Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis
Malaysia adalah sebuah negara yang dihuni oleh masyarakat berbilang kaum. Rakyat negara ini terdiri daripada masyarakat majmuk yang hidup aman dan makmur selama ini cuma sejak kebelakangan ini sahaja bunga-bunga perbalahan kaum kian nampak melata.

Seperti kata pepatah Melayu, "jangan kerana seekor nyamuk maka kelambu hendak dibakar" jadi sebagai warganegara yang merdeka saya harus juga memerdekakan minda saya daripada bunga-bunga permusuhan kaum yang dipalu kumpulan Hindraf yang tidak bertanggungjawab itu.

Memandangkan ramai lagi rakan-rakan dan teman-teman beragama Hindu yang tidak berdosa dan tidak bersalah, saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan "Selamat Hari Deepavali" kepada masyarakat India dan semua mereka yang beragama Hindu. Semoga perayaan pesta cahaya yang bakal disambut pada hari Isnin, 27 Oktober 2008 ini diraikan dengan meriahnya oleh semua masyarakat India di Malaysia.

Bagi segelintir kumpulan pembawa api perkauman diharapkan kembalilah semula ke pangkal jalan dan hentikan saja niat jahat anda semua ke arah menyemarakkan api perbalahan di antara kaum di tanahair merdeka yang tercinta ini.

Sekian, "Happy Deepavali" daripada Pemuda Pelapis.

2 Responses
  1. add Says:

    Tak payah wish ape ape kat keling di malaysia sekarang ni. termasuk la smv(samy velu) .jenis kaum yang paling kurang ajar dan biadab
    Hindraf sebenarnya ditaja oleh MIC. Itu sebab mic rela buka keahlian hindraf kepada mereka ni.Dan pas pula dah terhutang budi la juga sebab ada la beberapa kerat orang keling jadi kelab penyokong pas sekarang ni. Tapi apa-ape pun nyah je DSAI dari dunia ini.


  2. Saudara Add,

    Tak mengapa kita ucapkan "Happy Deepavali" pada kaum India kerana bukan hanya Samy Vellu dan kumpulan Hindraf saja yang menyambut Deepavali.

    Seperti yang saya katakan dalam posting ini, kita tidak harus emosional. Hanya gara-gara segelintir mereka yang biadab maka tidak wajar untuk kita menghukum semua kaum India sebagai biadab.

    Banyak-banyaklah bertenang dan jadilah seorang yang lebih rasional.