Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis

Ceritera terpilih untuk pencalonan anugerah ceritera politik terbaik dan anugerah penglipurlara politik terbaik tahun 2009.

Tajuk asal: Sambutan Ulangtahun Pakatan - "Tiger Show" Eliza

Bersesuaian dengan nama blognya, blogger abe MIE terjah kini benar-benar terjah isu wakil rakyat wanita PKR dari DUN N.37 - Bukit Lanjan yang heboh dikhabarkan bergambar dalam keadaan teLANJANg yang telah disebarkan oleh bekas teman lelakinya.

Sebagai menghargai penulisan beliau yang bersahaja dan mengandungi unsur-unsur humor tetapi berfakta maka saya telah meminta izin beliau untuk turut diblogkan di sini.

Buat julung kalinya saya terpaut untuk mengambil sepenuhnya cerita penulisan seorang blogger. Beliau layak bersaing dengan seorang lagi blogger, Husin Lempoyang untuk anugerah ceritera politik terbaik dan anugerah penglipurlara politik terbaik. Sungguh pun dalam keadaan berlawak namun cerita-cerita mereka berfakta.

Berikut ini ialah cerita penuh yang dituliskan oleh abe MIE terjah. Tiada sebarang ubahsuai yang mengubah maksud jalan cerita, cuma sedikit pembetulan ejaan sahaja telah dibuat.

Elizabeth Wong Keat Ping, Adun Bukit Lanjan dan Exco Pelancongan, Alam Sekitar dan Hal Ehwal Pengguna Kerajan Negeri Selangor mendakwa ada gambar dan video separuh bogelnya disebarkan meluas.

Bagaimana Eliza menjaga alam sekitar kalau dia sendiri tak boleh nak tutup "alam sekitarnya"? Gondol sana, gondol sini macam Bukit Antarabangsa. Habis rumput dan pokok kena gondol. Yang nampak, "putih" tanah aje.

Eliza menjadi EXCO hal ehwal pengguna, sekarang dia memang dipergunakanlah. Kira dah sesuailah dengan jawatannya. Dia nak jadi model kereta Camry? Laku habislah produk Toyota. Naik kereta Camry macam naik "Eliza" la. Bunyi enjin kuat meraung... bunyi tayar slow.. dan sound speaker canggih - cayalah, brand Sony PKR la katakan.

Kalau separuh bogel, biasalah. Apa nak hairan lagipun nak mandi di pantai atau kolam renang pun separuh bogel jugak. Mat Sabu masa kena tangkap khalwat pun separuh bogel, berseluar pendek tapi bersongkok. Tak ada hal pun.

1. Eliza sudah gelabah? Kenapa? Ada perkara lain disembunyikan? Adakah ia angkara ex-boy friend Eliza dulu? Siapa orang itu?

Kalau benarlah bermakna PKR ada masalah moraliti. Berjangkit dari Anwar Ibrahim, sebab itulah ayahanda Karpal Singh marah sangat kat Anwar. Virus penyakit dia bahaya dan boleh menyebabkan orang lain terkena.

2. Siapa dalang semua ini? Siapa musuh Eliza?

Dia lupa ke semasa pergi ke Taiwan bersama-sama Tian Chua (PKR), duduk dekat hotel sama. Agaknya Tian masuk bilik Eliza nak borak pasal politik.


Boleh jadi Tian pinjam laptop dia dan terjumpa gambar tu dan copy gambar tu ke dalam pendrive dia. Kena ingat, Tian mungkin nak membalas dendam ke atas Eliza kerana tidak mahu berbulan madu lebih lama di Taiwan!!!

Kena ingat juga dulu Tian Chua memang pakar grafik (grafik poyo) yang suka buat fitnah dan porno kat internet. Buktinya, Tian mengaku yang dia melakukan fitnah ke atas gambar Najib dengan Altantuya dan Razak Baginda di meja makan sebuah restoran.

3. Agaknya siapa lagi andartu dalam DAP akan dibogelkan? Teressa Kok?

abe MIE nak tengok gambar Karpal Singh je masa dia mandi di pantai tahun 70-an dulu.

4. Logiknya, yang membogelkan Eliza adalah orang DAP atau PKR sebab mereka ada beberapa sebab untuk berbuat demikian.

Siapa orang paling rapat dengan Elliza? Takkan Pak Lah kot? Atau mungkin Khir Toyo? Khalid Ibrahim pun rapat juga dengan Eliza tapi gagap tak pandai nak ayat untuk pujuk perempuan.

