Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis
Sungguh pun saya anggap isu kenyataan Anwar sebagai satu "Lagenda ANWAR MAT JENIN" tapi Umno/BN harus berhati-hati kerana jika kata...

...dapat kat "Kumpulan brader (simbolik untuk babi - bak kata saudara Husin Lempoyang)" lagi naya punya kes... apa ada harta qarun semua disondolnya. Itu yang kita tak mahu tengok.

Walaupun Umno/BN ada jugak menyondol tapi kata orang, masih jugak lagi ada "reserve" dan "border" untuk mengutamakan orang Melayu.

Ini dapat saja pada PR, kepentingan Cina dan kafir lain diutamakan dulu. Entah apa nama "halatuju" depa punya perjuangan pun tak faham.

Pasai-nye...

PAS... Parti Anak Setan
PKR... Parti Keluarga Reformer
DAP... Dunia Ana Punya

Sekarang gagasan pembangkang dikenali sebagai Pakatan Rakyat - PR

Dulu-dulu dinamakan gagasan mereka sebagai BARISAN ALTERNATIF - BA (kalau dalam sebutan bunyinya apa?)

Bila kita gabungkan kesemua maknanya, jadilah...

P... Padang
R... Ragut

BA... Barisan Anwar...
BI
... Bin Ibrahim


Bukankah ianya PADANG RAGUT BABI?

Cuma kita saja yang tak berapa nak faham matlamat depa dah lama pun depa aturkan. Sekarang baru mampu jadi kenyataan. Bayangkanlah kalau depa dapat tubuh Kerajaan Persekutuan, habis lembu, kambing digantinya dengan "brader" malahan unta Brader Husin pun tak mungkin dibenarkan bela.

6 Responses
  1. habali Says:

    TAJUK: ‘BERSATULAH KAUM CINA’

    Kita semua kaum Cina di mana sahaja kita berada mestilah berbangga dengan bangsa kita; samada Cina Amerika, Cina Singapura, Cina Taiwan dan Cina Malaysia. Kita mestilah mengekalkan identiti kita. Di Malaysia, kita mesti memberitahu anak-anak kita dan mengajar mereka cara-cara perjalanan halus. Setakat ini oleh kerana kedudukan kita, kita tiada pilihan untuk memilih kerajaan yang majoritinya dikuasai oleh orang Melayu. Tetapi kita sedar dibidang perniagaan dan perindustrian, orang Melayu tidak ada melainkan mengekalkan bangsa kita (Cina) sebagai unsur utama meninggikan ekonomi Malaysia dengan meletakkan keutamaan Bahasa Mandarin atau Kantonis di dalam akhbar tempatan sebagai syarat penerimaan atau syarat kelayakan perlu. Maka orang-orang Melayu tentunya terpinggir dari bidang pekerjaan tersebut.

    Jika kita lihat sejak kebelakangan ini, memang terdapat banyak pekerjaan didalam akhbar dan website cari pekerjaan yang meletakkan syarat mesti pandai berbahasa Mandarin. Setiap kali terdapat syarat tersebut, pemikiran saya akan mencari-cari “role and responsibility” yang mewajibkan seseorang itu mesti pandai berbahasa Mandarin. Dalam banyak kes, saya gagal untuk mencari jawapannya. Bayangkanlah, kerja di Malaysia yang berurusan dengan 90% orang Melayu pun perlu kemahiran bahasa Mandarin? Malah, Pak Lah sendiri pernah mengeluarkan kenyataan mengenai perkara ini di dada akhbar tapi tidak diambil endah.

    Jadi kita mengambil kesempatan ini atas kedudukan kita dan meminta hak-hak politik. Orang-orang kita yang bergiat di bidang pelajaran hendaklah pastikan bahawa generasi yang akan datang tidak akan diajar segala pengorbanan orang Melayu, terutama sekali dalam pelajaran sejarah, Ilmu Alam dan lain-lain mata pelajaran, baikpun di sekolah rendah mahupun di sekolah menengah. Kita mesti mengajar anak-anak dan anak orang Melayu supaya mempunyai pendirian bahawa kejayaan itu bergantung semata-mata atas kebolehan. Untuk tujuan ini kerajaan Singapura yang kita harus banggakan kerana telah berjaya memecah-belahkan orang-orang Melayu dengan cara membahagikan mereka kepada banyak puak seperti Banjar, Acheh, Bugis, Mandaling, Boyan dan lain-lain. Dari kesannya jiwa Rancangan ini, orang Melayu yang dulunya merupakan 19% daripada penduduk Singapura, sekarang hanya tinggal 10% sahaja. Sekarang mereka tiada pilihan melainkan memuji kerajaan Singapura kerana memberi mereka satu kestabilan, keadilan dan harapan untuk masa depan iaitu mana-mana bentuk yang kerajaan suka dan fikirkan, pasti mereka terima, sebabnya orang Melayu di sanatiada mempunyai suara lagi dan mereka akan tetap menemui kegagalan.

