Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis

Selasa, 3 Mac 2009
: Hari ini merupakan hari paling bersejarah yang wajar dicatatkan dalam slot "Hari Ini Dalam Sejarah" oleh RTM apabila Speaker haram DUN Perak, V.Sivakumar telah menzahirkan kebodohannya yang paling ketara kepada orang ramai dan perlakuan beliau bersama ahli-ahli exco haramnya amatlah melucukan.


Beliau dan ahli-ahli exco haramnya tetap meneruskan persidangan haram di bawah sebatang pokok setelah dihalang oleh pihak polis daripada memasuki Dewan Undangan Negeri di Bangunan Perak Darul Ridzuan. Sikap ini menunjukkan sikap tidak bertamaddun para pemimpin pakatan haram PR.


Peristiwa yang amat memalukan dalam sejarah politik tanahair ini akhirnya tercipta oleh golongan pakatan haram PR Perak. Di sini kita dapat menilai dengan lebih mudah betapa tidak berakal serta tidak berkualitinya pemimpin-pemimpin pakatan haram PR negeri Perak.

Inikah golongan yang wajar diangkat menjadi pemimpin? Oleh itu kepada penyokong pakatan haram PR cukup-cukuplah menjadi bodoh dan bahlul untuk terus menyokong perjuangan yang sia-sia dan tidak bermaruah ini.

Apa yang berlaku merupakan satu kerja paling bodoh oleh manusia yang tidak mempunyai akal yang waras. Mesyuarat di bawah pokok selalunya lebih sinonim dikaitkan dengan kutu-kutu kaki lepak, penagih dadah, mat rempit, bohsia, bojan, tukang sapu jalan pihak berkuasa tempatan dan terkini ia hanya menjadi tempat pertemuan blogger-blogger pakatan haram PR di mana-mana sahaja.

Selain itu pokok juga adalah sinonim sebagai tempat berhimpunnya beruk-beruk yang suka bergayut dan tumpang berlindung dari cuaca panas dan hujan. Apakah pemimpin pakatan haram PR ini juga seumpama beruk-beruk berkenaan? Patutlah Khairy Jamaluddin menggelarkan pembangkang sebagai beruk-beruk jalanan selama ini. Fahamlah saya apabila hari ini ianya menjadi satu realiti yang mengesahkan situasi sebenar.

Jika dinamakan pemimpin kerajaan atau pemimpin parti politik maka tidak layak bermesyuarat di bawah pokok bagi membincangkan perkara-perkara rasmi. Lainlah jika pertemuan di bawah pokok itu hanya bertujuan berbual kosong di waktu-waktu tertentu dan bukannya untuk mesyuarat rasmi bagi membincangkan usul-usul yang formal.

Kini sudah terang lagi bersuluh bahawa pemimpin pakatan haram PR tidak memahami peraturan, tidak memahami perundangan, tidak tahu formaliti dan yang paling utama mereka tidak mempunyai maruah serta tiada harga diri sebagai seorang pemimpin. Jelaslah kepada kita bahawa mereka bukan layak menjadi pemimpin kepada rakyat negeri Perak.

Saya, isteri dan anak-anak ketawa sampai sakit perut dan berair-air mata kerana tidak ada yang lebih melucukan selain kejadian hari ini di Perak. Bagus! Pakatan haram PR lebih sesuai menyertai gelanggang Raja Lawak anjuran Astro atau setidak-tidaknya dimasukkan ke Zoo Taiping di Perak.

5 Responses
  1. cekodokmasin Says:

    Salam tuan,
    Sivakumar tiru filem P. Ramlee "Laksamana Do Re Me" . Dia ni macam Sultan Negeri Pasola yang bersidang bawah pokok. Lepas ni tentu Exco dia jadi " Ahli Mesyuarat Tingkap ". Muahahahahahahahaha


  2. Saudara Cekodok Masin,

    Betul! Mereka nak mengiyakan apa Allahyarham P.Ramlee filemkan. Akhirnya hari ini (3 Mac 2009) pakatan haram PR membuktikan imaginasi filem "Laksamana Do Re Mi" tersebut.

