Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis
Kepada semua blogawan-blogawan, pembaca-pembaca dan pengunjung-pengunjung semua khususnya buat kaum bukan Melayu.

Saya dengan ini memaklumkan kepada semua bangsa tanpa kira siapa anda, samada Melayu, Cina, India dan lain-lain. Apabila satu kemudahan tempat untuk kita semua bersuara telah disediakan, kita harus memanfaatkannya sebaik-baik mungkin di dalam meluahkan perasaan tidak senang atau tidak puashati.

Bukan dijadikan tempat untuk melempiaskan kata-kata biadap yang tidak beretika. Jika bangsa bukan Melayu merasa terlalu bijak pandai dan berani mahu mencabar kedaulatan Melayu sebagai bumiputera asal di tanahair Malaysia yang tercinta ini, saya kira percaturan mereka amatlah silap sekali kerana pejuang bangsa seperti saya tidak mengenali ertikata kalah sebelum bertempur.

Kita wajar bercakap berlandaskan fakta apa yang berlaku dari semasa ke semasa terhadap pergolakan politik tanahair tanpa mengira ianya isu yang dibangkitkan oleh kaum Melayu, Cina, India atau lain-lain bangsa di dalam negara. Apa yang perlu kita tegakkan adalah HAK dan KEBENARAN dan bukan membangkitkan provokasi sesama kaum. Jika kebenaran itu datangnya dari pihak bukan Melayu maka kita terima ianya sebagai benar. Jika salah maka ianya tetap salah.

Apa yang dibaca semua komen-komen oleh kaum bukan Melayu di dalam topik di bawah (sebelum topik ini) adalah menjurus kepada cabar-mencabar yang tidak perlu saya tolak tetapi saya mengucapkan "SELAMAT DATANG" jika itu yang tuan-tuan dan puan-puan mahukan. Melayu tidak mengundang persengketaan tetapi Melayu tidak menolak jemputan.

Walaupun sentimen perkauman hanya bakal mengundang perpecahan dan perbalahan tegar sepertimana peristiwa hitam yang pernah berlaku pada tarikh 13 Mei 1969 dahulu namun ia tidak diundang oleh kaum Melayu tetapi bangsa menumpang yang tidak sedar diri yang berhijrah ke sini-lah yang mencetuskannya. Ingatlah wahai bangsa bukan Melayu, semangat Melayu sama-sekali pantang dicabar. Saya yakin dan amat percaya, orang-orang Melayu kini kembali bersemangat waja sepertimana di zaman lampau. Saya tidak mahu mengambil contoh diri orang lain tetapi biar saya mencontohkan diri saya sendiri.

Saya bukan jenis orang yang suka mencabar sesiapa di dalam apa jua keadaan apatah lagi ke arah mengundang persengketaan. Namun di dalam masa yang sama, saya tidak menolak jika ada undangan daripada pihak-pihak biadap khususnya dari golongan kaum bukan Melayu yang tidak menghormati bangsa Melayu sebagai kaum bumiputera di tanahair Melayu ini.

Setelah diberi tumpang membiakkan spesis mereka di tanahair Melayu, nampaknya majoriti keturunan bangsat seperti Cina, India dan pecahan-pecahan lain yang segelintir semakin hari semakin kurang ajar dan amat wajar bagi bangsa Melayu untuk mengajar kedudukan mereka tanpa kompromi. Saya tidak menolak ada yang baik dan berhemah tetapi hanyalah segelintir sahaja. Selebihnya adalah kaum-kaum bangsat seperti pemimpin-pemimpin DAP.

Sepertimana saya katakan dalam topik sebelum ini, punca huru-hara adalah datangnya daripada kepimpinan DS Abdullah dan DS Najib yang tiada pendirian yang tegas soal-soal isu perkauman dan sebab itulah puncanya Melayu diperkotak-katikkan. Apatah lagi jika dibiarkan DS Anwar yang mahu melaksanakan konsep samarata terhadap semua kaum di bumi Melayu ini. Mana boleh...!!! Ini bumi Melayu. DS Anwar sudah tersalah tempat jika itu yang mahu diperjuangkan.