    Sememangnya konsep pecah dan perintah telah diamalkan oleh PAP Singapura untuk memecahbelahkan Melayu Singapura. Di Singapura, orang Melayu telah dipinggirkan dalam bidang ekonomi dan politik malah tidak akan dibenarkan jawatan-jawatan penting dalam kerajaan. Perkara ini memang tidak dapat dinafikan lagi. Tetapi kaum Cina Singapura tidak pula dipecah-perintahkan mengikut suku/asal tempat mereka di negara China. Penulis ini kelihatan mempunyai banyak pengetahuan mengenai kehidupan dan percaturan politik di Singapura. Mungkin dia berasal daripada Singapura dan bukannya Malaysia.

    Sebagai orang Cina tulin, saya juga berbangga dengan cara yang dilakukan oleh En. Lim Chong Eu di Pulau Pinang untuk memecah-belahkan orang-orang Melayu di sana. Beliau telah berjaya mengambil tanah-tanah orang-orang Melayu dan memajukannya sebagai kawasan perumahan dan perindustrian. Oleh kerana harga rumah-rumah itu terlalu tinggi bagi orang Melayu, mereka tiada keupayaan langsung untuk memiliki rumah-rumah tersebut. Polisi ini tidak sahaja harus dilakukan di Pulau Pinang, tetapi juga di lain-lain tempat selain bandar-bandar besar seperti Ipoh, Kuala Lumpur, Seremban, Melaka, Johor Bahru dan Kuantan. Kita orang Cina harus mara ke Alor Setar, Kangar, Kota Bharu dan Kuala Terengganu.

    Dato Seri Dr Lim Chong Eu adalah Ketua Menteri Pulau Pinang selama 21 tahun. Dia adalah antara tunjang utama yang menubuhkan Gerakan. Jika anda tertanya-tanya kenapa Melayu Pulau Pinang dipnggirkan. Jawapannya mungkin ada di dalam artikel di atas.

    Tujuan kita ialah untuk menguasai segala kegiatan perdagangan yang berkaitan dengan bahan makanan, enjin, bank-bank serta pertanian. Alasan yang munasabah perlu dicari dan dikemukakan kepada kerajaan untuk menaikkan harga barang-barang keperluan harian. Inilah yang kita akan terus gunakan untuk mendapatkan kekuasaan politik di Malaysia.

    Sejak kebelakangan ini, banyak harga barang naik secara mendadak. Kadang-kadang alasan yang diberikan oleh pihak pengeluar, peladang dan peternak seolah-olah tidak masuk akal langsung. Harga daging yang murah hanya daging lembu berkaki pendek yang perternakannya melebihi keperluan domestik.

    Oleh kerana kita telah kukuh di bidang Antarabangsa, kita mesti menganggap bahawa saluran penyebaran am yang ada pada kita. Setakat ini, dunia menganggap bahawa kerajaan Malaysia sekarang ada
    lah anti Cina dan Pro-Melayu dan juga kita orang Cina ditindas. Orang Cina tersingkir dari kebanyakan peluang, itulah anggapan mereka. Juga bahawa kepakaran dan titik peluh kita telah tidak diberi dan mendapat ganjaran yang sepatutnya. Walau bagaimanapun, kebelakangan ini terdapat langkah-langkah yang diambil oleh elit-elit Melayu untuk mengubah gambaran ini dan menyuarakan apa yang sebenarnya berlaku. Kita sebaliknya mematahkan langkah-langkah itu sebelum ianya berjaya dilaksanakan. Dalam bidang politik, orang-orang Cina haruslah bergembira dengan perpecahan demi perpecahan terlibat di kalangan orang-orang Melayu dengan keluarnya Pas dari Barisan Nasional, keluarnya ahli UMNO ke parti KeAdilan dan semakin perpecahan itu menguntungkan kita.

