Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis
Dari dulu, kini dan selamanya PAS, PKR dan DAP yang bergabung sebagai PR hanya tahu bermesyuarat dan menganjurkan ceramah sahaja sebaliknya tidak tahu membuat kerja untuk rakyat.

Sejak menjadi pembangkang sehingga menubuhkan kerajaan begitulah tabiat mereka. Masa terus terbuang dan terbazir. Mandat rakyat tidak dihormati dan tanggungjawab terhadap rakyat terabai. Tiada sebarang perubahan, kemajuan dan pembangunan yang dilakukan mereka selain terus berpolitik bodoh yang meloyakan.

Bermula malam tadi (3 Februari 2009) mereka berkumpul mengadakan mesyuarat tergempar membincangkan keputusan SPR yang menafikan adanya pilihanraya kecil di DUN Changkat Jering dan DUN Behrang setelah surat peletakan jawatan kedua-dua ADUN kawasan berkenaan dikatakan diterima oleh Speaker DUN Perak tetapi diisytiharkan sebagai tidak sah oleh SPR.

Kerajaan PR di Perak kini berada di dalam situasi yang amat genting dengan mendahului 1 kerusi DUN sahaja kerana mereka hanya tinggal 30 kerusi DUN, sementara BN 27 kerusi DUN dan Bebas 2 kerusi DUN akibat dengan rasminya kedua-dua ADUN yang menjadi isu hangat di Perak itu telah keluar daripada PKR secara sah.

Seandainya kedua-dua ADUN Changkat Jering dan ADUN Behrang itu memilih Umno sebagai parti perjuangan baru mereka maka BN Perak akan memperolehi tambahan 2 kerusi DUN lagi dan menjadikannya 29 kesemuanya. Kelebihan hanya 1 kerusi DUN oleh kerajaan PR di Perak sudah cukup untuk membuatkan mereka semakin tidak keruan, bak cacing kepanasan serta tidur tak lena dan mandi tak basah.

Dengan kekurangan 1 kerusi sahaja, kita mendoakan dan berharap agar akan ada seorang dua lagi mana-mana ADUN dari PR yang telah sedar dan insaf untuk keluar samada daripada PKR, PAS atau DAP untuk mengikuti jejak kedua-dua ADUN Changkat Jering dan ADUN Behrang itu dan haruslah menyertai BN bagi memudahkan BN merampas kembali kerajaan negeri Perak daripada PR dengan majoriti mudah.

Sebelumnya saya dah katakan, "patah tumbuh, hilang berganti" terhadap isu ADUN Bota yang keluar Umno/BN dan melompat masuk PKR, maka BN perlu banyak-banyak bersabar, tambahkan usaha melobi dan memujuk beberapa lagi ADUN PR yang kecewa dengan perjuangan PR yang sia-sia agar menyertai BN untuk kita menumbangkan kerajaan PR di negeri Perak yang bagaikan "kadok naik ke junjung" dan tidak tahu apa hendak dilakukan.

Mereka (PR) yang memulakan adegan lompat katak sebagai permainan politik kotor dengan berusaha memujuk dan mengumpan ADUN Umno/BN maka kita wajar menyahut seruan itu dan mengikut jejak serta rentak mereka kerana itu yang mereka pilih. Saya anggap ini sebagai sesuatu yang adil sekali.

Ada beberapa lagi ADUN dari PR sebagai prospek BN yang dilihat begitu kecewa dengan kepimpinan kerajaan PR di Perak kerana sanggup membiarkan diri ditunggang oleh DAP bagaikan lembu pedati untuk membajak tanah-tanah milik Melayu dan diserahkan hak 999 tahun kepada kampung-kampung baru puak-puak Cina.

Inilah bahana dan musibah memberi bunga kepada beruk-beruk PR di Perak yang tidak tahu hendak menghargai mandat rakyat. Kepentingan Melayu di Perak sebagai kaum bumiputra terus dipinggirkan tetapi kaum Cina diperjuangkan. Malangnya masih ada Melayu yang menyokong membuta-tuli perjuangan PR yang merugikan itu.

Insya'Allah beberapa ADUN dari PR yang telah dikenalpasti ini menunjukkan minat yang positif dan sedang memikirkan pelawaan daripada pihak Umno/BN dan sedang menimbangkan pelawaan tersebut untuk membuat keputusan di dalam masa yang terdekat ini. Tak lama lagi akan tumbanglah kerajaan PR di negeri Perak dan anjing-anjing DAP yang sering menyalak itu bakal bertukar nada menjadi anjing-anjing bersuara serak.

Syabas! Hidup Umno! Hidup Barisan Nasional!

0 Responses