Kepada anak-anak bangsat bukan Melayu yang telah melepaskan komen pada topik sebelumnya ini, untuk situasi semasa, saya tidak akan padamkan dahulu tetapi akan dibiarkan terus di situ bagi mengumpulkan maklumat dan juga mahu memberi muka sedikit kepada anda-anda untuk melihat sejauh mana kebiadapan anda-anda semua.

Saya bersikap terbuka walaupun mesej pesanan sebelum anda komen telah dinyatakan agar menggunakan bahasa yang lebih sopan tetap tidak dipatuhi. Sebelum ini saya tidak membuka ruang kepada "Anonymous" melepaskan komen tetapi baru dibuka beberapa minggu yang lalu sahaja. Nampaknya ia sengaja disalahgunakan oleh puak-puak bangsat melepaskan geram dengan emosi.

Keputusan padam atau tidak, biarlah diputuskan oleh anak bangsa saya (Melayu) yang lain kerana saya terbuka mendengar suara dan pandangan ramai. Saya percaya diri saya tidak berseorangan untuk dicemuh atau dikeji di dalam isu-isu perkauman sebegini. Biarkan si luncai terjun dengan labu-labunya... biarkan! biarkan! Akan pasti ada habuannya nanti.

Cuma satu sahaja permintaan saya kepada anak-anak bangsa bangsat itu agar lebih berani menggunakan nama sebenar atau akaun sebenar sebelum melepaskan komen yang pedas-pedas dan barulah nampak anda-anda semua lebih "gentlemen" dan tidak dayus. Wa'imah sampai ke medan pertempuran pun saya tidak menolak jika itu pilihan anda.

Merujuk kepada bab ekonomi pula, janganlah anda mendabik dada dengan sedikit sumbangan yang diberikan oleh kaum anda. Melayu tidak akan kebuluran di tanahair sendiri sekalipun anda dan spesis anda semua berambus dari bumi Malaysia.

Sememangnya itulah harapan kami orang-orang Melayu di tanahair tercinta berhasrat mahu menghalau anda semua yang biadap balik ke negara asal anda. Kita orang-orang Melayu hanya mahukan bangsa bukan Melayu yang berhemah sahaja untuk saling berganding bahu memajukan negara ini. Yang tidak ada tata-etika kemanusiaan...kirim salam!!!

SUDAH DIBERI TUMPANG DAN DITERIMA MENJADI WARGANEGARA BANYAK PULAK KOMPLEN. KALAU MACAM TU, BUNGKUS KAIN BAJU BOLEH... BLA... SAJA. ANDAI AKU MENJADI PM KETIKA INI, AKAN KU LUCUTKAN KEWARGANEGARAAN MEREKA YANG BANGSAT TIDAK TAHU MENGENANG BUDI INI.

Sekian peringatan awal dari Pemuda Pelapis.

