Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis
Hari ini, Selasa 6 Januari 2009 bakal berlangsungnya proses penamaan calon bagi semua pencabar-pencabar kerusi P36 - Parlimen Kuala Terengganu. Ia diadakan di Stadium Negeri Kuala Terengganu pada jam 9 pagi ini.

Di khabarkan 4 calon telah dikenalpasti untuk menamakan diri sebagai calon yang bakal bertanding pada pilihanraya kecil P36 - Kuala Terengganu pada 17 Januari 2009 nanti iaitu seorang wakil BN, seorang wakil PAS, seorang wakil AKIM dan seorang wakil Bebas.

Ianya sepertimana yang telah saya jangkakan di peringkat awal lagi di mana kita bakal menyaksikan pertandingan empat penjuru atau setidak-tidaknya tiga penjuru sekiranya berlaku penarikan diri oleh mana-mana salah seorang di antara calon Bebas ataupun calon AKIM. Diharapkan ini tidak akan berlaku di saat-saat akhir penamaan calon.

Pilihanraya kecil P36 - Kuala Terengganu bakal menyaksikan satu pertandingan yang lebih menarik dan luarbiasa seandainya kesemua 11 borang penamaan calon yang dijual SPR diisi dan dipenuhi oleh bakal-bakal calon pada pagi ini. Namun situasi ini selalunya jarang berlaku.

Begitulah mengikut sumber SPR Negeri sepertimana yang dilaporkan oleh Pengarah SPR Negeri Terengganu kepada Bernama semalam. Jika ini terjadi maka berlakulah satu pertandingan 11 penjuru dan ianya turut bakal tercatat dalam lipatan sejarah politik negara khususnya bagi parlimen Kuala Terengganu itu sendiri.

Apa pun kita akan dapat mengetahuinya pagi ini selepas pencalonan selesai diadakan dan ditutup dengan rasminya nanti. Saya berharapan agar pertandingan sengit melebihi 4 penjuru akan berlaku di parlimen Kuala Terengganu bagi menguji kepengaruhan dan kredibiliti sebenar calon BN yang dijangka menang dengan mudah.

Ini kerana jika lebih ramai calon yang bertanding merebut kerusi P36 - Kuala Terengganu dan kemenangan terus memihak kepada calon BN maka secara langsungnya kepercayaan rakyat terhadap kepimpinan kerajaan Barisan Nasional telah kembali pulih secara berperingkat-peringkat dan sekaligus akan mampu menutup mulut lantang pihak Pakatan Rakyat yang diwakili calon PAS di kerusi tersebut.

Sama-samalah kita tunggu dan lihat pertandingan berapa penjurukah yang bakal mengambil tempat untuk pilihanraya kecil Kuala Terengganu ini.

2 Responses
  1. Tahniah Tuan atas wajah serba baru yang kelihatan bersemangat. Teruskan penulisan tajam dari Tuan.

    Harimau Menaip


  2. Samo-samo. Iyo ko tajam bonar ko? Ekau biar boto jang. Kot tajam bonar karang ado pulak yang putuih kepalo. Sey cumo libeh mano yang tak roti bahaso yo. Sey cumo nak perjuangkan yang bonar yo. Yang mano mengarut biar copek mampuih yo.