DAP-PKR mempunyai wakil rakyat yang tidak berkahwin, selalu datang haid dan mudah menyerang orang BN bila ketika haidnya datang. Tak sabar, sakit aje terus hentam orang. Patutlah DAP-PKR nak lantik ulamak pula sebagai wakilnya.

Yang tak berkahwin tidak mempunyai tanggungjawab, jadi bagaimana dia diberikan tanggungjawab menguruskan masyarakat sedangkan diri sendiri pun belum menunaikan tanggungjawab!!!

PKR memang suka benda-benda seks ni. Dari Anwar Ibrahim sehinggalah sedekah seks di Perak.... jadi jangkitan kat Pakatan.

Anwar Ibrahim pasang perangkap supaya Eliza melalak tak tentu pasal dan orang lupa pasal isu derhaka oleh Karpal Singh dan masalah di Perak. Orang ramai lebih ghairah dengan adegan seks dari Eliza daripada masalah derhaka kepada Sultan.

Anwar mahu rakyat simpati dengan kes Eliza supaya pilihanraya kecil nanti Pakatan mampu menang.

5. Kita tengok apa kata PAS. Mesti tuduh orang BN punya kerja dengan fatwa atau hujah-hujah dengan ayat Al-Quran. Dulu PAS pernah tuduh UMNO buat bila ada orang hina Al-Quran kononnya untuk menarik perhatian kepada masalah lain.

6. DAP-PKR pula mahukan publisiti murahan hadapi masalah dalaman dan masalah dengan Pakatan.

7. Mungkinkah Eliza dijadikan kambing hitam untuk menutup kegagalan Pakatan menerajui negeri tadbiran mereka?

8. Eliza sebenarnya nak buat "kejutan" sempena menyambut ulangtahun pertama atau setahun pemerintahan Pakatan di Kedah, Perak (maaf dah kena delete), Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor dengan GAMBAR DAN VIDEO SEKSINYA UNTUK DITAYANGKAN.

Siap dengan majlis jamuan BBQ lagi...

ABE MIE- MESTI MERIAH TIGER SHOW NI.

1. Khir Toyo pun suruh letak jawatan.
2. Najib buat Mini Budget - beli gambar dan DVD Eliza.
3. Penduduk Bukit Lanjan mahu tukar nama kepada "Burit Telanjang"?
4. Rambut merah? Apa lagi 'rambut' merah Eliza warna? Fesyen terbaru?
5. Kempen pilihanraya di DUA Bukit? Eliza pun ada DUA bukit juga. Seksi cerita nie.

Motto baru Pakatan ialah HIDUP BIAR SEDAP.

Macam biasa dengar je! Oh ya... iklan Walls...

Sekian cerita penuh Abe Mie terjah yang terpilih untuk diulangsiar buat tatapan umum.

17 Responses
  1. Tok Uban Says:

    Gelak aku tengok blogger ni semua..kau orang ingat tak kes Nasha Aziz?...siapa yang kena???

    Faham maksud aku?..fikirlah dulu sebelum nak menulis tu...


  2. tako Says:

    Jika ingin mendapat penghormatan daripada orang lain, sila menghormat orang lain dulu.

    Kes ini sama dengan seorang perempuan yang dirogol. Kita haruslah membantu perempuan itu membangun semula dan bukannya menghina dia. Perogollah orang yang perlu dikenakan tindakan denda.

    Kepada penulis cerita itu, sila hilangkan permusuhan anda dan berfikir dari segi MANUSIA. Jangan lupa, isteri anda perempuan, anak anda juga perempuan, ibu anda juga perempuan; harap suatu hari nanti mereka tidak dikenakan dendaman seperti ini.


  3. jalak lenteng Says:

    kepada tako,
    Tak de siapa yg menghina. tiada siapa yg bermusuh.
    ini adalah pendapat masing masing.
    kenapa nak bagi tau "ibu anda juga perempuan"
    memenag le ibu tu perempuan..
    Ibu kau jantan ke?
    Kalau tak tahan telinga jangan baca blog le.
    Pergi duduk masjid dan baca doa 1000 dinar. mudah-mudahan Tuhan akan turunkan duit dari langit.


  4. cekodokmasin Says:

    Salam tuan...