    Ini sudahpun berlaku, apabila ramai orang UMNO sendiri mengundi PKR dan PAS dalam PRU-12. Ini kerana mereka berjaya memperkudakan Dato’ Seri Abdullah Badawi yang sememangnya lemah dan tidak bijak.

    Saya sebagai orang Cina, sangatlah bergembira untuk memberitahu anda bahawa salah satu sebab penyingkiran itu adalah jarum dan tindak-tanduk teman-teman kita Gerakan dan MCA di dalam Barisan Nasional dan DAP dari luar.

    Saya yakin memang DAP bertanggungjawab secara langsung tetapi tidak mungkin dilakukan oleh MCA dan saya tidak pasti Gerakan terlibat.

    Sekarang tibalah masanya untuk kita menanam perasaan benci di kalangan orang-orang Melayu terhadap pemimpin mereka. Kalau kita bijak menjalankan operasi kita, kita akan berjaya mengasingkan Perdana Menteri sekarang ini yang terlalu jujur menjadi seorang Ahli politik. Kalau kita orang-orang Cina bersatu, kita berjaya memecah-belahkan Dato’ Sri Dr. Mahathir Mohamed dengan Dato’ Sri Anwar Ibrahim, kumpulan Abdullah Ahmad Badawi dengan Kumpulan Najib Tun Razak.

    Tidak dapat saya nafikan Perdana Menteri ke-5 adalah PM yang paling lemah serta lembab pernah memimpin Malaysia. Maka, ramailah yang cuba mengambil kesempatan. Sememangnya inilah yang telah dilakukan oleh DAP sepanjang kempen PRU-12. Mereka secara terus-terusan menanam kebencian orang Melayu kepada pemimpin mereka sendiri.

    Apabila British meninggalkan Malaysia, pemerintahan adalah di tangan beberapa orang Melayu pilihan. Kita ketahui bahawa pemimpin-pemimpin Melayu ini kiranya disukai oleh orang Melayu sendiri. Pada keseluruhannya, mereka adalah orang-orang miskin tetapi bernafsu besar. Kita berkeupayaan memberikan apa yang mereka mahu. Kita akan terus mendapat apa yang kita kehendaki dari mereka. Kemudian sesudah kita memberi mereka secukupnya, kita akan mendedahkan mereka ini. Kita akan meminta mereka supaya dilucutkan daripada jawatan-jawatan mereka. Kita tidak akan rugi apa-apa dengan pemecahan itu, malah menguntungkan orang-orang Cina. Pekerjaan ini mesti dijalankan dengan licin, supaya intelek-intelek Melayu tidak akan menyedarinya. Setakat ini kawan-kawan kita di bidang perniagaan telah berjaya mengenepikan Dr Mahathir, Dr Abdul Rahman Yaakob dan semua pelampau-pelampau dalam UMNO termasuk juga sector kerajaan.

    Perkara inilah yang berlaku dikalangan pemimpin-pemimpin UMNO. Mereka gelojoh mengumpul wang dan harta dengan mengambil rasuah. Hakikat sebenarnya, ini adalah perancangan licik yang telah dilakukan oleh puak pro-DAP untuk menjatuhkan mereka. Untuk pengetahuan semua, Tun Datuk Patinggi Haji Abdul Rahman bin Ya’kub adalah bekas Ketua Menteri Sarawak dan kemudiannya dilantik sebagai Yang Di Pertuan Negeri Sarawak.

    Kita orang-orang Cina harus bangga kerana orang-orang Melayu yang menerima rasuah ini telah diletakkan di badan-badan berkanun. Di UDA kita telah mendapat keuntungan yang banyak walaupun orang kita nombor dua di situ. Mereka yang tidak mempunyai pandangan yang kuat akan terus sanggup menjual orang-orang dari bangsanya sendiri, kiranya mereka diberi apa yang mereka kehendaki dan kita pula hendaklah menggunakan kelemahan mereka ini untuk kepentingan diri kita.

    Sememangnya ramai pemimpin Melayu hari ini yang sanggup mengadaikan bangsa dan agama sendiri demi kepentingan peribadi. Ini berlaku dalam UMNO, PKR dan PAS.

