Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis
Menggegarkan? Memang sah... sungguh menggegarkan! Gegar... jangan tak gegar Dato' Seri. Gegar pasal apa? 4 Ahli Parlimen BN dah lompat parti ke? Bukan... bukan... bukan... Kes apa lagi... standard lah... kalau pasal Anwar takkan tak faham lagi kot! Dah dia sendiri suka benda tu, dia dan keluarga dia lah yang bergegar. Benda yang salah kalau disorok macam mana pun pasti terbongkar jugak.

Hebat! Anwar cukup hebat! Hebat dalam segala perkara. Tang baik pun dia hebat... Tang jahat pun dia hebat... Tapi adakah setelah dinilai sepak terajang buruk baik Anwar maka ianya menjadi neutral semula selepas diimbangi? Tidaklah kot... Ini macam kes matematik jugaklah. Kiranya macam campur, tolak, bahagi dan kali, apabila ada sahaja angka "0" (sifar) maka jawapannya sifarlah jugak. Mana mungkin ada kreditnya lagi...

Teladan dan Sempadan

Secara ringkasnya, dalam Al-Quranul Karim dah jelas diberitakan seorang Ulamak Besar mempertikaikan pahala dan syurga ke atas seorang pelacur yang tidak pernah beramal ibadah di sepanjang hidupnya sedangkan hanya sekali sahaja memberi minum seekor anjing putih (khitmir) di ketika ajalnya hampir tiba, terus pelacur itu diterima Allah swt ke syurga.

Atas dasar tidak berpuashati mempertikaikan hukum Allah swt dan hasad dengkinya terhadap pelacur itu maka segala amal kebajikan dan pahala bergunung Ulamak Besar itu terhapus dan berpindah kepada pelacur berkenaan. Di akhir ceritanya, Ulamak Besar berkesudahan ke neraka dan pelacur itu ke syurga... Amin Ya Rabbal 'Alamin! Itulah teladan dan sempadan untuk diingatkan kepada kita semua.

Tak kisahlah topeng cap apa pun digunapakai untuk memperalatkan Al-Quran dan Hadis serta agama Allah swt, nescaya lambat laun kemunafikan seseorang itu pasti terserlah dan diberikan petunjuk oleh Allah swt jua. Menyoroklah ceruk mana pun, takkan boleh nak menyorok daripada Allah swt. Ini sepatutnya tidak harus lagi diperingatkan selalu kepada semua umat Islam yang sudah pun tua bangka.

Sendiri-sendiri fikir dan ingatlah! Kita bukannya hidup menongkat langit. Seronok hanya seketika sahaja tetapi menderita yang lebih lama. Jika terlepas di dunia, di akhirat belum tentu...

Walau bagaimanapun berita menggegarkan tentang kes liwat terbaru Anwar ini belum lagi diputuskan kerana maklumat penyiasatan sedang dikumpulkan. Namun sesetengah rakan bloggers telah menghubungi saya bagi memaklumkan kes daripada awal pengaduan mangsa kepada keluarganya, proses repot polis dibuat sehinggalah hari ini hasil pemeriksaan kesihatan ke atas mangsa melalui ujian DNA diperkatakan memang ada bukti Mohd Saiful Bukhari Azlan diliwat oleh DS Anwar Ibrahim di kondominium yang dinyatakan itu. Disahkan pula melalui berita Buletin Utama TV3 sebentar tadi.

Apakah ianya benar? Itu cuma cerita TV dan kawan-kawan sahaja daripada maklumat yang diperolehi melalui sumber-sumber yang boleh dipercayai tetapi mengikut sumber saya, belum lengkap lagi kerana masih terus mengharapkan petunjuk Allah swt yang lebih tepat di samping mencari maklumat tambahan sebelum mengulas secara muktamad tehadap Anwar.

Jika benar sahihnya nanti Anwar memang didapati bersalah, sama-samalah kita tangkap Anwar dan kuburkan saja beliau hidup-hidup daripada menyusahkan rakyat dan negara. Kalau dibiarkan dia terus hidup, lagi ramai pulak mangsanya nanti. Silap haribulan, tak semena-mena ada pulak YB gentlemen PKR yang dijadikan mangsa. YB gentlemen DAP, Anwar tak minat ke? Tapi pelik juga kalau nak difikirkan. Menantunya (suami Nurul Izzah) tak pernah cuba disodomi Anwar ke? Sebenarnya bukan Anwar yang rasa tak selamat tapi teruna-teruna negara yang patut rasa tak selamat selagi Anwar hidup jika betullah beliau bertabiat luar biasa sedemikian rupa.

4 Responses
  1. Desperado Says:
    This comment has been removed by a blog administrator.

  2. Makluman...

    Komen di atas dipadamkan atas permintaan pengulas sendiri (Desperado) yang tidak mahu ianya disiarkan.

    Di blog ini, semua komen yang dibuat akan terus terpapar secara automatik apabila anda menekan butang PUBLISH kerana saya setkan ianya tidak perlu APPROVE oleh BLOG ADMINISTRATOR.

    Untuk menghantar sebarang pertanyaan, maklumat am atau apa sahaja perkongsian maklumat yang tidak berkaitan dengan topik, sila masuk ke RUANGAN KOMEN AM. Jalan pintas hanya KLIK PAPAN TANDA KUNING di side bar.

    Terima kasih.


  3. kulatlapok Says:

    salam pemuda pelapis,

    Orang lain tak rasa mungkin tak tahu macammana belakang anunya kena masuk. Kisah benar dari 'Cendawan Malaya' sila ke www.kulatlapok.blogspot.com


  4. melayuangkat Says:

    Salam Pemuda Pelapis,

    SATU orang punya pasal, SATU Negara kecoh.

    Semoga Allah swt menyelamatkan kita semua dan Negara kita akan dapat mengharungi SEMUA ini dengan seberapa segera dengan kebenaran yang HAK.

    Saya tak tahu apa nak ulas lagi. Hanya benar benar berdoa yang terbaik untuk kita, bangsa kita, agama dan negara tercinta. Amin. InsyaAllah.