Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis

Isu terbaru, Mohammad Fairus Khairuddin, bekas Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang mengesahkan pendiriannya apabila beliau mengumumkan peletakan jawatannya sebagai wakil rakyat DUN Penanti dalam parlimen Permatang Pauh.

Menyusahkan rakyat dan membazirkan duit rakyat. Lepas sekor, sekor letak jawatan bermula dengan DS Wan Azizah di parlimen Permatang Pauh, V Arumugam di DUN Bukit Selambau dan kini Fairus di DUN Penanti. Ketiga-tiga ekor semuanya wakil rakyat PKR.

Betul-betul menyusahkan rakyat dan membazirkan duit rakyat. Sekali pilihanraya kecil diadakan SPR terpaksa membelanjakan tidak kurang daripada RM1juta bagi menguruskan pilihanraya. Itu belum termasuk lain-lain perbelanjaan untuk menjaga keamanan dan kerja-kerja melancarkan pilihanraya kecil.

Inilah padah dan bala rakyat penyokong memberi sedikit kuasa kepada puak-puak bahlol yang tak tahu berpolitik. Pemimpin-pemimpin pakatan haram PR tak ada kerja lain selain mengganggu-gugat kelicinan pentadbiran kerajaan persekutuan seolah-olah dah tak ada kerja lain lagi.

Lepas PRK... PRK lagi... tak sudah-sudah. Memang dasar pembangkang bangang tahap dunia bangang tertinggi darjatnya. Dah tak tahu nak labelkan apa lagi. Pendekata mereka semua dasar bangang dan bahlol yang selamanya akan pasti bangang dan bahlol.

Brader Anwar Bin Ibrahim dah ketandusan modal dan agenda ke? Lepas ni beruk mana pulak daripada PKR yang akan letak jawatan? Sampai bila nak main kotor? Nak berlarutan sampai PRU13 ke pun? Memang Anwar laki bini dan anak perempuannya bangang yang sememangnya bangang.

Hentikanlah jadi pemimpin tahi kucing yang berpolitik 24 jam sepanjang masa tapi kerja dan tanggungjawab terhadap rakyat tak ditunaikan. Pakatan haram PR layak dimaki-hamun dan dicaci-hina sebab semuanya buta dan bahlol tak tahu menilai untung nasib badan. Ikut seikut-ikut membabi buta.

Orang melalak awak melalak. Orang jerit awak ikut menjerit. Bila tanya haprak tak tahu nak jawab apa yang diikutnya. Janganlah lagi jadi bodoh dan tolol mengundi pakatan haram PR yang tak sudah-sudah membuang masa rakyat, menyusahkan rakyat dan menghabiskan duit rakyat.

Dunia tengah gawat bila masa nak tolong rakyat atasi kegawatan ekonomi? Bila lagi nak tunjuk prihatin majukan ekonomi pengundi kawasan-kawasan yang dah dimenangi? Cakap berdegar-degar tapi tang kerja haprak apa pun tak tahu nak buat.

Ptuih...! Ptuih...! Ptuih...!

6 Responses
  1. Anonymous Says:

    drp pemuda kuih lopes

    mcm fobia dgn PRK je...
    sabar le...entah2 kali ni bn menang...jgn putus asa...putus kasih pon jangan.


  2. Anonymous Says:

    drp BNatang:

    UMNO dan penulis blog ni da mula fobia dengan prk. hik hik.


  3. melayuangkat Says:

    Mereka memang tak ada kerja. Kerja tetap dan sah adalah berusaha nak jahanamkan Anak Bangsa Melayu dan Malaysia.

    Kerja mereka buka jalan senang pada DAP, itu sahaja. Kerja mereka caci dan hina PM itu sahaja. Cari segala yang boleh, tanpa penat dan jemu.

    Yang sedih, rakyat tak boleh lihat pula salah mereka ini semua. Rakyat senang percaya pada blog blog macam ini, bertambah pula dengan angka angka yang dicipta.

