Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis

Salam sejahtera dan salam hormat buat semua rakan-rakan blogger dan pengunjung sekalian. Marilah kita warga Malaysia bersatu hati untuk sama-sama bertindak memboikot produk-produk Yahudi.

Apa yang tertera ini adalah sebahagian produk-produk ternama yang popular yang digemari oleh rakyat Malaysia. Sebenarnya masih banyak lagi produk-produk Yahudi yang berada di pasaran tempatan. Gambar diambil daripada blog saudara Harimau-Menaip dan di"edit"kan menjadi satu.

Seruan bersama agar kita saling merasai penderitaan warga Palestin khususnya kanak-kanak dan wanita yang lemah serta tidak berdosa telah dizalimi dengan kekejaman yang amat dahsyat pada dekad ini. Ternyata undang-undang dan perikemanusiaan tidak lagi menjadi satu kepentingan dan toleransi oleh kaum-kaum binatang seperti Israel, Amerika Syarikat, Britain serta negara-negara sekutunya yang lain.

Jika kalian terus menyokong membeli dan menikmati produk-produk tersebut maka samalah ertinya kalian turut bersubahat menyokong pembunuhan beramai-ramai saudara-saudara kita di bumi Palestin. Bangkitlah dengan rasa penuh kesedaran bersama untuk menyatakan BENCI KEPADA ISRAEL dan BENCI KEPADA YAHUDI laknatullah!

Jadilah kita rakyat yang saling prihatin sesama insan yang tidak bernasib baik. Tiada agama di dunia ini yang mengajar kita akan kezaliman dan kekejaman. Oleh itu seluruh rakyat Malaysia disarankan agar turut serta dengan rasa penuh tanggungjawab bersama untuk memboikot produk-produk keluaran mereka yang berada di pasaran tempatan mulai sekarang.

Malaysia hanyalah sebuah negara kerdil yang lemah. Apa lagi yang mampu kita lakukan selain daripada usaha memboikot produk-produk Yahudi ini. Setidak-tidaknya kita mampu melumpuhkan usaha pemasarannya di bumi Malaysia ini sebagai tanda kita memprotes dan mengecam tindakan zalim mereka ke atas serangan di Gaza, Palestin.

Namun apa yang mengecewakan saya pada hari ini apabila adanya stesen-stesen televisyen seperti TV3 yang masih terus menyiarkan lagi iklan-iklan KFC, Mc Donald dan bermacam-macam lagi produk-produk Yahudi. Kenapa pihak Kementerian Penerangan tidak mengeluarkan satu pekeliling khas untuk menyebarkan berita pemboikotan ini dengan segera setelah kerajaan Malaysia membantah serangan ke atas Gaza sejak lebih seminggu yang lalu?

Sekalipun kerajaan agak sedikit lembap dan alpa dalam tindakannya kenapakah pihak stesen TV ini begitu megah terus menyiarkannya? Di manakah rasa keprihatinan dan tanggungjawab sebagai manusia yang berakal? Apakah pihak Media Prima semuanya dibarisi kakitangan dari puak-puak Yahudi keturunan Israel? Gunakanlah akal secara bijak dan lebih waras di dalam menyokong usaha negara-negara Islam sedunia yang sedang mengecam hebat dan mengutuk keras serangan ke atas Palestin. Janganlah terlalu mementingkan perniagaan dan mencari keuntungan tanpa batasan.

Saya secara terus-terang menyelar mana-mana stesen TV baik hakmilik kerajaan mahupun swasta yang masih terus menyiarkan iklan-iklan atau juga rancangan-rancangan yang mempromosikan produk atau negara Yahudi Israel dan sekutu-sekutunya. Jangan menjadi manusia bangsat yang buta hati naluri.

Sekian dimaklumkan dengan tegasnya!

5 Responses
  1. Ismail Says:

    TV3 yg hari2 siarkan berita penderitaan rakyat Palestin pun tak prihatin utk turut sama boikot. Betul2 kayu semuanya org2 TV3 ni.


  2. pencinta keamanan Says:

    berckp soal boikot memang mudah tetapi pelaksanaannya siapa yg mampu? majoriti kita tidak ambil peduli dgn saranan boikot terhdp yahudi durjana ini. di restoran kfc, mcdonald & pizza hut terus dipenuhi bangsa melayu beragama islam bagaikan kelaparan mencekek resepi yahudi. mahukah anak2 melayu kita mogok berhenti kerja di situ? siapa yg mahu membiayai gaji mereka? apa pula langkah2 kerajaan utk menyokong siri boikot terhdp produk2 yahudi ni? selagi kesedaran & keinsafan manusia tidak tulin maka jgn diharap boikot akan berjaya melumpuhkan yahudi. sebab itulah yahudi semakin besar kepala menindas & menzalimi umat islam dunia kerana umat islam sendiri yg tidak mahu sedar & insaf.


  3. Anonymous Says:

    KEMPEN BOIKOT PUN TAKDE SAMBUTAN? KESIAN AKU TENGOK ORANG ISLAM AKHIR ZAMAN TAK MAHU BERSATU BOIKOT YAHUDI... MASING2 SYOK MELANTAK MAKANAN YAHUDI DI RESTORAN2 MAKANAN SEGERA...

    AKU DGN ANAK BINI AKU DLM PERJALANAN BALIK BELI BRG2 DAPUR KAT CHOW KIT TADI LALU IKUT JLN RAJA LAUT SELAMBA JE TENGOK MELAYU ISLAM YG MANGKUK2 AYUN GELAK KETAWA MENTE KEDARAH DLM KFC... PUKIMAK MCM SIAL BANGSA AKU JUGAK... NANTI MALAYSIA KENA TIMPA BALA MCM PALESTIN BARU PADAN MUKA KORANG SEMUA...


  4. gedebe Says:

    wei lok nok boikot lagu mano gak doh nate intel dale komputer hok kito guno nyo mari dari nun jugok. jawaknyo tokleh blogginglah kito wei. keno pakat tutup blog belako ko? payoh jugok maeng lagu ni gak...


  5. Ismail,

    Itulah dia susah kita nak cerita pasal media elektronik ni. Media cetak pun begitu juga. Penyiaran tentang keganasan di Israel dibuat liputan tetapi kesedaran dan keinsafan tiada di hati mereka.

    Pencinta Keamanan,

    Benar dan tepat apa yang saudara katakan itu. Kesedaran dan keinsafan yang tulen sukar dipupuk di kalangan masyarakat kita. Kalau semua orang tulen senang dan amanlah dunia ni.

    Anonymous,

    Kalau dah tahu dan faham takpe. Itulah masyarakat kita hari ini lebih pentingkan diri sendiri dan tak mahu bersatu hati untuk sepakat berboikot.

    Gedebe,

    Betul apa saudara cakap tapi kalau contohnya ada 100 barangan yang wajar kita boikot tetapi jika satu dua yang tak termampu nak dielakkan nak buat macam mana. Ikut keperluan semasalah. Tapi selain daripada itu amat wajar kita boikot seperti KFC, Mc Donald, Pizza Hut, Carrefour dan lain-lain masih banyak lagi.