Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis

Kerajaan negeri Selangor tadbiran pakatan haram PR memutuskan untuk mengekalkan jawatan Elizabeth Wong sebagai exco kerajaan negeri dan ADUN Bukit Lanjan.

Menurut kata MB Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim, keputusan itu difikirkan wajar dan adil setelah mengambil pandangan semua pihak dan siasatan polis berhubung kes berkenaan yang juga gagal membuat keputusan yang muktamad. Baca lagi di sini...

Nampaknya sikap yang diambil oleh kepimpinan pakatan haram PR bercanggah dengan prinsip dan pendirian mereka sendiri yang mahukan sebuah kerajaan yang kononnya bersih daripada skandal, rasuah dan sebagainya.

Kalau rakyat penyokong pakatan haram PR nak sedar maka sedarlah betapa berbelitnya kenyataan-kenyataan pemimpin pakatan haram PR setelah diberi kuasa mentadbir negeri.

Kalau UMNO/BN yang bertindak mengekalkan ADUN yang dikaitkan dengan skandal bukan main haru-biru pembangkang haruk dan merusuh di jalanan. Bila terkena batang hidung sendiri, senyap sunyi bagaikan tikus mondok kekenyangan.

Sementara itu pandangan Ketua Pembangkang DUN Selangor, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo berkata, keputusan kerajaan Selangor mengekalkan jawatan Elizabeth Wong sebagai exco negeri dan ADUN Bukit Lanjan, menguntungkan Barisan Nasional (BN).

Katanya, ia juga menunjukkan bahawa pakatan haram PR tidak konsisten dengan nilai-nilai yang mereka pegang. Baca lagi di sini...

Ringkasnya, kenyataan Khir Toyo itu ada benarnya.

4 Responses
  1. Anonymous Says:

    org klate

    sedap kamu yeop komlen kerajaan pakatan rakyat. nun jauh diselatan Ketua menteri melaka dah sah amal politik wang(rasuah)tak letak jawatan pun.

    ini yb eli kena penaya kat teman jantan dia. pihak berkuasa yg dok siasat tak siap lagi. kalau lah teman jantan eli tu org berani moh datang serah diri, sebab apa kome buat kat yb eli macam ade saper yg suruh ko yeop.

    teman jantan yb eli ini, nampak aje jantan tapi teloq tak ada . buat kat org berani nak sua muka takut nak mampus. patut disula macam cerita semerah padi ajer layaknye.


  2. Anonymous Says:

    Salam Tuan kemah,

    Pada pandangan saya YB Eli sebenarnya dianiaya oleh bekas kekasihnya sendiri. Kalau berdasarkan gambar tu beliau sedang tidur dan di dalam rumah beliau pulak lagi. Kalau dalam rumah sendiri, orang lain pun saya rasa lebih lucah(maaf kasar sikit) lagi. Ingat tak nasha aziz apa yang di buat kat rumah. Kita tak perlu komen banhyak pasal hal nie. Sebab dia YB dan bukan dari BN maka sampai gambar tengah tidoq tak sedar dunia pun kita nak ambil pusing. Sedangkan kita dalam rumah sendiri pun tuhan yang tau kan....
    Padahal ramai anak melayu yang buat aksi seks hingga menjadi bahan sebaran internet dan mms tapi macam tak dak orang peduli, macam benda tu jadi kat planet zuhal atau musytari.. pelik manusia sekarang..... Renungkanlah pandangan ini dan tolonglah rasional dengan masyarakat kita sendiri.. Malaysia ni bukan besar pun, kalau asyik nak dedah sana dedah sini bila kita nak capai wawasan 2 0 2 0. Yang paling saya bimbang last sekali kita semua dua-dua kosong. Dunia terlepas Akhirat Rugi.......
    Pemuda Kedah


  3. Anon (org klate)...

    Topik cerita pasal skandal melucah bukan soal rasuah. Janganlah konar 360 darjah. Cakap bangang karang marah pulak. Dasar penyokong pembangkang memang bongok tak faham cerita.

    Anon (Pemuda Kedah)...

    Masalah sekarang siapa suruh dia tu bawa boyfriend masuk rumah? Takkan boyfriend dia ceroboh? Satu negara tahu Eli Wong dari dulu amalkan kehidupan bebas.

    Pasal budak-budak lakukan seks bebas itu masalah sosial yang patut ditangani oleh JKM dan Pejabat Hal Ehwal Agama Islam di negeri masing-masing. Persoalan sekarang Eli Wong ialah ADUN dan inikah kualiti YB yang diketengahkan pakatan haram PR untuk memimpin rakyat? Diri sendiri pun tunggang-langgang dedah sana dedah sini. Haprak!


  4. Anonymous Says:

    drp pemuda kayulapis

    saya pun tak bersetuju yb eli kembali...kita tak boleh terima pemimpin yg morah rendah...tak bermoral la senang cerita.
    memang la dia kena aniaya tapi hikmahnya kita tau yg si eli amalkan cara hidup yg bertentangan dgn agama islam & adab timur.

    bebudak yg buat seks bebas tu pulak kita tak boleh harapkan JKM & Pejabat Hal Ehwal Agama Islam semata-mata...setiap individu kena main peranan jugak.