Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis
Pinjam gambar blogger lain

Kesian makin melarat dan kroniknya penyakit gila babi si Nizar, bekas MB Perak ni. Ke hulu ke hilir dia melaram dengan kereta Camry berlabel "Menteri Besar" di bahagian plet kereta tersebut.

Tak apalah dia nak pakai Camry tu pun cuma tolong bayar dan tukar label plet kereta tu kepada "Muka Balaci" je. Itu pun MB-lah jugak. UMNO-BN bukanlah zalim sangat nak rampas kereta tu dengan kekerasan. Saja bagi peluang, takut Nizar kempunan mati tegak nanti.

Terlalu lucu apabila sehingga hari ini penyokong pakatan haram dan Nizar sendiri masih menganggap dirinya MB Perak yang sah. Kesian betul kat dia dan penyokongnya.

Sesiapa sahaja dia jumpa, dia masih menyengih, lebih-lebih lagi bila orang "approach" dia dengan panggilan "MB". Masya'Allah! Kalau teman entahlah tak tahu mana lagi nak letak muka ni.

Dia ingat betul-betullah orang anggap dia masih MB Perak yang masih sah, walhal maksud orang tu cuma perli dia. "MB" tu maknanya "Muka Balaci" tak pun "Muka Babi" tak tahu malu. Pasal apa macam tu?

Pasalnya menghampiri benda-benda haram, lama-lama akan terjerumus juga kepada perkara-perkara haram. Macam juga zina, "janganlah kamu menghampiri zina" kata Allah SWT. Tuhan memperingatkan kita supaya tidak terjerumus ke lembah zina.

Orang-orang Islam pakatan haram pun memang tak makan babi tapi makan hasil pendapatan daripada usaha ternakan babi. Haramlah jugak tu, apa bezanya. Lebih baik makan saja daging babi panggang.

Disebabkan itu Allah SWT dah kata Islam diharamkan memakan babi kerana dalam daging babi itu ada bakteria paling merbahaya yang boleh mengubah sifat-sifat manusia. Umat Islam ditegah daripada memakannya dan Nizar pun memang tak makan babi cuma dia sama-sama turut menyokong projek mega ternakan babi di Selangor sahaja. Dosanya adalah dosa bersubahat.

Cuba amati betapa peliknya tingkahlaku Nizar mengalahkan babi yang memang tak tahu ada perasaan malu langsung. Tidak ada perasaan malu ini memanglah sifat babi. Cuba tengok kaum-kaum pemakan babi, mereka mana ada perasaan cemburu atau perasaan malu.

Sebab itu Elizabeth Wong pun boleh berbogel dan hidup bebas dengan mengamalkan seks bebas. Ini bukan saya kata tapi memang fakta nyata menurut pandangan Islam. Mustahil kaum Ulamak PAS tak tahu tentang perkara ini. Kalau masih tak tahu, tak payahlah nak gelarkan diri tu sebagai alim atau Ulamak.

Agak-agaknya apa lagi sebab Nizar jadi macam tu sedangkan dia tak makan babi? Rasa-rasa tentu orang pakatan haram tak sanggup nak jawab, maklumlah dah tepat terkena batang hidung, nak kata apa lagi? Tak apalah saya tolong sambung sikit lagi dengan jawapan seterusnya...

Walaupun tak makan babi tapi kita semua tahu sejak akhir-akhir ini terutamanya selepas pilihanraya umum 8 Mac 2008 lalu, umat Islam PAS dan PKR terlalu rapat bersekedudukan (bersekongkol) dengan kaum kafir DAP-PKR dan dalam masa yang sama pula memusuhi sesama Islam UMNO.

Kafir diangkat sebagai sahabat dan ada pemimpinnya dianggap bagaikan Umar Abdul Aziz sedangkan saudara sesama Islam di dalam UMNO dianggap sebagai musuh ketat. Ulamak-ulamak PAS pulak duduk caci hina umat Islam UMNO bermacam-macam sehingga sanggup kata orang UMNO sebagai kafir. N.Ajis dan Haji Hadi jangan nak menafikan.

Dengan orang UMNO, bersalam pun mereka tak mahu tapi dengan kafir DAP mereka bersalam berdakapan antara satu sama lain. Kafir DAP dan kafir PKR ucap salam, selamba sahaja mereka jawab salam tapi bila orang UMNO bagi salam, mereka berpaling muka dan tidak mahu menjawab pun. Bila ditanya, mereka kata dah jawab dalam hati. Masya'Allah jahilnya mereka.

Mereka juga berbangga dengan kafir pakatan haram yang mempersendakan ucapan salam setiap kali semasa pembuka dan penutup sessi ceramah. Mereka kata kafir pakatan haram lebih mulia daripada saudara Islam dalam UMNO. Maknanya dalam kubur nanti mereka masing-masing akan jawab, "kaum kafirlah saudaraku".