    Kita akan gagalkan mereka dengan Tentera Darat, Laut dan Udara. Kita akan terus gagalkan mereka dalam polis. Kita telah buktikan bahawa tanpa kita orang-orang Cina, mereka tidak akan mendapat apa-apa maklumat berkenaan dengan kegiatan Komunis. Kita juga perlu bekerjasama dengan pergerakan di bawah tanah kerana tujuan kita adalah sama iaitu menguasai Malaysia. Kepada kita, caranya tidak lain sama ada menerusi politik atau perjuangan bersenjata. Satu perkara lagi yang patut kita gunakan adalah kebencian yang ada pada orang-orang Melayu dengan Sultan-Sultan mereka. Kita mesti menguatkan lagi kebencian ini supaya apabila orang-orang Melayu tidak mempunyai kepercayaan terhadap Sultan-Sultan mereka, mereka akan hilang suatu simbol perpaduan dan kita dengan mudah sahaja dapat membawa mereka kepada kemusnahan mereka sendiri.



    Jika anda tidak perasaan, salah satu agenda DAP ialah memastikan peruntukan ketenteraan diperkecilkan. Jika jumlah peruntukkan kecil, maka bilangan tentera Malaysia juga perlu diperkecilkan. Ini adalah kerana selain Sultan, tentera Melayu adalah “our last line of defence”. Jika dikecilkan tentera, maka senanglah mereka dapat dikawal. Mereka jugalah yang bertanggungjawab untuk memburukkan imej polis seperti yang telah dilakukan oleh pemimpin DAP. Ini untuk menimbulkan kebencian orang Melayu kepada anggota keselamatan. Mengenai Sultan dan Raja-raja pula, saya sudah banyak menemui orang Melayu yang mempersoalkan keperluan wujudnya mereka dalam konteks politik hari ini. Kita lihat selepas PRU-12, Sultan-sultan di negeri Perak dan Selangor telah berjaya menghalalng DAP daripada menjadi MB dan TMB. Sekiranya BR menang besar di Parlimen, Agong juga akan menjadi “our last line of defense”

    Untuk membuktikan apa yang saya katakan, sebagai seorang Cina, kita tahu kerajaan Malaysia sekarang lemah. Kelemahan ini terbukti dengan kegagalan mengawal harga barang-barang keperluan. Kita boleh menurun mana-mana cukai dengan menurunnya harga buah oren menjelang Tahun Baru Cina, tetapi kerajaan tidak berbuat demikian apabila tiba Hari Raya orang-orang Melayu kerana saya tidak pernah ingat harga buah Kurma diturunkan menjelang Hari Raya.

    Ini memang terbukti berlaku. Harga barang-barang keperluan asas sendiri ayam, daging, ikan, minyak masak, telur, gandum, gula dan sebagainya akan naik mendadak semasa hari perayaan seperti Aidilfitri dan Aidialha. Walau bagaimanapun, pada hari Tahun Baru Cina, harga ayam tidak naik, malah saya perhatikan harga ikan yang mahal-mahal pun turun. Makanan dalam tin dan buah oren serta airk kotak pun turun mendadak. Bayangkan harga sekotak oren 5kg yang baik kualitinya ialah kurang daripada RM7? Dapatkah anda harga itu selepas Tahun Baru Cina?

    Pemimpin-pemimpin Melayu bertujuan untuk menolong orang-orang melayu dalam rancangan Malaysia ke-7. Kita orang-orang Cina harus menunjukkan sokongan kita terhadap rancangan ini kerana kita tahu mereka tidak akan mencapai matlamatnya. Di sebaliknya, apabila mereka hendak memajukan rancangan Felda, kita orang-orang Cina akan mendapat keuntungan melalui pembinaan jalan, pembinaan bangunan, pembinaan rumah-rumah, parit, pemotongan pokok, penyediaan tanah dan lain-lain. Segala bentuk pembangunan akan membawa keuntungan kepada orang-orang Cina, yang juga bermakna kejayaan serta kekayaan orang-orang Cina akan bertambah.

    Sekarang ini saya percaya, orang-orang Cina sudahpun memegang 60% daripada kekayaan negeri ini termasuklah tanah. Sebaliknya orang-orang Melayu hanya memegang 3% berbanding kurang 40% kepunyaan asing. Kita tidak boleh berpuas hati. Kita orang Cina hendaklah mendapatkan kekayaan orang-orang asing ini sebelum ianya jatuh ke tanga
    n orang-orang Melayu. Taktik kita memberi saham kosong kepada orang-orang Melayu hendaklah disambung terus kepada orang-orang Melayu ini dan akan mengenepikan orang-orang Melayu lain daripada memasuki bidang kewangan terutamanya sebagai akauntan.

