Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis

Inilah di antara wajah-wajah penderhaka kepada Raja Melayu dan undang-undang negara. Masing-masing telah saya berikan pangkat dan gelaran yang lebih sesuai sebagai menghormati peranan mereka terhadap negara.

Mereka inilah pemecah-belah bangsa dan perosak kesucian agama Islam sebagai agama rasmi negara. Bermula dengan Raja Liwat sehinggalah kepada Tali Barut semuanya tidak jemu-jemu memainkan peranan saban hari dan saban waktu.

Anwar Ibrahim yang mengepalai segala agenda yang melanggar tatasusila adab dan kesopanan telah dimaklumkan oleh Karpal Singh, sekutunya sendiri bahawa beliaulah pembawa masalah utama @ "trouble maker" di dalam mengucar-kacirkan keamanan dan ketenteraman negara.

Anwar bukan sekadar meliwat sesama jantina malahan beliau kini turut meliwat kedaulatan undang-undang dan perlembagaan negara di samping menderhaka kepada Raja-Raja Melayu tanpa berselindung lagi.

Kesemua mereka ini sebenarnya telah hilang punca dan halatuju ekoran sikap tamak haloba dan terlalu gila kuasa sehingga berlaku biadab mencanggahi keputusan Raja Melayu dan berani mencabar kedaulatan undang-undang negara secara terbuka.

Kepada Majlis Raja-Raja Melayu dan penguatkuasa undang-undang negara, jika mahu bertindak mengambil tindakan, inilah calon-calon yang seharusnya diberikan perhatian utama sebelum keselamatan dan ketenteraman awam dikucar-kacirkan menjadi lebih huru-hara.

Mereka kini telah terlajak kata dan jangan dibiarkan sampai mereka terlajak perbuatan dengan lebih teruk lagi kerana dikhuatiri memudaratkan kemakmuran negara sebagaimana titah DYMM Tuanku Sultan Selangor semalam (13 Februari 2009).

Bertindaklah dengan peruntukan undang-undang yang sewajarnya bagi menghentikan fitnah serta adu-domba mereka daripada berleluasa. Jangan dibiarkan kecelakaan dan kehinaan sikap mereka itu bermaharajalela memusnahkan pemikiran anak bangsa golongan muda yang cetek serta dangkal ilmu pengetahuan.

Saranan saya kepada DYMM Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong dan DYMM Tuanku-Tuanku Sultan yang pernah menganugerahkan darjah bintang kebesaran serta gelaran kepada mereka ini, dimohon agar ditarik balik dengan kadar segera demi maruah dan kedaulatan Institusi Raja-Raja Melayu kerana mereka tidak layak untuk diberikan penghargaan tersebut. Cukuplah penghargaan yang telah saya anugerahkan kepada mereka itu.

Daulat Tuanku! Daulat Tuanku! Daulat Tuanku!

48 Responses
  1. Anonymous Says:

    Pemuda Pelapis memang BODOH & tak tahu sejarah lampau.....Maaf blog ini telah saya flag block. Blog yang tidak bermutu....


  2. Tidak bermutu bagi pencacai perjuangan sia-sia Anwar Peliwat dan penjilat DAP tetapi berkualiti kepada pejuang bangsa yang berwawasan memartabatkan kesucian agama Islam.

    Jika undang-undang dan perlembagaan sedia dimanipulasi, apakah sejarah tidak boleh diputarbelitkan?

    P/S: Gunakan nama sebenar @ nama samaran untuk mengemukakan komentar supaya nampak lebih gentleman.


  3. Anon tadi rupanya Pemuda Besut yang angin satu badan lepas solat Subuh. Orang Umno tak boleh usik pemimpin kesayangan mereka. Alahai gelihati pagi-pagi yang dingin ni.

    Serupa macam di Kuala Kangsar 6 Februari 2009 lalu jugaklah, lepas solat Jumaat terus merusuh. Petanda mudah, solat tak diterima Allah SWT. Nak faham, fahamlah. Kalau tak faham jugak tak tahulah. Itulah pendokong dan penyokong PAS yang kononnya mahu memperjuangkan Islam.

    Ini semua petanda-petanda akhir zaman. Rujuk Al-Quran dan baca terjemahan sampai faham. Jangan hanya reti baca tapi tak tahu makna.


