Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis
Heboh satu pelusuk negara membincangkan DS Anwar Ibrahim dikatakan mahu bertanding dalam pilihanraya kecil di kerusi asal beliau di Permatang Pauh. Sebelumnya kita dengar macam-macam spekulasi kononnya DS Anwar akan bertanding di kerusi Kulim Bandar Baharu, Gombak, Bandar Tun Razak dan juga Lembah Pantai.

Akhirnya bagaikan puyuh balik ke ganggang untuk menyahut cabaran bertanding di kerusi asal yang terpaksa ditinggalkan beliau dahulu akibat dipenjarakan kerana kes rasuah pada tahun 1998 dan tidak dapat bertanding pada 1999. Setelah diberi laluan oleh Presiden PKR yang juga isterinya, harapan beliau adalah untuk kembali memenangi kerusi itu bagi menduduki semula parlimen secara lebih aktif untuk bersuara dengan lebih lantang.

Kenapa DS Anwar takut menerima pelawaan anakanda beliau di kerusi Lembah Pantai? Apakah cabaran di Lembah Pantai belum pasti menjamin kemenangannya nanti? Jika beliau yakin mendapat sokongan ramai untuk bergelar Perdana Menteri baru kenapa mesti ada perasaan ragu-ragu untuk bertanding di tengah kota (kerusi Lembah Pantai) sahaja? Bukankah lebih menyerlah jika menang di Lembah Pantai?

Tapi siapakah calon pencabarnya dari BN? Apakah benar Dato' Pirdaus Ismail, bekas Imam Masjid Negara yang juga Exco Pemuda Umno Malaysia yang pernah 2 kali tewas kepada DS Dr Wan Azizah atau BN bakal meletakkan juga bekas pengkhianat Umno yang baru diterima itu? (tak suka menyebut nama budak tak bermaruah itu). Andaikata benarlah itu budaknya yang bakal diberi laluan oleh Umno dan BN nescaya lebih haru-biru politik tanahair pada hari ini.

Jika dibenarkan budak bekas pengkhianat itu sebagai calon, ini mengesahkan otak "korup" DS Abdullah dan DS Najib makin terserlah. Fikir-fikirlah sendiri guna kepala otak dan tolong jangan terus guna kepala lutut. Ingatlah awak berdua adalah pemimpin nombor satu dan nombor dua negara, bukannya ketua cawangan.

Telinga ini masih lagi terngiang-ngiang kononnya mengikut kata budak pengkhianat itu ketika menyerahkan borang keahlian Umno masa nak masuk kembali dahulu, bahawa dia tak akan sibuk atau tergesa-gesa untuk menawarkan diri bertanding apa-apa jawatan tetapi kebelakangan ini muka dia memang tak tahu malu langsung, cakap tak serupa bikin. Sebab itu awal-awal lagi saya dah kata, boleh percaya ke dengan budak pengkhianat ini?

Spesis apa ka namanya ni? Hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong. Biarlah ada sikit maruah, tolong jangan jadi keturunan bangsat yang memusnahkan kepercayaan ramai. Baru beberapa hari masuk tak segan silu menawarkan diri mahu bertanding melawan bekas bos lama. Apa ni? Sudahlah rekod politik awak tu amat buruk sekali di dalam Umno dan BN.

Tak payahlah baru sekarang terhegeh-hegeh cuba nak menonjolkan diri konon hebat sangat nak membela nasib Umno setelah puas mengkhianati Umno selama ini. Tak laku lagi dalam pakatan pembangkang barulah nak sedar diri buat lembik tengkuk kembali kepangkuan Umno. Itulah puncanya Umno amatlah bangsat sungguh pada hari ini kerana mudah menerima pengkhianat sedangkan yang lebih layak masih ramai menanti untuk diberi peluang. Apakah Umno sudah ketandusan pemimpin muda sehingga terpaksa mendengar tawaran bekas pengkhianat ini menawarkan diri?

Kepada pemimpin-pemimpin tertingi parti (Umno) dinasihatkan janganlah jadi bodoh dan terlalu bahlul di dalam membuat sesuatu keputusan yang hanya bakal menaikkan lagi api kemarahan rakyat yang majoriti. Sebab itu Islam ajar supaya kita semua makan hasil duit HALAL barulah otak cerdik dan bernas. Yang otak hangpa semua jadi bengap lagu ni kenapa? Itulah makan lagi duit HARAM dari rasuah maka itulah otak semuanya jadi biol dan dungu sampai tak reti lagi nak berfikir dengan waras.

Pemuda Pelapis: Mohon pada Allah swt agar semua pemimpin kaki rasuah ditimpa penyakit "gila babi" saja supaya rakyat semua tahu, "haa... tu dia kaki makan rasuah (duit haram) selama ini".

Baca laporan Bernama dan Malaysiakini.

2 Responses
  1. OrgTua Says:

    Pemuda Pelapis

    Ayat last tu best senang nak kenal pasti sape2 kaki rasuah kalau tuhan makbulkan. Hrp2 mcm tu la.


  2. Saudara Guy...

    Memang itulah harapan saya dan juga doa itulah yang selalu saya panjatkan kepada Allah swt jika sekiranya itu sahaja jalan penyelesaian kepada barah rasuah dalam politik negara yang nampaknya sukar dihapuskan 100%. Jika bala dan musibah itu dimakbulkan maka pastilah semua pemimpin akan takut untuk makan hasil daripada duit haram.