    Apa yang dimaksudkan oleh saham kosong ialah meng”alibaba”kan orang Melayu dengan melantik mereka sebagai pengarah-pengarah syarikat bagi melepaskan syarat status syarikat bumiputera yang dikehendaki kerajaan apabila membida tender.

    Di bidang pelajaran kita mesti mewujudkan Universiti Merdeka secepat mungkin. Kita mesti terus menghantar beribu-ribu anak-anak kita ke Hong Kong, Taiwan , Amerika atau di mana-mana di dunia ini. Apabila mereka pulang kita akan memasukkan mereka di sektor-sektor Swasta yang mengandungi 80% daripada peluang pekerjaan. Oleh kerana keadaan ini, kerajaan sekarang ini yang pro-Melayu tidak akan berjaya menguasai keadaan pasaran. Petani-petani yang terdiri dari 75% orang-orang Melayu terus tidak bertanah. Nelayan akan tetap miskin oleh kerana pegawai-pegawai kerajaan mereka sendiri sudah tidak boleh dipercayai lagi.

    Sejak kebelakangan ini graduan Melayu memang susah mendapat pekerjaaan. Saya dan rakan-rakan yang sudah bekerja melihat sendiri bagaimana anak-anak Melayu yang berkebolehan dinafikan hak untuk mendapat pekerjaan di syarikat-syarikat besar.

    Orang Cina harus menolong untuk memusnahkan segelintir pegawai-pegawai Melayu yang dedikasi dengan membawa mereka ke golongan kita. Kita dengan demikian diharapkan akan membuat mereka gagal dalam tujuan asal mereka. Ini kita pastikan lakukan dengan usaha bersama antara sektor swasta atau kerajaan.

    Saya yakin kenyataan “segelintir pegawai-pegawai Melayu” ini adalah orang seperti Tun Dr Mahathir Mohammad, Prof Diraja Ungku Aziz, Datuk Dr. Harun Din dan sebagainya.

    Beberapa di kalangan Cina mungkin bertanya sama ada boleh atau tidak mengambil alih negara ini dengan pasukan tentera. Saya menjawab, mereka hanya general-general bodoh. Lihatlah sahaja kelulusan mereka dan pengalaman mereka dan lihat pula apa yang berlaku di Indonesia. Di Indonesia mereka semua boleh dibeli. Jadi, setelah kita memegang kuasa politik, kita boleh ketepikan pasukan tentera ini. Kita orang-orang Cina mempunyai kebolehan untuk bermuka manis dan dipercayai oleh orang-orang Melayu dan kita harus memainkan peranan kita dengan baik. Kita akan terus bermanis muka dengan berkawan bersama mereka kerana waktu ini kita belum boleh menunjukkan niat dan belang kita yang sebenar. Contoh yang paling konkrit kita mengalami kekalahan teruk dalam atasan dan saya tahu apa yang ada di dalam otak mereka dan apa yang difikirkan.

    Mereka amat yakin dapat menguasai jeneral-jeneral tentera dengan wang ringgit dan pangkat. Tetapi mereka takut tidak dapat menguasai tentera bawahan, maka mereka sedaya upaya cuba mengurangkan jumlah tentera dengan mengguna alasan sebagai pembaziran dan sebagainya.

    Pada keseluruhannya, pemimpin-pemimpin sekarang sedang takut menemui pengundi mereka. Kita mesti mengumpulkan tenaga dan usaha mematahkan mereka dengan cara perlahan-lahan. Pada masa yang sama juga kita mesti perkuatkan dan mengapi-apikan risauan kesangsian orang-orang Melayu terhadap pemimpin-pemimpin mereka. Ini kerana terlalu jelas ketidakstabilan dan kemiskinan masyarakatnya. Akhirnya diharapkan mereka ini tidak akan berminat untuk mengundi dan membiarkan takdir yang menentukannya.

    DAP telah berjaya mengapi-api orang Melayu membenci pemimpin sebangsa. Ini terbukti dengan kekalahan teruk ramai pemimpin Melayu dalam PRU-12

    Kita akan membuat penentuan ke atas mereka dan masa depan mereka kerana orang-orang Cina akan menjadi pemimpin-pemimpin mereka itu.