Atas sikap inilah agaknya Allah SWT telah menterbalikkan kekejianNya serta kemurkaanNya kepada kaum-kaum mereka. Tempiasnya dapat dilihat terhadap apa yang telah menimpa si Nizar gila apabila seorang yang mengaku alim dan ustaz tidak redha menerima ketentuan Ilahi sehingga hilang keimanan dan hilang sifat malunya sebagai seorang Islam.

Ini kerana pahala Nizar dah berpindah kepada Dr Zambry yang dikutuknya sedangkan Dr Zambry tak bersalah kerana dia dilantik oleh kepimpinan tertinggi UMNO-BN dan diperkenan pula oleh Tuanku Sultan Azlan Shah. Bukannya Dr Zambry yang melantik dirinya sendiri, kenapa nak tuduh dia dan nak saman dia? Bila kata tak faham undang-undang karang, marah pulak.


Akhirnya Allah SWT nak tunjuk kepada kaum-kaum yang mahu berfikir bahawa sifat babi yang tidak ada perasaan malu itu melekat pada Nizar, bekas MB Perak (PR). Sebab itu Nizar boleh buat "muka slumberland" tak nak serah kereta Camry dengan berbagai alasan sendiri.

Awal-awal dulu memang saya marah juga tapi dah hilang marah kerana perkara ini dah bertukar menjadi lucu bagaikan satu lawak jenaka politik millennium ciptaan pakatan haram yang diketuai Anwar si peliwat.

Sekali-sekala sedih pun ada juga sebab Nizar ni saudara seagama dan sebangsa pulak tu. Nak berdendam tak baik cuma nak peringatkan dia saja. Sekali baca entri ini memang bunyinya macam kasar tapi hakikatnya kena pandang kepada fakta menurut Islam.

Jika tidak nampak juga, nescaya penyakit gila babinya tentu makin melarat dan menjadi-jadi. Makanya golongan penyokong yang membawa rebahlah yang akan didakwa Allah SWT di akhirat kelak kerana tidak mahu saling ingat-mengingatkan sesama Islam.

Tak ada ke sesiapa yang bijak pandai dalam pakatan haram yang boleh memujuk Nizar dengan baik agar redha menerima hakikat qada' dan qadar ini? Harun Din kan dah jadi orang PAS, takkan tak boleh nak ubatkan si Nizar?

Kalau Kediaman Rasmi Menteri Besar Perak (hakmilik kerajaan Perak) dia dah lepaskan bermakna dia sudah akur setengah jalan. Setengah lagi otaknya tak boleh nak akur tu apa sebabnya? Iblis mana pulak yang masih duduk menghasut dia suruh dia jadi gila babi lebih lama?

Penyokong dan pemimpin lain dalam pakatan haram tak ada perasaan kesian dan simpati ke pada Nizar ni? Janganlah dibiarkan Nizar terus jadi makhluk tiga suku dan gila babi macam ni. Ajak-ajaklah dia bertaubat ingat Tuhan supaya kembali menjadi manusia yang beriman.

Apa nak jadi dengan rakyat Perak kalau Nizar macam ni? Orang-orang lain pun sudah-sudahlah mentigasukukan Nizar. Bawa-bawalah mengucap ajak si Nizar sekali. Masya'Allah kesian betul tengok dia tu.

Dah makin meraban tak tentu hala dah Nizar ni. Jangan esok bila dah serah Camry pulak dia bantai kayuh basikal berlabel "Menteri Besar" jugak sudahlah. Situasi Nizar sekarang dah menghampiri kediaman rasmi Tanjung Rambutan. Beringat-ingatlah!

Pemuda Pelapis: Innalillah... Al-fatihah buat Allahyarhamah ibu mertua Nizar Jamaluddin yang kembali kerahmatullah jam 10:00 malam tadi.

2 Responses
  1. Ir Nizar MB Perak yang sah. Tentu sekali layak menggunakan kenderaan rasmi MB.

    Mesti sdr geram sesangat kat rakyat Perak kerana tidak menolong UMNO merampas kereta Camry tu. Kesian UMNO...orang kampung dah tahu perkara sebenar, dakyah UMNO dah tak dipercayai lagi. Harap2 PRK nanti janganlah hilang wang pertaruhan.


  2. megat Says:

    iyer lah kembara putih..orang lain tak buta perut mcm ko dan kawan PR lain..
    kalau selembuzar tu nak sangat camry ambik jer la..
    mcm kera dapat bunga tu la ibarat dia.hebat sangat kot camry..simpan je la

    http://pi5au.blogspot.com/