Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis
Keghairahan pemimpin PAS dan penyokongnya amat ketara setelah baru-baru ini "Anwar Mat Jenin" melemparkan kenyataan tidak berasas soal pembentukan Kerajaan Persekutuan.

Boleh dikatakan berhari-hari HarakahDaily.Net menyiarkan berita "ANGAN-ANGAN" tersebut yang mampu diibaratkan "LEBIH SUDU DARI KUAH"nya.

PAS tahu tiada daripada golongan pemimpin mereka yang berkelayakan untuk menjadi "PERDANA MENTERI BAYANGAN" maka itulah isu kenyataan "Anwar Mat Jenin" yang dimainkan saban hari.

Mereka sangat berharap impian Anwar itu bakal menjadi realiti secepat mungkin untuk menumpang "BUAT DUIT" dengan adanya kuasa nanti setelah bosan agaknya sekian lama menjadi "PARTI PENGEMIS" yang setiap kali berceramah menghulurkan "TEMPURUNG atau KANTONG DUIT" memohon derma sumbangan pengunjung ceramah.


Terbaru, mereka mengaitkan pula Datuk Ahmad Said, MB Terengganu yang baru di dalam perkara ini dan pada hemat saya, orang-orang PAS ternyata sudah ketandusan idea politik sendiri selain hanya mampu menumpang idea sekutu mereka yang "TERAWANG-AWANG" tanpa kesahihan.

Pendirian PAS sejak dari dulu lagi amat gemar "MENJAGA TEPI KAIN ORANG LAIN" daripada mengemukakan "PELAN PEMBANGUNAN dan IDEA" sendiri di dalam memajukan masyarakat penyokong mereka.

Sebab itulah semasa diberi kemenangan oleh rakyat Terengganu pada tahun 1999 dulu mereka gagal membuktikan "KEJANTANAN" mereka mentadbir negeri Terengganu dan kerana itulah pada tahun 2004 hingga kini kerajaan Terengganu kembali diambil-alih oleh Barisan Nasional atas masalah kehilangan kepercayaan rakyat Terengganu kepada perjuangan PAS.


Hasil pendapatan mereka hanyalah daripada sumber "MEMUNGUT dan MENGUTIP" duit rakyat setiap kali menganjurkan "CERAMAH-CERAMAH HARAM" tanpa lesen dan permit pihak Polis.

Itu sajalah kelebihan PAS yang mereka tahu dan pandai meminta simpati rakyat di sepanjang pembabitan parti itu di arena politik tanahair, yang tidak ubah seperti "PEMINTA SEDEKAH". Pernahkah penyokong mereka terfikir ke manakah "DUIT KUTIPAN" itu dibelanjakan?


Penyokong-penyokong PAS semua diseru supaya carilah jawapannya dan fikir-fikirkanlah!

Jangan hanya asyik mencari salah di pihak Umno dan BN sahaja. Hentikanlah sikap suka menjaga tepi kain orang lain, sebaliknya, buktikanlah kepada penyokong-penyokong sendiri bahawa pemimpin-pemimpin PAS gigih bekerja kuat untuk kemajuan masyarakat penyokong PAS dan bukannya hanya bijak membuat propaganda serta hasutan dan fitnah semata-mata. Islam tidak pernah mengajar ilmu ini kepada umatnya.

Maka sebab itu jugalah saya sesuai melabelkan parti PAS sebagai Parti Anak Setan atau Parti Asuhan Setan kerana ciri-ciri kepimpinan PAS pada hakikat dan realiti hari ini, sementelah lagi kedua-dua pemimpin utama yang saya hormati suatu masa dulu telah turut menyokong usaha "fardhu kifayah" menternak babi.

Mohon berbanyak maaf wahai Dato' Tuan Guru Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat dan juga Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang.

Itulah sesungguhnya sebaik-baik pujian dan semulia-mulia sanjungan yang amat sesuai dan termampu daripada saya buat tuan hamba berdua hari ini.

0 Responses