Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis
Salam sejahtera buat seluruh pengunjung blog Pemuda Pelapis yang saya hormati sekalian. Saya baru sahaja meletakkan satu soalan kajiselidik atau bedah-siasat terhadap keputusan kemenangan tanpa bertanding yang diperolehi oleh Dato' Seri Najib sebagai Presiden Umno yang baru.

Inisiatif ini adalah bagi tujuan mengumpul maklumbalas secara umum terhadap keputusan yang telah diumumkan pada malam 2 November 2008 baru-baru ini. Memandangkan telinga ini mendengar banyak rungutan ketidakpuasan hati di peringkat akar umbi dan juga di pihak rakyat bawahan maka apa kata kita sama-sama menzahirkan rasa puas hati atau rasa tidak puas hati kita semua dengan undian yang disediakan di ruangan sebelah kanan (side bar) blog Pemuda Pelapis ini. Undian bermula sekarang sehingga 23 Mac 2009 - jam 11:59PM (sehari sebelum hari persidangan rasmi nanti).

Keyakinan saya melalui pendapat dan pandangan melalui blog adalah salah satu perantaraan (medium) yang sebenarnya boleh diterimapakai kerana ahli-ahli di akar umbi serta rakyat mampu menyuarakannya secara lebih terbuka dan lebih bebas berlandaskan kehendak hati yang sebenarnya tanpa dipengaruhi rasuah wang sebagaimana yang berleluasa berlaku pada persidangan sebenar di luar sana.

Saya percaya begitu ramai ahli-ahli Umno di peringkat akar umbi yang merasa terbuku dan terkilan apabila jawatan utama Umno itu gagal menyaksikan pertandingan yang sihat pada persidangan akan datang. Semoga dengan undian kita di alam siber ini adalah satu keputusan suara umum agar para pemimpin tertinggi dapat melihat dengan lebih jelas apakah sebenarnya kehendak hati ahli-ahli Umno di akar umbi dan juga rakyat secara amnya.

Andaikata keputusan undian di sini tetap juga bakal menyebelahi Dato' Seri Najib dengan maklumbalas "setuju" sebagaimana pengumuman yang telah dibuat maka barulah adil untuk kita semua menerima beliau sebagai pengganti Dato' Seri Abdullah bagi menerajui parti tunggak pentadbiran negara. Jika keputusan menyebelahi kepada "tidak setuju" atau "curiga" maka sesuatu tindakan adalah wajar dilakukan oleh pihak berwajib bagi menyiasat dakwaan tentang adanya "politik wang" sebagaimana yang didakwa semasa proses pencalonannya. Selamat mengundi!

0 Responses