  4. Anonymous Says:

    macamana anda tahu solat tu tak diterima Allah SWT


  5. Alahai lemahnya ilmu agama. Itu pun tak tahu nak kaji jugak ke? Pergilah tanya Tok Guru yang dipuja-puji bagaikan maksum sangat tu. Takkan dia tak pernah ajar cara-cara mengenali umat Muhammad SAW yang solatnya tak diterima Allah SWT.

    Katakan orang-orang PAS golongan alim-ulamak sangat? Kalau ini pun nak suruh orang Umno ajar malulah. Kan PAS dah selalu sangat kafirkan orang Umno? Kat situ pun dah cerminkan sifat munafik. Fatwa PAS fatwa songsang. Ajaran PAS ajaran sesat lagi menyesatkan.

    Na'uzubillah...


  6. mohaf Says:

    Sdr. Pemuda Pelapis,
    Hang bubuh bagi budak2 PAS tu. Bukan dia tau apa. Main sokong buta tuli saja. Beratus hektar tanah di Perak PAS bagi kat Cina. Kut-kut dia bina sebuah masjid pun tak pa juga. Ni satu haram pun tidak. Macam tu pun nak perintah negara.


  7. Anonymous Says:

    mungkin yang mengata tu solatnya tak diterima Allah SWT juga


  8. Anonymous Says:

    saudara Pemuda Pelapis..
    saya bukan tanya PAS, saya tanya anda,
    macamana anda tahu solat tu tak diterima Allah SWT


  9. zahidyusof Says:

    Berader mana hujjah yang kata dia orang ni penderhaka??? aku ingatkan ada hujjah yang kemas nak tuduh orang...lain kali kalau nak main tuduh macam budak-budak baik tak payah...buat malu UMNO je...

    Kalau takat ni je hujjah pemuda pelapis UMNO...aku pun nak gelak...

    aku nak tengok mana hujjah-hujjah kau yang boleh tuduh mereka ni penderhaka...sebab aku ada bukti bak-bapak anjing UMNO yang jadi penderhaka...bukan derhaka kepada sultan sahaja...semua dia derhaka

    1) Derhaka Kepada Allah
    2) Derhaka Kepada Rasulullah
    3) Derhaka Kepada Negara.
    4) Derhaka Kepada Raja.
    5) Derhaka Kepada Bahasa Malaysia

    aku tunggu hujjah kau...cuma aku nak ingatkan...kalau dah tahu kita tu tak pakai seluar dalam...jangan paksa orang londehkan kita....kalau tidak malu saja


  10. Kitul Says:

    Nii nak tanya pemuda pelapis..Ok laa fair kalau anda menyokong UMNO ngan BN..tapi siapa kita nak menilai UMNO dan BN? Saya rasa orang yang paling layak bercakap tentang BN/UMNO adalah orang ini-> www.chedet.com kerana dia paling lama jadi pengerusi BN. Kalau orang ini dah konfirm kata BN/UMNO haprak! apa lagi yang boleh kita harap pada UMNO/BN?


  11. Kitul Says:

    Yup..setuju dengan zaidyusof..


  12. kapokbukuh Says:

    soalan saya ttg solat yang tidak diterima Allah SWT belum berjawab lagi..


  13. raz98 Says:

    Otak klau dh benak benak jgak lh,ya allah ya tuhan ku kau buka kan lah pintu hati pada org2 yg tertutup pintu hati nya.


  14. raz98 Says:

    Wahai pemuda pelapis,salah tu tetap salah yg betul tetap betul.gunakan lah fikiran dgn jujur dan iklas apa ada pd umno.Saya umno dulu tapi maaf sekarang tdak.Kalau pemimpin umno jujur dlm perjuangan selama 50th org melayu sekarang tidak merempat.


  15. Ramai penjilat PAS ajaran songsang, penjilat Anwar Al-Juburi dan pejuang projek babi DAP. Syabas!

    Apa lagi yang boleh dikatakan kalau dah benak tu tetap benak jugaklah sampai dah tak nampak dunia luar melainkan duduk bawah kepompong Tok Guru sesat semuanya bagaikan KATAK BAWAH TEMPURUNG. PAS dengan Al-Arqam tak ada bezanya. Sebab itu budak-budak pengikut PAS makin hari makin biol.

