Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis
Pakatan Rakyat (pakatan haram) kini nampaknya begitu terdesak sehingga terpaksa menggunakan pelbagai taktik kotor di dalam memikat simpati dan perhatian rakyat.

Taktik yang digunakan mereka adalah memfitnah barisan Pemuda UMNO. Ini merupakan satu taktik murahan yang amat tidak bermaruah oleh sebuah pakatan yang gah menganggap pengaruh mereka semakin berkembang (kononnya).

Selepas isu Karpal menuduh Pemuda UMNO bertanggungjawab mengirimkan 2 butir peluru hidup ke kediamannya di Pulau Pinang minggu lalu, kini timbul pula kenyataan MB Kedah, Datuk Seri Azizan Abd Razak (PAS) mengenai isu surat layang yang kononnya juga adalah kerja Pemuda UMNO.

Kata MB Kedah (PAS) itu, surat layang tersebut tidak ada nama pengirimnya. Persoalannya di sini, apakah apabila surat layang itu tanpa nama pengirim maka ianya wajar untuk terus mengaitkan itu sebagai kerja Pemuda UMNO?

Siapa sebenarnya yang lebih tidak profesional di dalam perkara ini? Azizan atau pihak yang beliau tuduh? Cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar. Jangan main tuduh ikut sedap mulut sahaja sekiranya tidak mampu menyertakan segala bukti. Jangan sampai senjata makan tuan.

Isu bogel pemimpin wanita mereka pun UMNO-BN kena tuduh sedangkan yang berbogelnya ialah pemimpin mereka. Pelik bin Ajaib kepala otak biol pemimpin pakatan haram ni. Hentikanlah berpolitik jika tiada lagi modal untuk dibangkitkan.

Amat malang mereka ini semuanya bodoh paling nyata serta bahlul paling ketara apabila membuat tuduhan dan fitnah tanpa sebarang bukti yang kukuh. Kalau setakat menuduh tanpa bukti, sesiapa pun boleh bercakap tapi mana saksinya? Cakap pasal agama bijak sangat tapi bab ini haprak.

Contohnya, saya pun boleh kata Azizan tu seorang "gay" dan dia pernah sama-sama meliwat seperti Anwar atau mungkin Wan Azizah pernah diintip memadu asmara dengan Azmin ketika Anwar berada di luar negara. Begitulah ibaratnya kalau tuduhan liar mahu dibuat (tanpa bukti).

Tapi orang-orang UMNO tidak mudah menggelabah kerana sudah masak dengan sikap jahat pembangkang sejak sekian lama. UMNO-BN cuma perhatikan sejauh mana taktik kotor yang cuba dimainkan oleh pakatan haram ini. Jelas sekali pakatan haram ini benar-benar ketandusan modal dan sudah kehabisan idea untuk menyerang UMNO-BN.

Adalah tidak mustahil bahawa isu 2 butir peluru hidup dan surat layang yang dibangkitkan ini berkemungkinan besar adalah kerja pihak mereka sendiri dengan niat jahat demi menagih simpati dan ehsan daripada rakyat untuk meraih sokongan di dalam keadaan terdesak.

Kejadian-kejadian seperti ini cuba direkacipta oleh mereka seolah-olah ianya nampak lebih realistik agar rakyat seluruh negara akan nampak dan percaya kononnya UMNO-BN ini terlalu jahat sedangkan hakikat yang tersembunyi di sebaliknya, merekalah pencipta konspirasi jahat yang sebenar.

Percayalah, serangan berniat jahat ke atas UMNO tidak akan putus-putus dari semasa ke semasa. Seboleh-bolehnya mereka akan cuba berikhtiar sedaya-upaya untuk memburuk-burukkan UMNO dan Barisan Nasional dengan apa cara sekali pun.

Oleh itu seluruh rakyat janganlah mudah diperdayakan oleh kaum-kaum munafik seperti ini. Sesuatu yang didengari hendaklah diselidiki terlebih dahulu. Gunakan akal yang difitrahkan Allah SWT kepada kita untuk berfikir akan kebenarannya sebelum boleh mempercayai apa yang disebarkan.

Saya menganggap ini sebagai perancangan bertahap paling paria oleh pakatan haram untuk memenangi pilihanraya kecil Bukit Selambau dan Bukit Gantang yang bakal berlangsung pada 7 April nanti. Dalang utama di sebalik tuduhan liar ini tentulah Anwar Ibrahim kaki belit terkenal seantero dunia.

Perihal Karpal mengutuk Anwar sebagai "trouble maker" baru-baru ini juga tidak mustahil satu konspirasi dan wayang kulit sahaja bagi mengelirukan rakyat. Ia juga tidak mustahil satu konspirasi antara Anwar dan Karpal.

Oleh sebab itulah kita jangan menganggap golongan bersongkok, berkopiah atau berserban sebesar bakul di kepala ini sebagai manusia yang sudah cukup baik dan alim. Mereka inilah sebenarnya iblis dan syaitan jelmaan dari golongan manusia.

Sikap mereka ini secara sendirinya menjelaskan diri mereka sebagai kaum munafik yang nyata yang berselindung di sebalik sikap warak sedang hakikatnya hati-hati mereka itu hanya Allah SWT jua yang maha mengetahuinya.

Maka itu janganlah terlalu mudah percaya dengan segala dakyah-dakyah jahat mereka. Selepas beberapa isu ini akan ditimbulkan pula dengan lebih banyak lagi berita-berita bodoh dan jenaka yang bakal dipropagandakan puak-puak pakatan haram yang tidak bertanggungjawab ini.

Jika anda merasakan diri anda waras, fikir-fikirkanlah. Kalau ada yang menjawab berfikir itu hanya membuang masa maka faham-faham sendirilah siapa anda pada kedudukan yang sebenar-benarnya. Tanya diri sendiri dan cari jawapannya.

0 Responses