Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis

Sabtu, 14 Februari 2009: Barisan penderhaka, Nizar, bekas exco-exco PR dan wakil-wakil rakyat PR negeri Perak turut menghadiri Majlis Santapan Di Raja di Istana Iskandariah, Kuala Kangsar tanpa rasa malu dan segan kepada DYMM Tuanku Sultan Perak dan Raja-Raja Melayu lainnya walaupun setelah mereka bertindak biadab membantah titah Tuanku Sultan Azlan Shah.

Ini jelas menggambarkan mereka adalah barisan manusia jakun yang tidak bermaruah serta berkulit tebal.

Sudahlah menderhaka kepada titah baginda Sultan malahan pada 6 Februari 2009 lalu barisan penderhaka ini turut memboikot untuk tidak hadir ke majlis angkat sumpah Menteri Besar baru Perak.

Peliknya di sini, mereka (pemimpin PR) tidak pula memboikot Majlis Santapan Di Raja?

Sungguh pun begitu, DYMM Tuanku Sultan Perak dilihat begitu profesional mengikuti protokol majlis rasmi untuk tidak membatalkan jemputan awal ke atas kumpulan penderhaka berkenaan meskipun Tuanku Sultan Azlan Shah amat kecewa dan murka dengan tingkahlaku "jakun-jakun" tersebut.

Rakyat seharusnya membuka mata dengan luas betapa tidak bermaruahnya para pemimpin Pakatan Rakyat yang tersua-sua bagaikan "hidung tidak mancung, pipi tersorong-sorong" menghadiri majlis tersebut.

Jika mereka (pemimpin PR) mempunyai perasaan sebagai manusia normal dan memahami apa yang dirasai Tuanku Sultan Perak ketika ini, sudah tentulah mereka turut "menyembah derhaka" untuk tidak hadir ke majlis berkenaan walaupun diundang.

Ini sekaligus menunjukkan mereka (pemimpin PR) bukanlah golongan yang selayaknya dipanggil manusia normal sebaliknya "makhluk asing" dari planet "unknown" yang tidak mempunyai perasaan malu, tiada harga diri dan berkemungkinan mengalami tekanan mental ekoran terlalu gila kuasa.

22 Responses
  1. ANAK JATI PERAK Says:

    TEMAN SETUJU DGN MIKA...
    DEME TU KULIT TEBEI MCM KULIT BABI...


  2. INILAH CARA MEREKA. TAMAKKAN KUASA DAN TIDAK MENGHORMATI RAKYAT DAN KEHENDAK RAKYAT, BACA POSTING TERBARU SAYA DI> BERANIKAN HATI > http://braveheart-blogger.blogspot.com


  3. jakChemor Says:

    Teman nak tanye mike, mike tau ke "jakun" tu aper ? Klu dah tau tapi mike guna juga perkataan itu same ler mcm mike menghina rakyat malaysia yg tak sama bangsa dengan mike !!! belajor je tinggi tapi tak tau nak menghormati org !!!
    Klu nizar pergi pun aper salahnye ? Bukan duit mak-bapak deme pun..itu semuanye duit rakyat !!!


  4. NOR ALTANTUYA Says:

    WAHAI 2 PEMBODEK.... KENAPA KAMU NI MUNDUR SGT? KAMI TAK HERAN DGN BAHASA KAMU YG CANTIK TU SBB ITULAH IDENTITI UMNO... DULU, KINI DAN SELAMANYA. KLU BAGI FAKTA PUN BUKANNYA FAHAM....


  5. Anonymous Says:

    Dia orang datang tu sebab makan free beb. Nur Altantuya tu pun kalau boleh nak datang juga, tapi sebab kemaluan dia lebih tebal daripada Nizar/Exconya - jadi dia tak datang la.