    Bertaubatlah jangan lagi duduk guna dan peralatkan Al-Quran dan Hadis demi kepentingan politik sempit untuk meraih sokongan dan simpati. Ingatlah pesanan Tuhan di akhir zaman bahawasanya agama akan dipersenda-sendakan oleh mereka yang berkepentingan peribadi yang kononnya mengaku ulamak. Orang yang tidak layak bercakap tentang akidah dan agama secara mendalam kini bersepah melata di bumi khususnya dalam kelompok PAS sendiri.

    Kepada yang minta hujah tadi tunggu sekejap saya bagi satu contoh Tok Guru pujaan hati kamu semua yang bercakap mengalahkan orang tua nak mampus. Inilah makhluk kayu api neraka nanti. Tunggu jangan tak tunggu. Satu contoh cukuplah, kalau dah Mursyidul Am kamu terang-terang dah tak betul, bawah dia lagilah tak ada langsung yang berguna. Setakat kamu semua pencacai yang tak tahu apa pasal agama tak perlulah nak dilayan.

    Jumpa sekejap lagi.


  16. DALIL NAQLI dan DALIL AQLI:

    Baca dan faham wasiat Rasulullah SAW kepada Saiyyidina Ali RA

    Wahai Ali, bagi orang ALIM itu ada 3 tanda-tandanya:
    1) Jujur dalam berkata-kata.
    2) Menjauhi segala yg haram.
    3) Merendahkan diri.

    Wahai Ali, bagi orang yg JUJUR itu ada 3 tanda-tandanya:
    1) Merahsiakan ibadahnya.
    2) Merahsiakan sedekahnya.
    3) Merahsiakan ujian yg menimpanya.

    Wahai Ali, bagi org yg TAQWA itu ada 3 tanda-tandanya:
    1) Takut berlaku dusta dan keji.
    2) Menjauhi kejahatan.
    3) Memohon yang halal kerana takut jatuh dalam keharaman.

    Wahai Ali, bagi AHLI IBADAH itu ada 3 tanda-tandanya:
    1) Mengawasi dirinya.
    2) Menghisab dirinya.
    3) Memperbanyakkan ibadah kepada Allah s.w.t

    sedangkan di antara perilaku TG Nik Aziz pulak macam ni....

    LOMPAT PARTI KERJA ORANG TAK BERMARUAH - NIK AZIZ NIK MAT;

    KOTA BAHARU: Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata perbuatan melompat parti hanya dilakukan orang yang tidak bermaruah.

    Sehubungan itu, beliau yang juga Mursyidul Am PAS berharap undang-undang untuk menghalang perbuatan itu terutama dalam kalangan ahli politik yang menang pada pilihan raya umum 8 Mac lepas, digubal segera.

    “Memang melompat (parti) ni bukan kerja orang politik, kerja orang makan upah… Bukan manusia (kalau) boleh dijual beli ni,” katanya kepada pemberita ketika menghadiri majlis kesyukuran bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri Senator Datuk Mohd Zaid Ibrahim di kediamannya di sini.

    Nik Aziz berkata demikian ketika diminta mengulas cadangan Mohd Zaid yang menyarankan undang-undang anti lompat parti digubal bagi mengelak perbuatan itu berlaku secara berleluasa. Katanya, beliau sangat bersetuju dengan cadangan seumpama itu bagi mengelak wakil rakyat termasuk daripada PAS berhadapan dengan perkara seumpama itu.

    Dalam perkembangan lain, Nik Aziz berharap pemimpin Barisan Nasional (BN) kembali bermuhasabah diri bagi melihat punca kekalahan yang dialami dalam pilihan raya umum lepas.

    Kemudian, dipetik dari artikel yang terbaru dari Utusan 17 September 2008 yang bertajuk : LOMPAT PARTI TAK SALAH - NIK AZIZ;

    KOTA BHARU: Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berpendapat, tidak menjadi kesalahan kepada Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengambil alih kerajaan dengan memujuk Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) lompat parti.

    Katanya, apa yang dilakukan Anwar adalah selaras dengan kehendak demokrasi, mengikut peruntukan undang-undang dan sejajar dengan tuntutan masa dan keadaan.