    Satu lagi mereka nak mencari publisiti murahan bagi lebih mempopularkan pakatan haram PR. Mereka sebenarnya dah tak ada idea dan ketandusan modal di dalam mencari populariti untuk meraih sokongan rakyat Perak. Yang duduk menyalak kononnya pakatan haram PR disokong ramai cuma beberapa kerat blogger tegar pakatan haram je. Keputusan PRU12 dah jelas UMNO-BN mendahului majoriti kalau gabungan pakatan haram PR tidak diterima sebagai kerajaan campuran.

    Awal-awal lagi saya dah banyak kali "highlight" bahawa PR adalah pakatan haram yang tidak berdaftar secara sah mengikut undang-undang pertubuhan yang telah ditetapkan sebab itu tak berkat dan langsung tumbang menyembah bumi. Mana ada Allah SWT nak tolong orang-orang yang suka pada kerja-kerja haram macam tu. Pakatan mereka pun dah haram macam mana nak tadbir negeri. Dahlah hari ni puak-puak haram jadah tu bersidang pun bawah pokok dalam keadaan haram jadah. Lawak betul...


  3. Pemuda Harapan Pemudi Says:

    Assalamualaikum...
    Kalau pun ada cita2 saudara ingin menjadi pemuda pelapis, tunjukkanlah kebijaksanaan dalam memberi ulasan dan pandangan. Ingat satu jari menuding orang lain, 4 jari akan kembali kepada kita. Jangan jadi seperti pemuda UMNO yang berani hanya dengan OKU, tetapi kecut bila berhadapan dengan wang ringgit... Lu pikir lah sendiri wahai Managing Director.Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah...


  4. umno to be end Says:

    kalau dah banyak sangat makan duit haram..yang halal dan yang haram pon dah tk kenal.,
    yang haram di mata kamu,
    yang halal pun dimata kamu,
    jangan lah terikut2sangat pemimpin kamu,
    kaji selidik dan baca undang2 siapa yang haram..
    janganla hangpa dok main ikut je,
    semoga allah snw mencucuri rahmat keatas roh anda amiinnn.


  5. Anonymous Says:

    Ya,apa nak buat.Bila anjing anjing seperti polis umno dan pembodek umno sekat adun adun dari tempat yang sepatutnya.lu sendiri pakai otak dan tanya diri sendiri--pakar pakar undang undang ada di sebelah mana--pembamkang kan.Jadi siapa lebih tahu tentang undang undang.yang saya tahu umno menggunakan polis dan pemuda umno celaka untuk ugut rakyat.siapa yang terlibat dalam kerja kerja haram.bekas ketua umno diktator mahathir adalah ketua perompak kolar putih--mengikut kajian Stanley morgan--beliau telah curi dan sia siakan duit RM300 bilion sepanjang diktaship beliau--21 tahun.toyo pula telah curi duit rakyat selangor beratus juta.bekas MB selangor Muhd telah ditangkap dengan 1 juta ringgit di australia,najib yang curi berbilion ringgit dalam pembelian kapal sukoi dan submarine mengarah sirul dan azilah membunuh altantuya--boleh baca di Malaysia today,perompak AP Rafidah,perogol kanak kanak Rahim thamby,jutawan khairy yang tak kerja--mana dapat juta juta untuk beli saham,ketua perompak polis Musa, yang beri kontrak sewa helikopter yang bernilai RM20 bilion kepada anaknya,ketua anjing MACC-ahmad yang mempunyai anak phidophile--yang telah kena tangkap di australia--jadi pakai otak dan tanya sendiri siapa yang terlibat dalam aktiviti Haram--u tak malu kah menyokong pemimpin haram ini--otak awak dekat bontot ah--tak boleh fikir secara rasional.Kenapa Transparency international telah letak status kita ke 47 banding dengan singapore--no 4.

    Anti Perompak Kolar Putih