    Apsal sivarasah dan Elijabet bila "sodap" tak kata kerja BN tapi bila dah jadi "hampeh" pandai pula kata ini kerja BN. Belajar jer tinggi2 tapi akal tang tu juga... Asal buruk kat PKR, semua kerja BN...
    Masa skandal Chua Soi Lek dulu, meriah sesangat puak2 ni suruh diam letak jawatan, sekarang tak kan tak nak letak jawatan???


  5. kudung Says:

    mie, kau bahagian cerita2 macam ni champion ya...kalau bab2 nak ngajak orang buat benda2 baik tak berapa suka ya? buang masa dapat dosa mie, tinggalkan lah kerja2 tak berpaedah ni...baru nampak ada class sikit..ini nampak sama macam pak lah je.


  6. cakcibor Says:

    Sedih...
    Beginilah caranya org bn/umno berpolitik...
    Patutlah org melayu tak kemana..
    Sungguh keji dan hina cara korang menjatuhkan lawan...
    Aku benci umno !!!!


  7. dunia sementara Says:

    malu aku baca artikel ni
    kata org lain x bermoral
    tapi terpikirkah kita..
    bermoral kah kita dgn menulis artikel ini yg penuh dgn prasangka buruk.
    penuh dgn ayat2 berbaur fitnah. hari ini hari beliau kena, esok sape tau..
    mungkin saudara, adik beradik saudara..


  8. DatOk ZeQ Says:

    Sahabat bloggers

    kenapa lah ribut ribut pasal eli telanjang..kan kat rumah dia..kita pun telanjang gak..dibilik air, masa tidur dll..cuma nasib kita baik..macam aku..nasib baik orang tak mau ambik gambar..aku tunggu aje..! kita pun kesian.ini soal maruah orang..fikir2 lah kalau terkena kat batang hidung kita...

    Aku fikir elok kita sume buat duit..klik URL aku ni..http://www.dana4u.biz/?id=DatOK ZeQ boleh gak masyoook seribau dua..!


  9. siti aurora Says:

    yang ana paling tak setuju bila eli mengatakan yang dia takde salah apa2. Ape ke bendanya nie. setahu ana, semua agama di dunia ini melarang premarital sex. ini sesungguhnya perbuatan yang tidak bermoral. Jadi orang macam ni ke yang kita nak ambil jadikan pemimpin!


  10. Anonymous Says:

    bodohnyer ...nak samakan kes eli lucah ni ngan nasha aziz. nasha aziz diambil curi oleh orang yang tak dikenalinya. eli ni oleh bf dia. moral rendah kedua-duanya. Kedua-duanya juga orang kuat PKR. Baguslah tu...idea nuar berahim tu nak cover criter karpal yg derhaka. Polotik kotor PKR...


  11. Anonymous Feb 19 - 4:00 AM,

    Lain kali tolong letakkan nama samaran bila guna Anon. Baca dan fahamkan nota peringatan sebelum komen yang telah saya sertakan.

    Terima kasih!


  12. Anonymous Says:

    kepada tako,

    kes eli langsung tidak sama dengan kes rogol.

    kerana gambar itu diambil oleh bekas teman lelakinya. Maksudnya, semasa gambar itu diambil, eli dan lelaki itu masih mempunyai hubungan.Dan bekas teman lelakinya itu mungkin mengambil gambar itu untuk simpanan peribadi.

    Mungkin gambar itu terlepas kepada pihak lain secara tidak sengaja. Mungkin telefonnya bimbitnya hilang selepas itu, atau gambar itu dicuri oleh tauke kedai handphone ketika handphone itu dihantar untuk diperbaiki.

    Tetapi, isunya disini bukanlah siapa yang sebarkan gambar itu. Isu yang paling utama di sini ialah kenapa eli sanggup berkeadaan separuh bogel di hadapan bekas teman lelakinya. Setakat manakah hubungan mereka? Adakah setakat separuh bogel sahaja, atau lebih daripada itu?

    Memang eli bukan seorang Islam. Namun, sebagai orang Islam, kita tidak boleh diwakili oleh ADUN yang tidak bermoral.

    -ijk


  13. betapa penuhnya segala teori yg ko isi kat blog ko ni. semuanya penuh dngan skadar andaian dan tuduhan tanpa bukti. imaginasi ko nih terlalu tinggi tapi terpesong entah ke mana arahnya... haizz ..