    Sedih tapi benar. Saya yakin jika keadaan seperti hari ini berlaku, orang Melayu bukan lagi menerajui negara Malaysia.

    Oleh Dr. Ng. Seng

    Nama penulis rencana ini agak pelik kerana hanya mempunyai 2 nama. Kebiasaanya, orang cina mempunyai 3 nama. Saya rasa selepas nama “Ng” itu sepatutnya adalah koma dan bukannya titik noktah. Kemungkinan pelajar yang menterjemaahkan rencana ini tidak begitu fasih berbahasa Mandarin dan tidak dapat meneka simbol tulisan komplex Mandarin lalu hanya meletak nama Seng dan tidak dapat meneka makna simbol nama satu lagi. Saya tertanya-tanya sama ada terjermaah yang nama betul ialah Dr Ng. Eng Hen yang pernah belajar undang-undang di University College London


  2. Tilam Says:

    Asalamualaikum...
    rasanya tak sepatutnya menamakan parti parti tersebut dengan nama-nama yang tak elok..kita kan orang Islam, dimana tutut sopan kita sebagai orang Islam.


  3. Wa'alaikumussalam,

    Ada sesetengah berpendapat bahawa "APA ADA PADA NAMA" dan sesetengah lain pula amat mementingkan nama.

    Sekali imbas, memang benarlah bak kata saudara tu tetapi sekurang-kurangnya kita belum sampai ke tahap "KAFIR MENGKAFIRKAN SESAMA ISLAM" sedangkan PAS yang merasa agong dengan nama Parti Islam Se-Malaysia tidak tahu berdiri di atas landasan Islam yang sebenarnya, maka perjuangan mereka hari ini amatlah sesuai dilabelkan sebegitu rupa sebagai protes saya sebagai anak Melayu beragama Islam di tanahair tercinta ini.

    Kita sebagai hamba beragama Islam dituntut memahami "APA ITU ISLAM SEBENARNYA" dan apabila telah wujud kaum yang mengaku diri mereka sebagai "ULAMAK" tetapi tidak malu memperjuangkan apa jua agenda yang bertentangan dengan ajaran Islam maka mereka ini secara langsungnya telah mengikut tuntutan hawa nafsu "SYAITAN dan IBLIS" kerana syaitan dan iblis telah bersumpah, mereka akan terus berperanan mengganggu-gugat jiwa dan keimanan umat Islam khususnya kaum Ulamak.

    Maka parti yang dahulunya memperjuangkan Islam sudah terang diperkudakan oleh "KAFIR HARBI - DAP MALAYSIA" dan mengikut firman Allah swt, golongan "Kafir Harbi" adalah kaum yang tidak taat setia kepada pemerintahan Islam dan dengan itu "WAJIB" kita perangi mereka.

    Sebuah rencana di atas yang diterima itu telah membayangkan hakikat perjuangan kaum Cina di Malaysia sebagai matlamat "AGENDA TERSEMBUNYI" kaum Cina untuk merampas kepimpinan negara daripada kaum Melayu. Petanda akhir zaman telah banyak dizahirkan Allah swt jika kita merasa diri kita sebagai Islam yang mahu berfikir sepertimana firman Allah swt.

    Nama itu pada saya amat jelas agar PAS, PKR dan DAP sedar siapa diri mereka sebenarnya dan jangan menganggap kaum Melayu Islam ini tutup mata dan hati. Kita celik dan senantiasa memerhatikan pergolakan semasa. Jika kaum kafir merasa mereka hebat, jangan lupa, bangsa Melayu dan Islam sebenarnya lebih berkali ganda hebat daripada mereka. Jika pemimpin Melayu dan Islam PAS dan PKR mahu sedar maka sedarlah daripada sekarang.

    Jangan hanya suka mencari salah orang lain sedangkan jika benar berpegang pada ertikata "JIHAD" yang sebenarnya, masa inilah "Ulamak PAS" patut berjihad sesama mereka dan memperjuangkan hak kaum kita yang majoritinya Melayu dan Islam di Malaysia.

    Sekian, wassalam!