  6. Nor Altantuya pun ada?

    Lawak betui ler budak-budak PR yang tak bertamaddun ni. Pasai takde fakta sebab tu ler kome tak terbagi fakta. Tak tahu kabor je ler tak tahu, usah ler malu-malu yong. Teman o.k je takde marahnya, don't worry!

    Anak kecik teman pun reti ngejek kata muka tak tahu malu. Bayangkan ler betapa hinanya pemimpin PR. Jijik teman nengok deme tu macam muka poyo je bak kata budak-budak kutu PR.


  7. Anonymous Says:

    Sebenarnya kamu dengki Nizar pegi undanagan sultan. Klu boleh biarlah Nizar lawan sultan lagi baru kamu semua seronok... Faham dah hati perut kamu yg busuk tu.....


  8. Yeop ke yong ni sebab guna anonymous macam takde nama je? Kot ye pun pakai ler nama samaran macam teman tu kan glamour...

    Takde sebab dan masalah untuk nak berdengki pasal tu cuma teman kesian nengok betapa KEBULURnya pemimpin PR bab-bab makan ni.

    Masa angkat sumpah MB baru 6 Februari ngape mika tak nak komen deme tu tak pergi Istana Iskandariah? Deme tu ler hati busuk semuanya tak boleh nerima hakikat kerajaan pimpinan deme udah tumbang. Bab makan sanggup pulak deme tu buat muka poyo tak malu pergi. Nasib baik tak kena halau. Alahai! Kesian...


  9. Itu la menunjukkan Nizar pemimpin berjiwa besar. Nizar hanya mohon derhaka, bukannya derhaka. Mohon derhaka tu bahasa istana bermaksud tidak bersetuju dengan pandangan sultan.

    UMNO patut malu dengan keingkaran tiga ADUN lompat, Jamaluddin Md. Radzi, Osman Jailu dan Hee Yit Fong yang tidak hadir dalam majlis Santapan Diraja Sempena Jubli Perak DYMM Sultan Perak. Mana mereka menghilang?

    Masa prosiding mahkamah pun Osman tidak datang. Osman melalui adiknya di mahkamah menyatakan beliau dimasukkan hospital kerana masalah kesihatan yang agak serius menyebabkan beliau tidak dapat hadir perbicaraan.
    Sebaliknya sehari selepas kenyataan itu, Pengarah Hospital Kuala Lumpur (HKL), Datuk Dr. Zaininah Mohd. Zain menafikan bahawa Adun Changkat Jering telah dimasukkan ke hospital.


  10. Anonymous Says:

    kALAU DAH DENGKI, NGAKU JE LAH DENGKI TAK PAYAHLAH NAK PUSING2 KESIANLAH, KEBULURLAH, BE RASIONALLAH.... kESIAN, CERDIK TAPI JAHIL(TAK BODOH TAU!)


  11. fresh orange Says:

    rendahnya mentaliti budak2 pakatan rakyat. sian anwar kutip budak2 takde kualiti. dah terdesak nakkan sokongan apa pun dia sanggup.


  12. Anonymous Says:

    Biasaya orang yang dah mati ditulis nama pada mukanya. Belum mati pun dah tertulis .......tak kan tak berani kot....TQ.


  13. Anonymous Says:

    ANAK JATI PERAK > ko penah ke pegag kulit bbi 2 tebal mna...xpun ko dah ukur gan pembaris ke...


  14. Anonymous Says:

    PEMUDA PELAPIS > ckap mcm bgus je...dah org undang... apanya yg x malu...bukannya nizar n the geng dia pi tanpa jemputan..klo mcm 2 lain je la...klo orang undang ke majlis apa2 yg x mlangar hukum hakam islam WAJIB pergi..tgok sbb dia tau dia xslah wat apa nak malu...x mcm pyngak 3 ekor 2...ada dia pergi wlpun dpat jemputan...xkan...sbb apa dia x pergi...? x pula ko ckap...mnusia mcm 2 pun msih nak bgi join...


