Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis
Siapa tak kenal Anwar Ibrahim? Seantero dunia mengenali beliau. Kenal secara baik ataupun tidak baik bukan masalahnya tetapi kenal tetap kenal.






Anwar akan melakukan apa sahaja demi mencapai agenda dan matlamatnya untuk dijulang sebagai Perdana Menteri Malaysia. Tak dapat secara tertib ikut depan, ikut pintu belakang pun dia sanggup. Itu dah memang menjadi rasmi Anwar. Perangai dia lagu tu, politik dia pun lagu tu jugak.

Yang mana dulunya Umno kini melompat masuk Pakatan Rakyat adalah mereka yang berjaya dilembukan Anwar. Yang bodoh, yang bengong dan yang tolol ialah part-parti komponen Pakatan Rakyat serta para pengikut dan penyokongnya .

Mereka ini jenis yang angguk seangguk-angguknya dengan menyokong membuta-tuli. Apa Anwar buat semuanya betul seolah-olah Anwar maksum. Ibaratnya kalau Anwar suruh menonggeng pun depa semua sanggup turut kata-kata Anwar. Nak menegur, nak menasihat, nak mengkritik langsung tak ada yang berani nak buka mulut.

Di sini pun budak kecil tahu nak menilai sebab mana ada manusia macam kita ni sempurna? Apabila tak ada teguran atau kritikan bermakna perjuangan parti berkenaan sudah pasti ada sesuatu yang tidak kena di mana-mana.

PKR
tak lebih sebuah Parti Kelentong Rakyat.

Kalau kita kata bingai depa marah, bila kita kata bangang depa melenting, lebih-lebih lagi kalau kata bahlul terus depa mengamuk berarak tepi jalan macam orang gila terjerit-jerit, terlaung-laung dan terlolong-lolong nak tunjuk hebat berperang. Itu sajalah yang puak-puak Pakatan Rakyat reti buat selama ni.

Nak dilayan terasa pulak macam orang bodoh. Nak turut serta jauh sekali, selisih malaikat 44 (macam orang biasa sebutlah). Pendekata puak-puak Pakatan Rakyat ni semua tak ada kelas dan tak ada kualiti kepimpinan langsung. Hajat di hati tu tinggi menggunung konon nak tubuh kerajaan persekutuan tapi tok guru-tok guru PAS ajar anak buah mencuri, merompak dan menculik wakil-wakil rakyat BN. Strategi kotor yang dihalalkan ulamak mereka.

Bukan ke jelas Anwar dan Pakatan Rakyat dah begitu terdesak? Ada mata pandang-pandanglah, ada telinga dengar-dengarlah, ada otak fikir-fikirlah dan ada hati timbang-timbanglah. Jangan jadi manusia buta hati.

10 Responses
  1. Kena ada ilmu telus pandang baru boleh hebat macam Tuan.


  2. Apa dia? Ilmu telus pandang @ adik-beradik kasyaf ke? Tuhan kalau Dia nak bagi Dia bukan kira siapa. Tak semestinya jadi ahli PAS baru boleh dapat semua tu tapi saya ni tak ada la pulak sejauh itu.

    Kenyataan cepu emas atau kenyataan berbau sinis? Macam ni lah HM, jom kita bincang soal kenyataan dan realiti. Statement saudara HM pendek tapi izinkan saya jawab panjang sikit. Kebetulan tengah free ni. Sesekali terasa jugak nak membebel sikit.

    Jika ada kelebihan tu baguslah. Semua orang nak. Sebenarnya semua orang Tuhan dah bagi segala kelebihan khususnya kita umat Islam. Rahsia dan kaedah gunapakai saja perlu tahu. Nak kata tak solat karang tapi semua mengaku Islam. Sebut je Melayu kita dikaitkan sebagai Islam. Betul ke? Kalau betul kenapa orang kafir yang nak masuk Islam tak disitilahkan "peluk Melayu"? Kenapa disebut "peluk Islam"?