    "Kalau Anwar tidak buat macam itu, nak buat macam mana lagi, sementara menunggu pilihan raya, buat macam ini dulu.

    "Dalam pilihan raya, jika berlaku penipuan dan rasuah, tidak akan ada perubahan kuasa itu," katanya kepada pemberita selepas sambutan ulang tahun ke-18 Akaun Amanah Kebajikan Darulnaim, di sini.Beliau ditanya berhubung dengan kegagalan Anwar menubuhkan kerajaan baru pada hari ini sebagaimana yang diuar-uarkan.

    Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan berkata, tarikh perubahan kuasa itu tidak penting kerana lebih penting adalah merealisasikan hasrat pembangkang bila sampai masanya. Beliau yakin, biar apa yang diharapkan oleh Anwar belum menjadi kenyataan hari ini, namun ia bukan satu angan-angan Mat Jenin seperti yang dikatakan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

    Akhir-akhir ini, percanggahan pendapat diantara Nik Abdul Aziz dan Mustafa Ali semakin memuncak berikutan sebuah artikel hasil tulisan Tok Guru Nik Abdul Aziz yang bertajuk RAKYAT TERENGGANU SALAH PILIH PESURUHJAYA telah diarahkan ditarik siarannya dari Harakah.

    Kemelut Pemimpin tertinggi PAS ini sebenarnya berpunca dari unsur-unsur gila kuasa Anwar Ibrahim yang menyemai benih-benih kebencian terhadap penyatuan PAS-UMNO. Perihal ini juga telah menyebabkan terjadinya dua kumpulan di dalam PAS iaitu terdiri dari kumpulan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat & Husam Musa dan kumpulan Datuk Seri Abdul Hadi Awang & Datuk Mustafa Ali.

    seterusnya...

    NIK AZIZ SAMAKAN PENIPUAN ANWAR DENGAN SUNAH NABI !

    SHAH ALAM - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan tindakan Penasihat Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim menetapkan sasaran baru membentuk Kerajaan Persekutuan sebelum Aidiladha 2008 adalah tindakan yang betul.

    “Perancangan membentuk Kerajaan Persekutuan oleh Anwar bertepatan dengan konsep yang dilakukan Rasulullah apabila berjuang demi menyelamatkan rakyat daripada terus alpa dengan dunia politik serta pentadbiran yang tidak berasaskan agama,” katanya selepas menghadiri Majlis Lembaran Wanita Kelantan di Dataran Kemerdekaan di sini.

    Ketika ditanya mengenai masalah yang sering dihadapi Anwar dan menyebabkan peralihan kuasa yang dirancang sering kali tertangguh beberapa kali, Menteri Besar Kelantan itu menjelaskan sesuatu perubahan yang baik apabila ingin dilaksanakan pastinya perlu melalui pelbagai masalah tetapi Anwar perlu tahu PAS sentiasa menyokong tindakannya itu.

    “Rasulullah SAW sendiri menghadapi masalah apabila perlu menunggu selama 13 tahun untuk mengambil alih kerajaan yang ketika itu dikuasai Yahudi, tetapi baginda tidak pernah berputus asa untuk menyelamatkan umat Islam ketika itu.

    “Bukan senang ambil alih pemerintahan sedia-ada, tetapi perlu persediaan lengkap dan bersusah payah mencapai matlamat yang diingini. Tiada kerja mudah...jika nak senang campur susah rasuahlah,” katanya.

    dan terbaru...

    WAKIL RAKYAT YANG BERPALING TADAH DIANGGAP PENGKHIANAT!

    HARAKAH DAILY: Wakil rakyat yang berpaling tadah sehingga menyebabkan kerajaan Pakatan Rakyat di Perak tumbang dianggap sebagai pengkhianat.

    Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, perbuatan berpaling tadah di kalangan Adun tidak menghargai pengundi yang bersusah payah berkempen ketika pilihan raya umum lalu. "Saya rasa cukup dukacita mendengar berita wakil rakyat hilang selama dua tiga hari dan kemudian nak melompat.

