Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis

Tahniah dan terima kasih kepada Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) yang telah membuat satu keputusan yang bijak lagi adil di dalam menangani isu bodoh yang dibangkitkan oleh pihak PR Perak yang tidak berdaftar itu.

Setelah menang bersorak dengan konklusi sendiri oleh pakatan mereka sejak beberapa hari kebelakangan ini mengenai isu dua ADUN PKR yang dipropagandakan konon melompat ke parti Umno/BN dan secara automatik terlucut jawatan sebagai wakil rakyat, PR hari ini dilihat kecewa dengan keputusan SPR yang mengumumkan tiada pilihanraya kecil di kedua-dua DUN Changkat Jering (N14) dan DUN Behrang (N59).

Mengikut kenyataan SPR, keputusan dibuat berlandaskan keraguan bukti yang dikemukakan oleh Speaker DUN Perak, V.Sivakumar sedangkan kenyataan kedua-dua ADUN tersebut, mereka tidak menghantar surat peletakan jawatan dan juga tidak berkuatkuasa. Justeru itu mereka masih lagi dianggap sah sebagai wakil rakyat di kedua-dua DUN berkenaan.

Maka sehubungan dengan itu mengikut kata SPR, mereka tidak dapat menggunakan kuasa di bawah perkara 36 (5) Perlembagaan negeri Perak dalam memastikan berlakunya kekosongan di luar jangkaan. Kenyataan SPR ini sudah cukup kuat bagi membuktikan ketelusan SPR berlandaskan peruntukan undang-undang yang sedia-ada. Rujuk kenyataan SPR...

Namun atas sifat sombong bodoh, kemengarutan PR yang tidak akan berkesudahan di samping tidak memahami dasar undang-undang negara mereka tetap tidak bersedia menerima keputusan itu dengan hati yang terbuka serta berlapang dada.

Tanggapan senteng kepimpinan PR yang berbenakkan fikiran tidak profesional di kalangan pemimpin mereka akan sentiasa menyanggah apa jua keputusan walaupun telah dikemukakan dengan bukti beberapa kes sebelumnya.

Saya kira SPR tidak perlu lagi memberi ruang untuk melayani atau memberi apa-apa respon kepada "badut-badut" di kalangan pemimpin PR yang tidak beretika serta kurang ajar seperti Ngeh Koo Ham, Pengerusi DAP Perak yang sering menyalak bagaikan anjing.

Siapa beliau untuk menentang keputusan SPR yang telah mengikut peruntukan undang-undang? Siapa beliau untuk mengarahkan Pengerusi SPR Perak agar meletakkan jawatan dalam tempoh 48 jam sekiranya keputusan SPR itu tidak dikaji semula? SPR bukan lembu DAP seperti Nizar, MB Perak.

2 Responses
  1. hehehe tajuk posting mike tu patutnya badut spr. sbb apa badut? sbb spr cakap surat itu diragui. tapi cakap berok wakil 2 ekor adun tak pulak diragui hahaha badut spr.

    kalau 2 adun tu bercakap ok jugak. tahu juga teman adun tu masih hidup. di dah nak masuk 4hb batang hidung pun tak nampak. mcm mana depa cakap masih mau jadi adun?

    badur spr tak ragui ka memang adun tu dok uruh 2 berok tu barcakap bagi mulut depa...hehehe badut ungguh.


  2. Ye ke? Tertingal huruf "S" la tu kat depan tadi tak perasan sebab menaip laju sangat... he! he! he!

    Tapi yeop, SPR nak ragukan apa pulaknya sebab DUN berkenaan tu kan kawasan deme sendiri mestilah deme berdua tu kena pertahankan serangan propaganda bekas pakatan PR deme dulu tu yang nak nyah deme kasi jatuh.

    Sama jugak kalau rumah kome kena serang takkanlah kome tak pertahankan? Habis nanti kome nak pergi duduk mana pulak? Cuma mungkin deme tu masih malu-malu kucing nak keluar tunjuk muka buat kenyataan sendiri sebab itu deme tu terus berhubung dengan SPR.

    Rasanya tak salah kot? Kan SPR jugak yang bertanggungjawab membuat keputusan? Kira deme tu dah tuju tempat yang betullah tu.

    Sabor le yeop!