    Kalau UMNO/BN rakyat mahu mereka bersih-perfect tapi kalau PKR tak mengapa, buatlah apa maksiat pun semua mereka terima, syubahat.

    Tengok saja kes Eli, bayangkan kalau ini berlaku pada UMNO, tak berpesta fitnah orang PR, jaja jadikan modal. Tapi oleh kerana Eli, tak mengapa.

    Dan inilah mereka mereka yang hendakkan KeADILAN.


  4. anafiqir Says:

    Pilihan raya kecil juga pernah diadakan bagi memberi laluan kepada Datuk Seri Abu Hassan Omar yang ketika itu seorang Ahli Parlimen bertanding di DUN bagi membolehkan beliau dilantik menjadi Menteri Besar Selangor menggantikan Tan Sri Muhammad Muhd Taib (Pelari Puteri Sultan Selangor ) pada 1997.

    Berapa kos SPR dan PDRM masa tu agaknya ye? belum masuk kos PKMB lagi... semua tu dah tentu sah duit rakyat!


  5. Anonymous Says:

    The Chief Justice of Malaya Zaki Azmi must do the nation a favour by ordering the federal court to review its decision concerning the suspension of BN Menteri Besar Zambry Abdul Kadir and his six executive councillors.

    This act of the CJ would be perceived by thinking Malaysians as doing national service. It is imperative that he heeds this earnest and urgent call and orders an immediate review.

    The decision of the federal court was termed as ‘a perverse judgment' by none other than the much respected and highly regarded NH Chan, a former court of appeals judge.

    To the ordinary Malaysians, it was a scandalous judgment that had discredited the five judges and tarnished the judiciary beyond repair. It is beyond anybody's imagination how these five learned judges could have ignored and discarded the provisions of the federal constitution.

    Chan has referred to Article 72 which touches on the Privileges of Legislative Assembly. This is a very significant article which had direct bearing to the case before the federal court and yet this was completely dismissed as inconsequential to the case.

    These provisions confer certain rights and immunity to safeguard the sanctity of the legislative assembly which are spelt out very clearly. There is no ambiguity in what has been stated. Even lay persons have no difficulty in understanding these provisions:

    Privileges of legislative assembly:

    1. The validity of any proceedings in the state assembly of any state shall not be questioned in any court.

    2. No person shall be liable to any proceedings in any court in respect of anything said or any vote given by him when taking part in proceedings of the legislative assembly of any state or of any committee thereof.

    3. No person shall be liable to any proceedings in any court in respect of anything published by or under the authority of the legislative assembly of any atate.

    It is amazing that these five learned judges could have overlooked these very important provisions. And we have to ask, ‘Why?'

    If they are expected to dispense justice in a fair and impartial manner shouldn't they have paid attention to the supreme law of the country? We have every right to expect them to be thorough before delivering their judgment.

    These five judges are responsible if Malaysians continue to be cynical and skeptical about our judiciary. And we have to wonder how many brave and honest judges are left in the judiciary who will respect the federal constitution and remain true to their conscience in delivering justice.

    The CJ cannot remain unconcerned and unperturbed over what has taken place. He has to play his role as the guardian of the judiciary and salvage its reputation and restore people's confidence in the rule of law.

    P Ramakrihnan


  6. P Ramakrishnan,

    All the judges are professional. They know the rights and the wrongs according to the law and constitution. We have to respect the decision made by them in order to assure we live in peace and prosperous. Be responsible and kindly be rational. Don't drag the matter to confuse the folk.

    PR leaders are all sweet talker (especially Anwar) who likes to go against the law and constitution. A simple example is their own platform (which is called Pakatan Rakyat) which is clearly proven it was an illegal organisation in the first place. So what else to proof?

    What Chan has referred to is just his personal view or only another perception upon his own understanding towards the article but not more than that.

    Thank you...