    Saya tak faham macam mana keadaan ini boleh berlaku di Malaysia. "Manusia macam ni patut dilemparkan dengan kasut. Selepas mendapat undi dalam pilihan raya, tiba-tiba mahu berpaling tadah. Perbuatan itu berlaku kerana ada pihak yang memujuk," katanya di sini, lewat petang ini. Sehubungan itu beliau yang juga Menteri Besar Kelantan berharap pilihan raya negeri diadakan di Perak bagi membolehkan rakyat memberi mandat baru untuk membentuk kerajaan.

    Beliau juga berkata, pemimpin yang sanggup menerima rasuah saja sanggup berpaling tadah sehingga menyebabkan pergolakan politik di negara ini tiada kesudahan. Petang tadi tiga Adun iaitu dua dari KeADIlan dan seorang DAP di Perak mengisytiharkan memberi sokongan kepada BN. Manakala Adun Bota, Nasaruddin Hashim kembali semula ke pangkuan Umno.

    Dilihat Nik Aziz sanggup melemparkan tuduhan kepada Adun yang keluar dari Pakatan Rakyat sebagai menerima rasuah tanpa bukti-bukti yang kukuh. Sedangkan dalam Islam sebelum menuduh pasangan yang ditangkap melakukan khalwat pun perlu ada saksi? Jadi janganlah menuduh sebarangan sebelum menyiasat terlebih dahulu. Mungkin bagi Nik Aziz segala apa yang dibuat oleh BN bagi PR adalah - Haram, tetapi apabila PR buat semuanya tak apa – Halal?

    Banyak kenyataan Nik Aziz sejak akhir-akhir ini dilihat mengelirukan umat Islam dinegara ini. Ramai tertanya-tanya bagaimana seorang yang dikatakan Ulamak boleh membuat kenyataan bermusim seperti ini. Adakah demi “ politik “ yang sempit? Oleh yang demikian tolong fikirkan dengan akal yang Tuhan bagi.


  17. Anonymous Says:

    Nampaknya orang melayu beriya-iya sangat nak kan PKR memerintah balik di Perak. Apa pula yang dilakukan oleh orang cina. Orang melayu berguling-guling di jalan raya tapi orang cina relax jer. Walhal sebenarnya kuasa orang cina (DAP) yang dirampas di Perak. Saya juga tidak setuju dengan cara BN ambik Perak. Kalau betul anak jantan adakan pilihanraya di tempat tu. Tentukan secara adil.


  18. Ihya Says:

    salam ziarah..

    Bagi saya mudah...Umpama kita bersahabat lah.

    Saya jahat,awak seorang yang alim. Adakah salah kalau awak menasihatkan saya "awak,marilah hijrah kepada kebaikan". Saya sebagai seorang yang jahat kemungkinan ada 2 jawapan.

    1. Insya Allah,saya akan hijrah diri ini dari jahat kepada yang maaruf,tetapi bantulah saya.

    2. Tak mahulah,umur saya muda lagi. Kubur lain-lain. Kau suruhlah orang lain berhijrah.Aku nak enjoy!!

    Maaf tuan pemuda pelapis. Sekadar teguran dari mulut saya yang celupar ini.


  19. abebak Says:

    wajah-wajah pendurhaka Raja2 dan UNDANG-undang,barangkali anda terlupa, masih ramai yg belum anda bariskan.Cuba cari2 lagi dan paparkan nanti baru jadi 'hero' negara dan bangsa.Anda belum teliti dalam cari fakta,harus lebih banyak membca dan mengkaji jangan setakat dengar,tulis ikut nafsu,jangan perbodohkan diri imata ramai.Mudah2an anda akan lebih mantap dalam penulisan dan pengkajian.Jangan sampai dikatakan BODOH DAN SOMBONG,kebencian orang adalah dibenci tuhan.


  20. yobpeghrak Says:

    To Pemuda Pelapis.

    Ko ingat betoi-betoi ape yang engko tulis tu berdasarkan fakta ke atau berdasarkan perasaan AMARAH.

    Ko kena ingat betoi-betoi, melebelkan seseorang dengan nama-nama yang tak baik itu salah di sisi agame. Jangan asyik seghonok menulis aje dan melayan peghrasaan mike saje. Senang-senang aje kome dapat dose kering.

    Ko kenele ingat bahawa kite bukan saje idup kat dunie aje, ade pembalasan hari akhirat. Kalo ko tu banyak fakta dan bukti yang kukuh, ko repot le kepade pihak berkuasa, kot-kot bolehle mahkamah jatuhkan hukum. Kalo tak betoi tunggule pembalasan di akhirat kelak terhadap ape yang kamu dakwe tu.