    Hidup kita di dunia yang fana ni penuh dengan segala kemusykilan. Bagaimana cara kita mahu mengatasi kemusykilan? Kenalah perlengkapkan solat yang wajib dan perbanyakkan yang sunat-sunat sekali di samping mohon doa dan petunjuk Ilahi. Jangan hanya tahu buat yang fardhu tapi yang sunat ditinggalkan. Lepas solat kebanyakannya nak angkat tangan berdoa pun tak lalu. Lepas salam terus bingkas bangun mengejar urusan duniawi.

    Majoriti kita yang fardhu pun sengaja ditinggalkan, nak buat yang sunat jauh sekali. Ada tu pulak langsung tak kenal sunat itu sunat ini. Yang depa tahu cuma bersunat kerat muncung kencing ramailah.

    Ulamak PAS mengaku lebai, warak dan alim terlampau tapi bila sekutunya (Anwar) dituduh meliwat (perbuatan laknatullah) kenapa tak mohon petunjuk Allah SWT? Mustahil Allah SWT tak beri petunjuk kalau dah buat solat Istikharah? Kalau dapat petunjuk kenapa terus bersubahat? Kalau tak diberikan petunjuk, "lu fikirlah sendiri" (ulamak PAS) kenapa Tuhan tak bagi petunjuk? Maknanya solat Istikharah kamu tak diterima Tuhan. Apa sebabnya? Carilah jawapan sendiri. Tuan punya diri @ si pelaku solat saja yang tahu jawapannya.

    Hati mahu bersih suci. Politik boleh diagamakan tapi agama jangan dipolitikkan. Dua makna ni berbeza. Jika orang PAS tak faham entahlah, tak tahu lagi nak nasihatkan macam mana. Mungkin kerana PAS terlebih Islam sebab itu mereka sewenang-wenangnya mengkafirkan orang Umno yang sebangsa dan seagama. Hukum apa depa pakai pun wallahu'alam.

    Panjang dah pulak eh! Reti ke kalau budak-budak PAS dengan PKR masuk baca ni? Kot lain yang cuba dimaksudkan lain pulak yang dikonarkannya nanti. Depa semua tu terlebih pandai. Pandai yang tak boleh ditegur dan diikut, bodoh yang tak boleh diajar dan dididik.

    PAS: Penganut Ajaran Songsang

    Pasal apa? Pasal yang haram telah dihalalkan dan yang halal pula diharamkannya. Kalau Umno buat semuanya salah, semuanya tak betul tapi PAS dan sekutu-sekutunya buat semua tak apa. Umno sogok habuan jawatan, pangkat, projek dan duit semuanya rasuah tapi bila PAS dan sekutunya sogok itu semua sedekah dan amal jariah. Ini macam boleh pakai ke otak ulamak PAS dan sekutunya dalam Pakatan Rakyat? Fikir-fikirkanlah, renung-renungkanlah.

    Sehina-hina Umno di mata mereka pun kini dah 51 tahun merdeka dan memajukan anak bangsa, agama dan negara. Kekurangan tu adatlah sebab kita bukan manusia yang sempurna. Jasa Umno tetap dikenang. Cuma segelintir pemimpin kebelakangan ini sahaja yang memporak-perandakan keadaan maka Umno tidak wajar dihukum. Kita seharusnya bersatu menghukum hanya pemimpin perosak negara sahaja.

    Tapi isu ini berjaya dipropagandakan Pakatan Rakyat serta mendapat tempat di hati penjuak dan pencacai Pakatan Rakyat yang rata-rata tak ada akal yang waras untuk menilainya. Marahkan beberapa ekor nyamuk tapi kelambu mahu dibakarnya.