4 Responses
  1. add Says:

    Assalamualaikum,,,
    Wahai kaum bukan melayu.... berambuslah kaum- kamu dari tanah melayu ini.Ini tanah nenek moyang kami orang melayu.. Dulu namanya semenanjung tanah melayu... tapi bila datuk nenek moyang, pinang,piung ke apa ke namanya kamu-kamu pendatang (macam orang indon,filipina,mat bangla,nepal juga la)kamu mohon jadikan nama Malaysia,kami orang melayu boleh bertolak ansur demi perpaduan semua bangsa untuk memakmurkan negara,,, tetapi sekarang kamu-kamu semua dah melampau mula (dah mula)nak mengikis kedaulatan raja-raja dan hak keistimewaan orang melayu... termasuklah menteri-menteri yang suka sangat beri kelonggaran kuota bumi kepada non bumi.. apa nak jadi lah mereka-mereka ini.. lebih baik jadi Datok Ibrahim Ali walaupun digelar Raja K@t@k pun tak pe saya sokong YB Pasir Mas kerana ketaksuban terhadap bangsa sendiri.
    Kepada pak-pak mennteri kabinet, cuba-cuba lah pujuk bahagian supaya mengusulkan nama lain selain dari DSAAB untuk jawatan presiden agar bangsa melayu kita tidak dihapuskan oleh DSAI dan konco-konco nya.. Ya ALLAH TOLONGLAH KAMI BANGSA MELAYU DARI PENGKHIANAT BANGSA MELAYU KAMI SENDIRI YA ALLAH YA TUHANKU BERILAH PETUNJUK KEPADA MEREKA YANG MASIH ALPA DAN LEKA ..DAN YANG CUBA MEMASANG ANGAN-ANGAN UNTUK MENUBUHKAN KERAJAAN PAKATN RAKYAT. KEPADA PUCUK PIMPINAN PAS, JANGANLAH TERLALU EGO DALAM KEADAAN SELESA SEKARANG,KERANA LEBIH UMNO BERPELUKAN DENGAN PAS DARI PAS BERPELUKAN DENGAN DAP INI KERANA DALAM ISLAM PUN APABILA KITA NAK BERKAHWIN DENGAN ORANG BUKAN ISLAM ADALAH LEBIH BAIK KITA MENGAMBIL PASANGAN KITA DARI SESAMA AGAMA YANG DARJAT PALING BAWAH SEKALI BERBANDING DENGAN PENGANUT AGAMA LAIN WALAU PUN PASANGAN ITU ADALAH YANG PALING ATAS SEKALI DARJATNYA... LEBIH BAIK KAMU MEMILIH DARI KAUM KAMU SENDIRI... DALAM KONTEKS II ADALAH ISLAM... DAROK TAJOL ROSLI BUKAN GELOJOH,,TETAPI UNTUK KEBAIKAN MELAYU DAN ISLAM.... BANGSA KITA MELAYU NI PELIK DAN AJAIB KERANA APA? CUBA RENUNGKAN SEDIKIT PELAWAAN KERAJAAN DAP PENANG KEPADA AHLI GERAKAN,,, AHLI GERAKAN MENJAWAB APA... KERANA NAK MEMAJU NEGERI ( MAKSUD TERSIRAT ADALAH NAK MAJU KAN NEGERI ORANG CINA AKU LA,,,,KAU ORANG MELAYU BODOH....) TETAPI KALAU DARI UMNO BUAT SESUATU UNTUK KEBAIKAN LANGSUNG TAK NAMPAK KEBAIKANNYA, JAHAT JE YANG TERLINTAS DIFIKIRAN AHLI PAKATAN RAKYAT... CUBA TENUNG,TENUNG DAN BERFIKIR JAUH SIKIT DAN KAJI SIKIT -SIKIT PUN CUKUP LA...

    WASSALAM....


  2. Anonymous Says:

    Salam Pemuda Pelapis...

    Don't worry saudara. Kita melayu sentiasa bersedia pada bila2 masa sahaja kalau bangsa pendatang yg biadap ini tak tahu menilai atau mengenal untung hidup menumpang di Tanah Melayu. Bangsa kita dah terlalu banyak bertolak ansur sebab tu mereka ni naik lemak dan besar kepala. Kaum pemakan babi seperti mereka samalah sifatnya macam babi kerana mereka dasar keturunan babi semuanya. Saya baca pun geram.


  3. OrgTua Says:

    Salam semua,

    Kita melayu kena bersatu hadapi provokasi dan cabar mencabar mcm ni. Melayu kena selalu sedia pertahankan kedaulatan dan ketuanan di tanah air sendiri. Jgn bagi muka pada cina, india, iban, dayak, bidayuh, kadazan dan semua bangsa serpihan yg makin kurang ajar. Kita dah layan dia elok2 nak samarata mana boleh jadi. Itu sudah lebih. Betul2 paria dia org tu.


  4. Wa'alaikumsalam saudara Add...

    Terima kasih di atas sokongan anda memerangi bangsa bangsat kaum yang tidak tahu malu dan tidak tahu mengenang budi setelah menumpang di tanahair Melayu.

    Salam kembali saudara Ismail dan saudara Guy...

    Terima kasih atas semangat perjuangan Melayu anda berdua. Kita harus bersatu supaya teguh mempertahankan kedaulatan dan ketuanan Melayu di bumi sendiri sebelum durjana kaum kafir mula merebak tidak terkawal. Bersedialah untuk hadapi peristiwa yang lebih dahsyat daripada 13 Mei 1968 jika terpaksa bertindak.