Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis
Kempen PRK Kuala Terengganu mempamirkan kemengarutan dan kemencarutan di kedua-dua pihak BN dan PAS. Calon Bebas juga yang bakal memperolehi kredit lebih. Kehadiran Ezam Mohd Noor bakal memberi impak negatif kepada BN.

Seingat saya sebelum tarikh penamaan calon lagi TPM, Dato' Seri Najib telah mengingatkan agar jentera BN tidak memainkan sentimen keperibadian calon atau pemimpin parti pembangkang di dalam usaha berkempen. Tapi nampaknya pesanan itu ibarat mencurahkan air ke daun keladi. Najib sewajarnya lebih tegas di dalam perkara ini untuk tidak mengikut jejak PAS yang terkenal menggunakan kaedah serangan peribadi.

Ezam yang dibawa ke Kuala Terengganu hanya sebagai virus semata-mata untuk tujuan mendedahkan rahsia keburukan ketua pembangkang, Dato' Seri Anwar Ibrahim yang kononnya disimpan beliau sekian lama. Begitulah mengikut apa yang diucapkan beliau di pentas BN di Kuala Terengganu. Apabila disoal wartawan beliau enggan mengulasnya kecuali setelah Anwar memberi respon terlebih dahulu.

Ezam sudah beberapa kali mencabar Anwar dalam isu yang sama ini tetapi tidak pernah pula diberikan apa-apa respon balas oleh ketua pembangkang itu kecuali dalam kempen baru-baru ini Anwar ada menyentuh perkara itu. Ada juga saya terfikir mengapa Anwar mengambil langkah berdiam diri tentang isu ini? Selalunya kita faham sesuatu isu yang dibawa sebagai tuduhan maka Anwar pasti bingkas menjawabnya.

Mungkin benar tiada apa-apa yang perlu dilayan untuk dijawab agaknya. Atau Anwar beranggapan budak Ezam ini memang jenis suka berkokok dan menyalak tak tentu pasal kerana Anwar lebih mengenali siapa Ezam sebenarnya. Mungkinkah di sebalik isu ini tersirat isu peribadi mereka berdua sebagai pasangan gay yang putus cinta dan menyimpan dendam kesumat sehingga mengheret ianya ke kancah politik? Mereka berdua yang lebih tahu.

Ish! Ish! Ish! Rasa macam tak betul aje budak Ezam ni. Bila wartawan dah bertanya kenapa nak diam-diam? Bukan ke elok kalau dinyatakan secara jujur kepada wartawan supaya pendedahan ini dapat disiarkan di dada-dada media arus perdana? Jika rahsia keburukan Anwar ini merupakan sesuatu yang benar lagi sahih rasanya awal-awal lagi budak Ezam ni dah sebarkan.

Kenapa sekarang baru heboh semula? Sejak tarikh beliau kembali ke pangkuan Umno lagi hal ini telah disebutkan tetapi mengapa harus bertapis-tapis lagi? Masih adakah lagi secebis cintamu terhadap Anwar? Ini saya anggap sebagai satu gimik berkempen sahaja. Dulu pun semasa kempen PRK di Permatang Pauh pun begitu juga dicakapkannya. Ish! Ish! Ish! Memang dah sahlah budak Ezam ni otaknya dah tak "centre" lagi agaknya. Ke sana ke mari cuba meraih populariti murahan dan turut mengiyakan kebenaran dirinya sebagai "kuda trojan" parti Umno dan BN. Alahai lemahnya kepimpinan BN memilih jentera kempen pilihanraya.

Fokuslah kempen ke arah memenangkan calon BN yang bertanding dan bukannya masa yang sesuai untuk mendedahkan keburukan dan kelemahan Anwar. Lagi pun bukannya Anwar yang menjadi calon Pakatan Rakyat untuk PRK Kuala Terengganu. Semasa PRK Permatang Pauh kenapa tak didedahkan sehabis-habisan dulu? Kata bodoh, bingai dan bangang karang marah pulak tapi nampak sangat memang bingai pun.

Nampaknya TPM seolah-olah merestui kehadiran "kuda trojan" ini untuk membawa isu berkenaan di PRK Kuala Terengganu. Ini sekaligus mencanggahi pendiriannya sendiri yang menyeru jentera BN agar kempen-kempen BN pada PRK di Kuala Terengganu diadakan secara lebih bersih tanpa menyerang isu-isu peribadi pemimpin parti lawan. Najib bersikap menconteng arang ke mukanya sendiri tanpa beliau sedari.

SYABAS TOK JIB YANG SERING CELARU! MACAM MANA NAK JADI PM?

3 Responses
  1. Ismail Says:

    Saudara PP,

    Nak tergelak saya sebab lama dah tak dengar citer psl kuda trojan ni. Skrg timbul lagi dkt musim pilihanraya.

    Saya ada terbaca kisah Ezam ni dkt blog bang nan tp dia gelar si Ezam ni tenggiling. Klik kat bwh baca...

    Kisah Ezam tenggiling


  2. Anonymous Says:

    KAH... KAH... MCM2 NAMA MANGKUK HAYUN NI DPT... KUDA TROJAN, VIRUS, TENGGILING... NNT APA PULAK AGAKNYE?


  3. Awang Says:

    Anon lu gi baca kat http://kulupsakah.blogspot.com kat sana dia panggil mangkuk ni badut pipi gendut. Anugerah terbarulah tu sempena pilihanraya kecil KT. Kan tak pasal2 dah kena lagi.