Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis
Semakin hebat ditekan dan diasak supaya berundur semakin galak Abdullah, anak dan menantunya berusaha untuk tidak melepaskan peluang bagi mengaut keuntungan berbilion ringgit bagi projek-projek "super mega" yang lebih mega daripada apa yang Tun Dr Mahathir tinggalkan supaya diteruskannya. Terkini kedengaran pula usaha-usaha cuba meragut dan membolot Petronas.

Memandangkan Tun Dr Mahathir masih di situ sebagai penasihat maka sedikit terhalang tindak tanduk mereka. Apa cara sekalipun terpaksalah menyerang mantan Perdana Menteri itu dengan segala isu-isu lapuk dan juga tergamak memfitnah dengan harapan mencari alasan untuk mengenepikan Tun daripada Petronas.

Kita juga tahu Tun telah mencabar Abdullah dan kumpulannya jika sekiranya berani mengambil tindakan terhadap Tun supaya melucutkan jawatan beliau sebagai penasihat di situ tetapi sehingga hari ini masih tiada apa-apa respon lagi. Apakah Abdullah dan kumpulannya takut Tun akan membongkar segala rahsia-rahsia mereka? Kita tunggu dan lihat perkembangan seterusnya nanti.

Mungkin dia sedar dia tidak akan lama mampu bertahan jadi apa sahaja yang boleh disebat dan disapu, eloklah dipercepatkan usaha itu sementara masih ada kuasa di tangan. Itulah pun punca utama kenapa Abdullah masih tidak mahu berundur. Dalam masa yang sama juga Abdullah licik memainkan peranan di sebalik tabir bersama anak dan menantunya untuk terus memperbodohkan barisan Kabinetnya yang lain.

Pendekata semuanya sedar mereka dipergunakan tetapi "paksa-rela" diri masing-masing untuk akur apa sahaja Abdullah perlakukan. Sudah tentulah masing-masing ada komisyen. Kalau tidak mana mungkin boleh tutup mulut dan diam sahaja. Ini fikiran anak-anak saya, takkanlah orang-orang tua bangka macam Najib dan seluruh barisan Kabinet semua tak reti nak berfikir?

Di dalam kelicikan kumpulan Abdullah pengkhianat ini bertindak merompak harta negara, dalam diam juga beliau mengaturkan pelbagai kaedah dan langkah untuk mempertahankan jawatannya sebagai Presiden parti dan terus duduk sebagai Perdana Menteri yang tak tahu malu. Calon-calon lain tidak dibenarkan melobi atau meraih undi tetapi beliau saja yang bebas melakukannya sehingga sanggup menyekat kebebasan ahli-ahli parti menghadiri kenduri-kendara.

Macam-macam usaha bodoh yang ketara dilakukan Abdullah yang tak masuk dek akal tetapi tetap juga disokong oleh barisan MT untuk meluluskan usul tersebut. Betul-betul "hairan bin ajaib" kepala otak semua pemimpin di bawah telampuk Abdullah. Akal "brand" apa pun saya tak faham. Rata-ratanya memiliki akal yang cukup korup.

Kita tengok sajalah baru-baru ini kes Yong Teck Lee (SAPP), apabila ada mana-mana pihak yang tidak menyokong beliau saja maka terus dibuka fail siasatan BPR untuk kes-kes lapuk berbelas tahun yang lalu. Kerja itu sahajalah yang dia faham sebagai Perdana Menteri. Ugut... ugut... dan ugut... Apakah beliau ingat orang lain takut sangat dengan ugutan dia?

Dengan "Tun Dr Mahathir and the group" maaflah banyak-banyak, jika masih tak cukup fakta, kumpulkan banyak-banyak dahulu kot-kot berjaya menang kes tapi kalau gagal, siap sedialah menanti hari untuk kena "counter attack" habis-habisan. Jangan menyesal... sudahlah! Hanya itu sahaja pesanan yang mahu disampaikan.

Sebenarnya baik Abdullah mahu pun Najib dan beberapa kumpulan kaki ampunya pada ketika ini semuanya kecut perut setiap kali Tun Dr Mahathir mengeluarkan topik-topik baru di blog beliau. Pada mereka ini, sekadar memantau mungkin tidak cukup kuat maka terpaksalah menggunakan khidmat pakar IT untuk diupah mengkhianat blog Tun dan juga sebahagian penyokong-penyokong kuat Tun yang lainnya.

Itulah manusia apabila sudah terdesak, sanggup melakukan apa sahaja bagi berusaha menyekat tembelang mereka daripada pecah dan berbau pekongnya. Hendak mengalah takut pulak dianggap mengakui kesalahan maka terpaksalah meneruskan agenda-agenda jahat mereka. Berharapkan, "untung sabut timbul, untung batu tenggelam". Kita tengoklah apa yang bakal terjadi nanti.

Memang banyak jika mahu dibongkarkan tentang Abdullah, anaknya dan Scomi serta menantunya yang bahlul itu termasuklah juga perihal Najib dan skandal-skandal lampaunya. Jika saya ada fakta-faktanya, sudah tentulah terlebih-lebih lagi yang ada pada Tun. Mungkin kumpulan pengkhianat itu boleh berbohong kepada rakyat-rakyat yang tidak tahu menahu kisah sebenarnya tetapi dengan ahli-ahli kumpulan penyokong Tun rasanya eloklah pergi main jauh-jauh sebelum terjerat diri sendiri.

Itulah gamaknya blog saya turut mahu dicerobohi puak-puak mereka. Rasa tidak tenteram sentiasa menghantui orang-orang jahat seperti mereka. Itu telah menjadi hukum Tuhan sejak azali, memang tak boleh lari. Sebelumnya blog Pemuda Pelapis diintip PDRM (24 jam) untuk tempoh beberapa hari pada akhir Mei 2008 dan di awal Jun 2008 yang lalu. Apa yang dirisaukan sangat atau apa tujuan pun... entahlah! Jawapannya mudah, mereka takut pada bayang-bayang sendiri sehingga terpaksa menggunakan khidmat polis.

Kepada Abdullah, Najib dan seluruh kroni-kroni kaki ampu, jika mahu beringat maka beringatlah. Kita hidup bukan menongkat langit. Eloklah segera kembali ke pangkal jalan sebelum musibah besar bakal menimpa diri sendiri.

Besar malunya nanti, sampai bila-bila pun tak akan dilupakan rakyat. Eloklah cepat-cepat bertaubat sementara masih ada masa. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya. Sekadar menasihati tetapi jika tak mahu mengendahkan pun tak apa. Biarkan masa sahaja yang bakal menyelesaikan segala-galanya nanti.


0 Responses