  4. fitri Says:

    Salam Saudara,

    Tugas kita sesama Islam adalah untuk ingat mengingati sesama kita.Saya sekadar mengingatkan saudara tentang penulisan saudara sebagai Pemuda Pelapis.Kalau ianya dilakukan dengan ikhlas untuk menyampaikan berita atau cerita yang benar moga dapat ganjaran di sisi Allah.Tetapi sekiranya ia memburukkan dan memfitnah serta mengelirukan para pembaca maka tunggulah... azab kemurkaan Allah.Sekarang terpulang pada saudara tepuk dada fikirlah sendiri.


  5. Salam kembali saudara Fitri,

    Ingat mengingati sesama kita itu satu amalan yang cukup baik namun sesuatu sindiran tajam, pedas dan provokasi tidak semestinya harus difahami sebagai mencela atau mencaci.

    Langkah pertama kita diajar menegur secara lembut, jika tidak diendahkan maka teguran sedikit tegas perlu disusuli dan masuk kali ketiga atau terakhir kita kadangkala perlu lebih keras untuk membangkitkan seseorang itu dari lamunan dan khayalan mereka atau mungkin juga sikap kesombongannya.

    Pendirian dan prinsip saya amat jelas untuk menyatakan hakikat kebenaran berlandaskan pergolakan semasa yang berkesinambungan daripada isu-isu lampau yang berlarutan untuk dikaitkan tanpa usul-usul fitnah dan hasutan sepertimana kefahaman saudara.

    Hukum hidup ini ada timbal balasnya. Jika mahu menerima secara positif maka positiflah maksudnya tetapi jika mentafsirkannya sebagai negatif maka negatif jualah ertikatanya.

    Jika mahu dibandingkan politik pembangkang (khususnya dari golongan Melayu Islam) terlebih lagi jijik dan kotornya mereka menyalahgunakan ayat-ayat suci Al-Quran dan Hadis untuk memutarbelitkan fakta-fakta duniawi sementelah lagi sanggup kafir-mengkafirkan sesama Islam. Mustahil jika saudara tidak pernah mengetahuinya.

    Justeru itu saya ingin menasihatkan saudara terlebih dahulu, sebelum kita melatah untuk menyalahtafsirkan sesiapa, kita harus mentelaah serta mengkaji penulisan orang yang ingin kita teguri itu. Fikirkan situasi semasa apa yang dibangkitkan oleh seseorang itu dan renungkan dahulu.

    Andaikata tak sakit mata untuk membaca dan tak pula panas telinga untuk mendengarnya, maka yang baik itu perlu dituruti dan yang buruk pula perlu dihindari.

    Rasanya tidak perlu saya mengulas panjang lebar kepada saudara. Untuk benar-benar memahami pendirian saya dan hakikat perjuangan saya, silalah baca kesemua tajuk yang ada di blog ini.

    Kikiskan sikap taksub anda kepada sesuatu pihak sahaja, sebaliknya harus belajar bersikap terbuka jika meminati perjuangan politik tanahair.

    Wassalam!


  6. fitri Says:

    Salam Pemuda pelapis,

    Terima kasih kerana sudi menjawap nasihat dari saya.Macam yang saya katakan kalau saudara rasa pendirian dan pendapat saudara berada dilandasan yang betul...maka teruskanlah.
    Perselisihan pendapat tidak salah dalam agama tetapi itulah punca atau bibit-bibit perpecahan ummah hari ini.Itulah yang terjadi di Palestin,Afghanistan,Iraq dan berkemungkinan tidak mustahil akan berlaku di negara kita.
    Kan bagus kalau kita Ummat Islam hari ini melupakan idealogi masing2 dan duduk dibawah satu panji Islam yang berlandaskan Quran dan Hadith.Mana yang baik dituruti dan yang tak baik kita tinggalkan.Senantiasa bermesyuarah atau muzakarah untuk menyelesaikan sesuatu perkara.Inilah Sunnah Rasulullah yang kita alpa dan sering menggunakan model atau cara barat.Yakinlah setiap sunnah Rasulullah itu membawa kejayaan.Saya ini hanya hamba dan makhluk ciptaan Allah tiada kekuatan dan sentiasa lemah.Namun tak sanggup melihat Ummat Nabi bersengketa sesama kita bila mengenangkan waktu akhir hayat baginda sentiasa risau tentang ummat yang ditinggalkan.Kalau saudara sudi marilah kita bertemu dan berbincang dalam kontek muzakarah..InsyaAllah kita cuba selesaikan apa yang tersirat dan terbuku dihati dalam suasana siratulrahim ummat Muhammad s.a.w.

    Sekian,

    wassalam