  15. Anonymous Says:

    fresh orange > klo bb tdsak ni ko jgn ckap byak la...cuba ko buka mata ko 2..sapa yg trdesak..tgok njib 2...dia yg trdsak nak kuasa...spai mgkok ayun 2 pn dia rembat...siap ada kes rasuah duit gan seks lg...mcm ni nak jdi pmimpin...klo org mcm ni..kuar dr Pkr pn org xheran la..


  16. Anonymous MANGKUK (4:34 PM - 15 Februari),

    Boleh tolong taipkan nama samaran tak? Orang bercerita kau mengomel macam hampas kelapa.

    Kalau nak cerita soal jemputan @ undangan habis tu kenapa masa diundang secara protokol majlis rasmi pelantikan MB baru Perak, Dr Zambry kenapa "all these monkeys" tak attend? Bab MENTEKEDARAH buat-buat muka tebal tak malu pergi mencekik. Nampak sangat pemimpin Pakatan Rakyat KEBULUR tak cukup makan.

    Lain kali nak nyampuk tolong pakai kepala hotak. Tang itu budak-budak PR dari awal tadi takde sekor beruk pun reti nak tolong ulaskan. PR kepupusan modal, kepupusan idea, kepupusan pemimpin dan kepupusan barisan pelapis. Yang duk ada semuanya PENJILAT Anwar Al-Juburi dan Karpal puSingh yang dah makin biol.

    Mudah cerita MELAYU PR semuanya MELAYU BANGSAT takde maruah dan takde harga diri. Suka menyalak tepi jalan macam anjing (manusia tak beriman) konon mengaku perjuangkan Islam. Ada ke Tuhan ajar macam tu dalam Al-Quran dan Hadis Nabi? Melayu Islam mazhab mana korang pakai? Mazhab TG N.Ajis dgn TG Hadi Merapu ke?


  17. Majlis perlantikan MB NIzar tak pergi sebab beliau masih marah. Tambah2 pula perlantikan berlaku sedangkan beliau masih MB yang sah. Si Shahidan Kasim masa angkat sumpah MB Perlis baru Mat Isa Sabu, tak datang juga.

    Yang 3 ekor lompat tu tak datang walaupun dijemput. Mereka patut datang untuk menunjukkan UMNO betul2 dapat sokongan mereka.


  18. Zul Says:
    This comment has been removed by the author.

  19. Pacar Merah Says:

    Takkanlah Nizar menghadiri majlis jamuan Sultan pun jadi isu?

    Tak bolehkah kita bersangka baik, bahawa beliau hadir kerana beliau masih menghormati Sultan dan sebenarnya tidak pernah derhaka kepada Sultan Perak?


  20. refah00 Says:

    Dah dia dijemput sultan, datanglah.3 wakil rakyat katak pisang tak datang pi mana.


  21. Anonymous Says:

    Bro kalu penderhaka, buat pe sultan jemput utk majlis n kalu x diundang buat pe depa2 nk pi majlis santap nk mampus kena pancung ke so kalu nk tulis berfikir dulu jgn guna pakai ikut hati n hujah yg dangkal


  22. Anon (16 Feb - 5:41 PM),

    Next time sebelum komen tolong baca apa tuan punya blog dah peringatkan. Takkan tak faham Bahasa Malaysia? Guna "Anonymous" boleh tapi sertakan nama samaran @ nama sebenar. Kata bodoh karang marah pulak.

    Last chance saya lepaskan komen Anonymous tanpa nama. Lepas ni jangan marah kalau semua komen menggunakan Anonymous yang tak disertakan nama tidak disiarkan.

    Kedangkalan kamu siang-siang sudah terjawab sepertimana tuan blog tujukan kepada Anonymous MANGKUK di atas. Lain kali nak komen rujuk dulu komen-komen yang dah ada sebelum menaip komen baru. Fahamkan dulu apa yang sudah dibincangkan. Buang masa layan orang bodoh macam kamu.