    Ko kene ingat-ingatkan dighri kamu tu, sebelum kamu diingatkan mase ko dah masuk kobo esok.

    DOSE KEPADA ALLAH BOLEH MINTA AMPUN, DOSE KAT MANUSIE KENE MINTA AMPUN DENGAN AMPUNYE DIRI....

    TAUBATLE SEBELUM TERLAMBAT.


  21. abebak,

    Cuba faham tajuk gambar di bawah tu dengan perkataan yang bermaksud "DI ANTARA..." Rasanya tuan kena masuk sekolah semula. Maaf! Mulut saya agak celupar buat orang yang sukar nak memahami ayat mudah.


  22. Anonymous Says:

    nape blog ni xblh nak bg flag ek?


  23. PELAPIS NEGARA? Alahai, kalau mcm inilah rupa dan gaya mutunya pelapis negara yang Malaysia ada, alamatnya Malaysia menuju kehancuran.

    Menulis bersandarkan nafsu amarah dan bias yang membuak-buak, tanpa sandaran fakta dan kajian yang terperinci.

    Pertama, sila belajar bahasa Istana untuk anda faham isu dan polemik yang anda sengaja timbulkan ini. Ingat, rakyat Malaysia tidak bodoh dan tidak akan izinkan diri mereka diperbodohkan dengan artikel-artikel murahan seperti ini.

    Anda mahu tengok wajah penderhaka-penderhaka sebenar? tunggu laporannya di blog www.pemudakemehe1.blogspot.com ...

    anda akan saksikan betapa biadab dan kurang ajarnya Umno BN...

    1. tabalkan Tengku Ibrahim sebagai Sultan Kelantan.

    2. menaikkan kain rentang yang menyamakan Sultan Terengganu sebagai natang (binatang).

    3. dan banyak lagi yang dibuat Umno..


    anda masih ingat tak siapa yang hapuskan kekebalan dan imuniti raja-raja melayu?

    www.pemudakemehe1.blogspot.com


  24. "mohaf said...

    Sdr. Pemuda Pelapis,
    Hang bubuh bagi budak2 PAS tu. Bukan dia tau apa. Main sokong buta tuli saja. Beratus hektar tanah di Perak PAS bagi kat Cina. Kut-kut dia bina sebuah masjid pun tak pa juga. Ni satu haram pun tidak. Macam tu pun nak perintah negara.

    Saturday, February 14, 2009 8:34:00 AM"
    -------------------
    PPK1 (www.pemudakemehe1.blogspot.com) jawab...

    kenapa tidak boleh bagi tanah kepada cina? mereka tidak berhak? bukankah mereka itu rakyat malaysia jugak? apa salah bagi tanah kepada cina yang miskin...

    tuan dok sibuk canang sana sini kerajaan Pakatan Rakyat bagi tanah kepada Cina, tetapi tuan tak canang pun kerajaan Pakatan Rakyat bagi 1000 hektar tanah kepada sekolah agama rakyat..

    tuan tak canang pun Kerajaan BN bagi tanah skali ngan bukit-bukit dan gunung2 di GENTING HIGHLAND kepada Tokey Cina.

    kalau nak berhujah, biar berfakta...

    cuba tuan tengok Dato dlm klip video ni, mengamuk sakan dia ... amati apa yg dia cakap...

    Radhi manan...
    bg tanah kepada cina...
    dan macam2 lagi...

    radhi manan tu kan exco Umno..

    cuba click...

    http://www.youtube.com/watch?v=SN4grR0DcKY

    selamat menonton...

    www.pemudakemehe1.blogspot.com


  25. KAMI NAK IDRIS, NATANG

    satu soalan... siapa natang (binatang) yg Umno maksudkan tu? bukan tuju kepada Sultan Terengganu ke?

    http://www.youtube.com/watch?v=DowLoN-4Tlo

    selamat menonton..

    www.pemudakemehe1.blogspot.com


  26. abebak Says:

    "Mereka inilah pemecah-belah bangsa dan perosak kesucian agama Islam"?Mengapa tidak merekalah DIANTARA?
    iNILAH YANG SAYA KATA ANDA HARUS LEBIH BANYAK MEMBACA DAN BELUM TELITI,ALANGKAH TIDAK TELITINYA ANDA.Dengan ini ikutlah nasihat saya belajarlahb lagi.....
    Salam perkenalan dari jauh.


