Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis
Salam sejahtera kepada semua rakan blogger, pengunjung blog Pemuda Pelapis dan seluruh rakyat Malaysia.

Saya mengucapkan SALAM MA'AL HIJRAH 1430H kepada seluruh muslimin dan muslimat serta SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2009 MASEHI kepada semua. Hanya tinggal sehari dua sahaja lagi untuk kita melangkah ke tahun baru.

Hampir berlalulah sudah tahun 2008 dengan seribu kenangan pahit manis dan sejarah suka duka dalam pelbagai sudut kehidupan. Yang baik dijadikan teladan dan yang buruk diambil iktibar sebagai sempadan semoga kita semua melangkah ke tahun baru dengan penuh keazaman dan tekad baru yang positif semuanya di dalam mengharungi kehidupan dan pancaroba yang mendatang.

Diharapkan segala persengketaan isu-isu perkauman dapat dihentikan segera dan tidak dibawa berlanjutan sehingga ke tahun baru nanti oleh golongan yang tidak bertanggungjawab. Adalah dijangka sekiranya ini berlaku dan Melayu masih terus dicabar di bumi dan tanahair sendiri maka tidaklah mustahil sesuatu yang amat buruk bakal tercetus tanpa dapat dikawal akan kesabarannya lagi kerana selama ini kaum bumiputera Melayu telah banyak bertoleransi.

Di samping itu saya turut ingin mengingatkan kepada penganut-penganut agama lain agar janganlah sengaja mencampuri urusan hal ehwal agama Islam sebagai agama rasmi Malaysia. Contohnya seperti perkara fatwa yang digubal hanya untuk orang-orang Islam sahaja maka tidak ada kena-mengena dengan bangsa lain dan agama lain. Jadi janganlah hendak menyibuk mencampuri urusan berkenaan jika tidak mahu memudaratkan ketenteraman awam.

Soal hina-menghina tentang Islam seperti mencerca sabda junjungan Rasululullah SAW, kitab suci Al-Quran dan sebagainya adalah amat keterlaluan yang mana saya fikir kami umat Islam dan bangsa Melayu tidak sekali-kali akan bertolak ansur jika perihal seumpamanya terus dibangkitkan dan dicetuskan tanpa otak oleh mana-mana kumpulan tertentu. Cukuplah tolak-ansur kami selama ini dan jangan terlalu mencabar untuk menguji kesabaran kami lagi kerana dikhuatiri TIADA LAGI MAAF BAGIMU kali ini.

Sekian dimaklumkan dan diucapkan.

4 Responses
  1. Ismail Says:

    Salam Maal Hijrah dan Selamat Tahun Baru kpd saudara PP sekeluarga. Dihrpkan kita sama2 lebih bersemangat menghadapi cabaran tahun 2009 nanti.


  2. che-mie Says:

    selamat tahun baru 2009

    moga lebih sukses sukses