Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis

Zahid Hamidi


suatu ketika beliau "Murtad Umno"
kini tidak tahu menilai untung nasib diri
setelah diterima semula ke dalam Umno



Dipetik kenyataan Zahid Hamidi baru-baru ini yang menempelak dan menghina bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai "gila talak politik" adalah "terlalu kurang ajar dan teramat biadab".

Zahid Hamidi sebenarnya telah lama diperhatikan rakyat sebagai manusia "Talam Dua Muka" atau sebagaimana yang selalu saya perkatakan sebagai "Pengampu Hebat" yang tidak perlu lagi berada di dalam Umno. Suatu ketika dulu beliau pernah keluar Umno untuk menyertai Parti Keadilan Rakyat untuk bersekongkol menyokong Anwar Ibrahim.

Jika Zahid Hamidi ikhlas dan jujur dengan perjuangan Umno, apa pun kemelut yang melanda parti, beliau tidak seharusnya meninggalkan Umno pada ketika itu. Saya nampak Zahid hanya sebagai manusia yang "tiada pendirian teguh" di dalam perjuangan Umno. Dia juga telah lama saya labelkan sebagai "Lalang" dan Zahid patut bersyukur apabila beliau diterima semula ke dalam parti Umno ketika Tun Dr Mahathir masih menjadi Presiden Umno.

Mungkin pada ketika "Murtad Umno" dan duduk dalam PKR dulu merasakan karier politiknya tidak stabil dan tiada jaminan maka itulah terpaksa buat "lembik tengkuk" dan memohon maaf kepada Umno untuk kembali menyertai semula.

Nasihat saya kepada seluruh pejuang-pejuang Umno dari barisan pelapis muda agar berwaspadalah dengan Zahid Hamidi dan sentiasalah ekori aktiviti beliau kerana saya menaruh keyakinan kuat bahawa manusia sebegini "amat merbahaya" kepada parti. Kita takut beliau mempunyai agenda tersendiri untuk berperanan dari dalam Umno sebagai "duri dalam daging" di dalam suasana PKR sudah ada sedikit kuasa di beberapa negeri sekarang ini.

Tidak mustahil Zahid Hamidi sekali lagi menjadi seorang yang "Pembelot" dan juga "Pengkhianat Umno" atau mungkin "Tali Barut" kepada Anwar Ibrahim.

Saya amat berharap kepada Dato' Seri Hishammuddin Tun Hussein supaya mengambil langkah berjaga-jaga daripada sekarang terhadap Zahid Hamidi dan ramai lagi barisan kepimpinan yang ada, yang telah dikesan sebagai "Talam Dua Muka" dan "Pengampu Hebat".

Semoga pada pemilihan parti Disember 2008 akan datang, seluruh perwakilan disarankan supaya tidak perlu lagi memberi sokongan kepada "Pengkhianat" parti seperti Zahid Hamidi serta mereka-mereka yang sehaluan dengannya.

Diminta Zahid Hamidi "MENCERMIN DIRI SENDIRI" dan menilai "MORAL YANG AMAT RENDAH".

0 Responses