa pemimpin kita semuanya pun akan merdeka daripada belenggu rasuah dan kronisme. Mereka perlu memerdekakan diri mereka daripada berpemikiran cetek yang mengundang kebencian rakyat. Kebetulan pula sambutan kemerdekaan pada tahun ini terus diiringi dengan sambutan puasa fardhu di bulan Ramadhan bermula pada hari ini 1 September 2008. Berkatkanlah sepanjang Ramadhan ini untuk mencari sesuatu penyelesaian terbaik kepada rakyat dan negara.

Oleh yang demikian, sebagai rakyat yang prihatin, besarlah harapan saya agar semua para pemimpin yang ada pada hari ini mengambil kesempatan di bulan Ramadhan yang mulia ini untuk bermuhasabah diri dan saling mencari kekhilafan diri masing-masing ke arah membawa satu perubahan yang bermakna buat seluruh rakyat dan negara yang amat tercinta ini khususnya ditujukan kepada PM, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi dan TPM, Dato' Seri Mohd Najib Razak sebagai dua pemimpin utama yang paling bertanggungjawab terhadap segala apa yang telah berlaku akhir-akhir ini.

Adalah dinasihatkan supaya jadilah pemimpin yang disukai dan dihormati rakyat dan jangan berterusan dilabelkan sebagai pemimpin pemusnah oleh seluruh rakyat setelah apa yang berlaku. Masanya belum terlambat untuk berubah jika benar-benar arif dengan keadaan semasa. Pekalah terhadap segala kemahuan dan tuntutan rakyat Malaysia yang majmuk.

Wassalam.

0 Responses