    Depa ingat senang sangat ke nak tukar kerajaan? Rakyat dah bagi 6 negeri pun setengah mampus dikerjakannya. Hak kerajaan dengan hak peribadi pun depa tak tahu nak bezakan. Tak ubah macam beruk mendapat bunga, bagaikan kadok naik ke junjung. Jika kita semua sudah bersedia dan sanggup hidup papa kedana di tanahair sendiri, "jom ramai-ramai kita tukar kerajaan" pada PRU13 nanti. Jangan menyesal kemudian hari, jangan menangis air mata berdarah sudah bila Cina lahanat pijak kepala Melayu di Tanah Melayu.

    Bangsa menumpang dah makin berani melolong macam polong dan menyalak bagaikan pontianak sekarang ni pasal apa? Lagi-lagi puak PR kata Umno bagi muka. Depa bagi muka depa tak nampak. Inilah yang dikatakan peribahasa, "gajah depan mata tak nampak, kuman di seberang lautan depa nampak". Salah orang dibaca, salah sendiri depa sorok. Baling batu sorok tangan.

    Puncanya kerana Anwar, Hj Hadi, TG Nik Aziz, Hassan Ali, Taib Azamuddin, Husam Musa dan semua mala'un-mala'un Melayu dalam PR jugaklah yang duduk sokong DAP bagi muka terlebih-lebih sebab itulah Teresa Kok mula pandai berkokok, Benggali (Karpal) cuba menggali lubang nak kambus Melayu dan Kit Siang dah mula asah parang nak menyiang perut Melayu nak buat lauk. Buta ke mata pemimpin dan penyokong Melayu Pakatan Rakyat ni?

    Astaghfirullahal'adzim! Sedih betul! Tinggal kat negara sendiri tapi nak serah tubuh badan sendiri bagi kaum Cina pelupuh. DAP apa lagi, ibarat orang mengantuk disorongkan bantal. Baru ada kuasa sikit dah mula tunjuk belang. Tak ke bangang namanya tu?

    Selepas peristiwa berdarah 13 Mei 1969 dulu ada ke lagi Cina dan India berani angkat muka sampai lagu ni? Lately ni saja baru berani semula sebab dah diberi muka oleh Melayu bingai macam Anwar dan lain-lain tadi kerana dah control 2 negeri DAP, Pulau Pinang dan Perak. Sendiri mahu ingatlah kalau mahu selamat. Tapi kot-kot teringin nak merasa jadi Palestin kedua pulak, bolehlah cuba-cuba tukar kerajaan persekutuan pulak. Sama-samalah kita rasa, kalau tak rasa mana nak tahu.

    Manusia angkuh dan bodoh sombong macam Melayu Pakatan Rakyat sesuai diberi rasa baru depa tahu dan faham nikmat penderitaan fizikal macam rakyat Palestin. Setakat di bawah Umno/BN cuma dapat rasa derita sakit hati je, tentu tak sama. Biasalah manusia dah dijadikan dengan sifat tamak haloba. Bagi betis nakkan peha. Takkan yang elok je depa nak tamak, yang tak elok pun cubalah rasa sama. Tak gitu?

    Nah kau! Dah macam khutbah la pulak.


  3. melayuangkat Says:

    Assalamualaikum,

    Dalam banyak banyak blog yang saya baca, terus terang inilah yang memberi kenyataan, penerangan TOTAL apa yan sedang berlaku pada Orang Melayu, UMNO, Pas dan Orang Melayu dalam PKR (Sebab PKR kaut semua bangsa).

    Sebodoh bodoh dalam Politik pun seseorang itu pasti tahu dendam kesumat Anwar. Azam dia nak jadi PM. Kalau Hari ini pun Najib ajak dia masuk UMNO tentu dia setuju!!

    Tapi dia tak dapat nak jahanamkan UMNO dari dalam, maka strategi politik dengan dana yang banyak dari Luar Negara dibuat secara lebih terancang dari LUAR, now that he is OUT.

    Bebas, bebas sebebasnya. Tidak ada lagi sakit tulang belakang sejak bebas ini. Tidak ada lagi keracunan makanan seperti bila dalam penjara dulu.