  14. 1st: hanpa pun tau ek di ambil oleh bekas teman lelaki...? eli sdr cakap dia pun tak tau sbb tgh tido n dia kate MUNGKIN bekas teman lelaki... mungkin..? die nak sex bebas hangpa pedulik ape.. hangpa bukan mak die pun... yg patut korang ketengahkan berkenaan surat bawah ni..

    Semua Ketua Umno Cawangan-Cawangan,

    Dalam bahagian Kapar.




    Tuan-Tuan,




    GARIS PANDUAN PROGRAM AGAMA.




    Dengan hormatnya dimaklumkan, saya diarah untuk menarik perhatian Ketua-Ketua Cawangan mengenai perkara di atas. Adalah diperhatikan akhir-akhir ini ada cawangan-cawangan UMNO dalam bahagian Kapar yang menganjurkan program-program agama seperti ceramah-ceramah, pengajian, forum dan sebagainya. tuan-tuan adalah diminta supaya lebih berhati-hati apabila mengundang para penceramah/ustaz untuk mengisi program-program tersebut kerana terdapat penceramah-penceramah agama yang menggunakan ayat-ayat al-Quran dan Hadith sebagai dalil dan hujjah untuk merendah-rendahkan perjuangan UMNO.




    Sebagai contoh, pada 7hb. September 1996 yang lepas, satu majlis forum telah diadakan di bandar Sultan Suleiman, Pelabuhan Klang. Salah seorang ahli penal forum itu telah menghuraikan ayat 36 Surah Al0Ahzab yang menjelaskan kesesatan mereka yang "memilih hukum selain dari hukum Allah", termasuk juga mereka yang menolak hukum hudud dalam al-Quran.


    Kita tidak boleh menerima hujjah dari Quran seperti itu kerana ini akan menjauhkan sokongan rakyat kepada Umno.Kita menolak hukum Quran kerana ianya bersesuaian dengan semangat Barisan Nasional bagi mengekalkan kuasa dalam negara ini. Kejahilan masyarakat dalam agama bererti keuntungan kepada perjuangan kita.




    Sebagai garis panduan, sila ambil langkah-langkah berikut apabila menganjurkan program-program agama:


    1. Sila berbincang dengan Nazir Masjid/Pengerusi surau supaya tidak menjemput ustaz-ustaz yang menentang dasar kerajaan. Pengajian tafsir Quran dan hadith hendaklah dielakkan kerana biasanya Quran dan hadith menjelaskan sifat-sifat munafiq, syirik dan sebagainya. Ini mungkin "terkena kepada kita"


    2. Pilihlah ustaz yang sesuai dengan perjuangan kita. Sekiranya meragui latarbelakang mereka, sila rujuk kepada Ketua Biro Agama bahagian. Adalah diingatkan supaya tuan-tuan lebih berhati-hati. Terdapat ramai para ustaz termasuk kadhi yang menentang dasar kerajaan.




    3. Sila nasihatkan ahli-ahli Umno agar meeka tidak terpengaruh dengan hujjah agama selain dari apa yang sedang dilaksanakan oleh kerajaan pada masa ini. Memadailah sekiranya masyarakat diajak untuk turut serta bersama kita dalam majlis-majlis tahlil dan membaca yassin yang diadakan di masjid/surau.




    Sekian, terima kasih.




    Hormat dari saya,




    SAMAN BIN HAJI AHMAD


    Setiausaha, Umno Bahagian Kapar.




    s.k.




    YB Dato' Ketua UMNO Bahagian Kapar,


    Ketua Penerangan UMNO Bahagian Kapar,


    Ketua Biro Agama Bahagian Kapar.

    dari islam untuk org islam... dari melayu untuk org islam..


  15. den Says:

    aku pn nak buat surat jgk lah satu. sebijik mcm surat tu tp ubah jd pas. bodoh la ko ni baginda reformasi. xkn xde otak kot xleh pk... surat tu sape2 pun boleh buat. bangang!!!


  16. Anonymous Says:

    sdr den,
    Nampaknya ko pun sama bangang,kan dah ada nama orang yang buat surat tu kat bawah....klau lah betul isi kandungan surat tu....jatuh syirik penulis tu...


  17. Anonymous Says:

    engkau ler,dungu...memangler dah tulis namer..tp betul ker dia yg tulis...mentaliti engkau nie,memang mentaliti orang pas sejati...suka tuduh orang n kafirkan orang..pas itu parti politik..bukan agama...