Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis
Kita tahu PBB ialah Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu yang bertindak selaku badan Majlis Keselamatan dan Keamanan Sedunia. Sejak beberapa dekad kebelakangan ini kita kecewa dengan PBB akibat banyak kegagalan yang dipacu badan berkenaan apabila tidak berjaya menangani banyak isu kezaliman oleh tentera Yahudi ke atas negara-negara Islam khususnya di timur tengah.

Malaysia sebagai salah sebuah negara anggota PBB melahirkan rasa amat kecewa dengan badan tersebut yang tidak berkemampuan bertindak menetapkan gencatan senjata ke atas serangan kejam di Semenanjung Gaza, Palestin oleh bangsa Yahudi Israel. Saya kira Malaysia seharusnya bertindak keluar daripada menganggotai PBB sebagai sebuah badan yang bangsat yang tidak berfungsi sebaik-baiknya sebagaimana yang diharapkan.

Apa yang berlaku adalah satu kezaliman melampau yang amat ketara dan disokong oleh Amerika Syarikat dan Britain di belakang Israel. Ini sama sekali bertentangan dengan undang-undang antarabangsa dan piagam PBB sendiri di mana hak asasi manusia telah dicabuli. Ternyata Yahudi memang sengaja mengundang peperangan besar dengan dunia Islam dan seolah-olah menunggu isyarat serangan balas daripada gabungan negara-negara Islam Sedunia. Apakah mereka berhasrat mahu mencetuskan Perang Dunia Ke-4?

Situasi ini menimbulkan kehairanan dan pelik sekali kerana sepertimana yang diketahui umum bahawa negara-negara di benua Amerika dan benua Eropah termasuklah USA dan Britain sendiri sering dikaitkan sebagai di antara negara-negara yang selama ini memperjuangkan hak asasi manusia tetapi dalam situasi ini mereka dilihat amat tidak berperikemanusiaan serta menzalimi sesama insan lain. Golongan wanita dan kanak-kanak yang tidak berdosa dijadikan sasaran serangan oleh rejim zionis Yahudi yang berperilaku tidak ubah seperti binatang.

Sebagai umat Islam di dunia adalah wajar kita mengecam keras dan mengutuk tindakan zalim Israel ke atas Palestin ini. Bagi seluruh umat muslimin dan muslimat di Malaysia, sama-samalah kita bersolat hajat memohon pertolongan dan doa restu Ilahi agar kekejaman ini tidak lagi berlarutan. Mohon semoga Allah SWT menyelamatkan umat Islam dan negara Palestin serta seluruh negara-negara Islam lainnya di dunia ini.

Kepada pemimpin-pemimpin negara diharapkan bersimpatilah dan dapat mencari satu idea serta jalan penyelesaian terbaik bagaimanakah kita mampu membantu negara-negara Islam yang tertindas secara bergabung dengan seluruh negara-negara Islam Sedunia. Berbaliklah kita ke pangkal jalan dan berpeganglah kepada satu amanat, "bersatu kita teguh, bercerai kita roboh". Islam sebenarnya kuat dan amat ditakuti Yahudi maka itulah sebagai negara kuasa besar mereka mengambil pendekatan secara kekejaman untuk menghapuskan umat-umat Islam dan negara-negara Islam dunia. Marilah kita menentang kekejaman ini.

ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR!

3 Responses
  1. Anonymous Says:

    naik bulu roma kawe baco posting demo topik ni... raso nok henjar ja nate yahudi hok ado di malaysia ni... tokleh tebeng kawe nyo mari semangat selalu...


  2. Anonymous Says:

    Israel dah tentu Yahudi tapi PBB juga dianggotai negara2 Islam apa fungsinya kalau tak boleh berbuat sesuatu? Cukup ke setakat bersuara shj?


  3. Anonymous Says:

    i agree your idea ! very nice blog