    Memang, Cina dan India mengada-ngada sekarang kerana Orang Melayu macam Anwar dan Pemimpin PAS yang telah sanggup PELUK MEMELUK Lim Kit Siang.

    Dulu mana ada??

    Tapi sayang, orang Melayu terlalu taksub pada Anwar dan PAS. Bagi mereka Anwarlah segala segalanya. Cakap Anwar lebih mereka percaya dari Sumpah Saiful Dalam Masjid dengan Sumpah Kalimah ALlah swt.

    Hebat tak hebat Anwar???

    Begitu juga PAS. Pemimpin tertinggi yang begitu HEBAT ILMU ISLAM mereka dan BEGITU TINGGI MAQAM mereka dibanding dengan kita kita orang biasa ini. TETAPI TETAP percaya pada Anwar dan tak percaya pada Sumpah saiful padahal guna nama yang amat suci, nama Allah swt.

    Mereka yang tinggi MAQAM ini jugalah yang memporak perandakan orang Melayu. Tuduh, fitnah pada pemimpin UMNO yang amat dasyat dan menakutkan bila dibaca tulisan tulisan yang tajam lebih dari mata pedang semata mata mahukan KUASA.


    Kuasa Politik.

    Orang Melayu juga yang rugi.

    DAP perhati sahaja. Mereka tentu berkata sesama sendiri, sms sesama sendiri, e mail sesama sendiri "Biar Malai Malai (Orang Melayu mereka panggil Malai) gaduh sesama sendiri..kita tunggu aje...buat buat diam aje.."


  4. Salam.

    Jawapan dan penerangan Tuan wajar diblogkan. Terima kasih.

    Ibu,

    Dasyat Ibu ni. Ketua Wanita Bahagian ke? Hehehe..


  5. Ismail Says:

    Salam Bro PP...

    Wah berapi kali ni nampak? Karikatur menarik tp komentar di bwh lg power. Bdk2 fanatik PR tak terkomen ke kat sini? Bro punye komen kat blog dewa dia org (DSAI) semcm je dia org bubuh kat bro. Tak baca lg ke? Tak perlu layan bdk2 setengah masak tu bkn dia org tahu apa pun psl politik.


  6. Salam,

    Saya setuju dengan pendapat anda mengenai "isu lompat katak ini".

    Bagi saya ini adalah hak individu (YB) tersebut dan kita tidak boleh berkata begitu kepada beliau.
    Mungkin YB tersebut nampak kepincangan di dalam pentadbiran BN di Perak dan apabila suara beliau diperkecilkan oleh BN maka beliau perlu mencari sesuatu corak pentadbiran yang baru untuk memotivasikan matlamat beliau iaitu berkhidmat dengan baik kepada rakyat.Maka pimpinan PR menjadi pilihan beliau, itu kehendak ALLAH SWT, kenapa mesti takut dan hina? sebaliknya UMNO perlu bermuhasabah diri...

    Jika anda kira beliau(YB) mengkhianati bangsa, agama dan negara anda mugkin silap. Saya kira beliau masih seorang ISLAM, masih berbangsa melayu dan masih warganegara Malaysia.


    OK lah bagaimana dengan kemenangan PAS/PR di KT? kenapa rakyat menolak BN? Kerajaan menggunakan semua saluran yang ada untuk menjatuhkan pimpinan PR tetapi PR menang juga.

    Saya kira BN perlu memberikan peluang kepada semua YB masuk kepada sesuatu saluran yang ada seperti media massa(jangan sekat2/ sikit)maka semua orang akan menilai kredebiliti YB tersebut secara dekat dan tiadalah lagi blog-blog (bawah tanah ini) yang kebanyakkannya menyokong pimpinan PR...

    bagaimanapula dengan pemimpin UMNO ? adakah mereka mencerminkan pimpinan ISLAM yang hebat ? Lihat sahaja apa jadi dengan Masjid Kristal di Terengganu (hanya sebagai produk pelancongan seperti yang di katakan Menteri Pelancongan)?

