Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis
Mengikut laporan yang saya baca di Malaysiakini katanya, kertas siasatan kes tuduhan liwat terhadap DS Anwar Ibrahim telah pun siap dan telah diserahkan kepada pejabat Peguam Negara. Macam mana dengan nasib dan peluang DS Anwar untuk bertanding di Permatang Pauh?

Apakah kali ini terus ketandusan dan gagal lagi sepertimana tahun 1999 dahulu? Apakah reaksi pemimpin-pemimpin lain dalam Pakatan Rakyat terhadap perkara ini sekiranya ketua umum mereka masih dihalang untuk meneruskan perjuangan di Permatang Pauh sepertimana diberitakan? Adakah juga Peguam Negara akan mendakwa sebelum pertandingan pilihanraya kecil diadakan atau menunggu sehingga pilihanraya kecil di Permatang Pauh selesai dahulu?

Jika didakwa sebelumnya maka ini satu gangguan lagi kepada DS Anwar tetapi jika didakwa selepasnya pula maka ianya juga satu ketidakselesaan kepada DS Anwar sekalipun beliau menang di kerusi tersebut. Andainya setelah didakwa dan didapati tidak bersalah kira selamatlah beliau tetapi bagaimana jikalau beliau didapati bersalah dengan segala butir-butir pembuktiannya nanti?

Bermakna DS Anwar akan tentulah dipenjara sekali lagi dan juga sekaligus terpaksa melepaskan lagi kerusi parlimen yang dimenanginya itu, manakala sekali lagi jugalah pilihanraya kecil di Permatang Pauh akan dilakukan semula oleh SPR. "Compilcated" sungguh kes DS Anwar ni sehingga menyusahkan banyak pihak dan juga membosankan kami semua sebagai rakyat yang memerhati dari luar.

Loghat utara sikit: Itulah pasainya Dolah... dulu Tun sumbat Anwar suruh dia berehat kat Sg Buloh tapi hang pi lepaih belum cukup edah buat apa? La ni hang jugak biol melayan kerenah si Anwar ni. Habih jentera kerajaan terbabit... habih rakyat duk naik pening lalat ngan politik lembik hang sampai dah huru-hara jadi kalut-malut lagu ni. Hai... Dolah... Dolah... Hang lepaih la jawatan cepat-cepat pi tidoq ngan bini hang tambah anak sorang dua lagi... kan baguih!

3 Responses
  1. Guy Says:

    Minyak dgn barang2 dah naik tp barang Dolah naik ke lagi nak buat anak?


  2. Anonymous Says:

    brg dolah naik slow2 kalau nak express kena pakai tongkat ali (rustam)


  3. Saudara Guy dan Anonymous...

    Perbincangan dah lari daripada tajuk. Nampaknya ke situ pulak yang anda lebih berminat. Kepada Anonymous, lain kali harap dapat taipkan nama sebagai pengenalan diri. Mohon kerjasama anda. Terima kasih.