    Adakah bersalaman dengan bukan muhrim itu boleh didalam ISLAM?
    Adakah ISLAM membenarkan umat Islam menghadiri KONSERT RIHANNA (program haram)? jawapannya ada pada anda, dan jika anda setuju maka saya mohon agar anda perbetulkan syahadah dan Islam anda semula.

    Lihat sahaja nilai bangsa melayu apabila awal tahun ini sahaja 12 ahli UMNO didakwa dengan politik wang, bagaimana itu?
    Jika betul UMNO bantu bangsa Melayu dan ISLAM khususnya, sila beritahu saya mana di dalam Berjaya Times Square lot-lot kedai melayu ? atau mana-mana pusat beli belah besar di negara ini ada lot kedai orang melayu ?

    Tahukah anda bekas MB Selangor sanggup habiskan hampir sejuta ringgit untuk seunit kereta? , tetapi berkokok, apabila MB Selagor membeli 15 unit kereta dengan harga 2.5 Juta dengan jaminan servis yang baik...so, mana menguntungkan ???

    Kita masih mempunyai SULTAN/ AGONG yang memberikan perkenan. So apa yang kita nak takutkan ???

    Jika kehendak ALLAH pemimpin PR jadi pemimpin, maka kita kena akur dengan kehendak-NYA.

    Ingat kuasa memilih di tangan rakyat...dan di tentukan oleh ALLAH SWT...

    Jika anda sekat pemimpin PR maka saya dan rakan2 PR akan sediakan lorong lain untuk PR melaluinya...Bumi ini milik ALLAH SWT..

    Mana bukti yang ANWAR itu pengikut yahudi, dalam ISLAM kita di ajar berprasangka baik sesama umat ISLAM dan begitu juga dengan umat bukan ISLAM.

    Tetapi apa sudah jadi dengan A.Kugan mangsa kekejaman polis ?

    Negara ini negara rakyat Malaysia dan bukannya negara UMNO/BN...

    Semua layak memerintah..dan rakyat berhak memilih yang terbaik buat mereka...

    Berilah peluang kepada PR membuktikan khidmat mereka kepada rakyat...


  7. kulatlapok Says:

    salam Bro:

    Aku bukan lah ahli PKR mahupun PAS dan tidak juga menyokong UMNO secara 'yes man' tapi kekadang kita juga mahu lihat UMNO berada di landasan yg betul. Mungkin selama ini pemimpin UMNO sudah merasa keselesaan yg agak lama tempohnya iaitu sudah memerintah sejak merdeka.

    adakalanya mereka terlupa dan kekadang tergelincir sedikti. Senario hari ini UMNO agak tidak stabil dan mereka perlu melihat diri mereka untuk dibuat penilaian semula tanpa menyalahkan orang lain. Apoa yg penting MUAHSABAH diri sendiri itu adalah lebih baik sebelum melihat masalah lain yg hanya sebagai faktor sambilan.


  8. Wa'alaikumsalam kepada sekalian rakan-rakan komentar yang memberi salam. Maaf kerana terlewat respon kepada komentar topik ini, mungkin sedikit terleka mentelaah blog rakan-rakan blogger yang lain.

    Saya mengucapkan terima kasih kepada anda semua yang menyertai perbincangan di sini. Negatif @ positif saya sedia terima seadanya. Akhir kata, wassalam!


  9. cucu si kitol Says:

    aku rasa....si Dolah dan si Anwar ni macam dah pakat-pakat dari awal jer...apa komen Tuan??


  10. Cucu Si Kitol,

    Saya tidak ada kepastian untuk mengatakan @ mengesahkan kononnya Pak Lah ada konspirasi dengan Anwar Ibrahim walaupun saya pernah mendengarnya sebelum ini.

    Jika saudara ada apa-apa maklumat berkaitan harap tidak teragak-agak untuk berbincang akan kepastiannya. Sila klik untuk isikan borang contact me atau Hubungi bagi membincangkannya secara offline terlebih dahulu.

    Sekian dimaklumkan.