  27. Ihya Says:

    Rasul s.a.w pernah beri tanah pada yahudi. Tapi bila yahudi khianat pada perjanjian maka di usir keluar dari makkah dan madinah.

    Tak salah Mb Nizar beri tanah pada orang cina yang membayar cukai dan berwarganegarakan malaysia...

    Janganlah kita mencari musuh dengan Rasulullah di akhirat kelak lantaran kita menyakiti hati jiran kita walaupun jiran itu bukan islam.

    Sekadar peringatan ikhlas.


  28. zahidyusof Says:

    Satu perkara yang perlu ada dalam kita berhujjah ialah..apabila kita nak mengemukakan nas mestilah nas tersebut ada kaitan dengan hujjahan yang kita kemukakan….TAJUK ASAL KAU….. LAPAN ORANG YANG LETAK KAT DEPAN TU PENDERHAKA…..KEMUDIAN AKU MINTA BUKTI PENDERHAKAAN MEREKA….MANANYA???? tak ada pun…kemudian kau bawak hadis.. aku malas nak bahas sapa perawi dia..tak apa kalau hadis tu hadis daif pun kita ambik kira jugaklah sebab ianya tidak berkaitan dengan aqidah…… dan walaupun hadis tu tak ada kena mengena dengan tajuk yang nak di bahaskan iaitu derhaka…. Cuma aku nak tanya…..ADA KE CIRI-CIRI PEMIMPIN UMNO DENGAN HADIS YANG KAU TULIS KAT ATAS TU?? BINI PUN TAK PANDAI PAKAI TUDUNG …nak bincang tentang tanda orang taqwa dan ahli ibadah…ini la perangai UMNO kata kat orang tu kadang-kadang kurang sedar yang mereka jauh dari ajaran dan suruhan ALLAH.

    Kemudian di bawa la pulak kenyataan TG Nik Aziz yang di lihat bercanggah antara satu sama lain…ini pun bukan bukti penderhakaan…kita bincang pasal derhaka ni hoiii…tapi memang perangai UMNO…bila dah tersepit pandai je cari jalan tukar tajuk…tapi tak apa lah…..

    Masalah sekarang ni bukannya TG Nik Aziz Tak Tahu apa yang di cakap oleh beliau…beliau amat tahu..DAN APA YANG SALAHNYA dengan apa yang ucapkannya…yang salah hanya di sisi orang UMNO…sekarang ni…perkara pokok yang perlu di bahaskan ialah siapa betul dan siapa salah??? Dan dalam penentuan itu neraca mana yang perlu di gunakan….PASTInya neraca yang paling tepat ialah Quran dan Hadis…..UMNO Dasar perjuangan pun sudah Bukan ISLAM…tak caya ke?..... tengok la perlembagaan UMNO… ada sebut dasar perjuangannya Islam ?? ada ??? tu tak bincang la masalah moral dalam UMNO….cuba sebut apa jua jenayah semua ada dalam UMNO……

    • Bunuh Orang…Dato’ Mokhtar Hashim bunuh Dato’ Taha Talib.
    • Rogol…… Kes Rahim Tamby Chik…..semua orang tahu
    • Pelari Anak Orang…… Calon Timbalan Presiden La ni Mohd Taib..pelari anak raja pulak tu….ehhh derhaka ke tak ye macam tu.
    • Rasuah….tok sah dok cerita la benda-benda macam tu…mula dari cawangan hingga ke paling atas sekali…dulu…kini…selamanya…..
    • Songlap Duit……he he…bukan UMNO kalau tak buat…
    • Salah Guna harta rakyat…baca berita harian 14/2/09 muka surat 18…UMNO Penang minta peruntukan kerajaan bagi kat UMNO bahagian….hoii duit kerajaan tu duit rakyat bukan duit mak nenek kau orang.

    Apa lagi…tak tercerita…..betul tak leh hukum parti tersebut dengan perbuatan ahli dia…tapi kalau sudah jadi budaya macamana????

    Maka lompat dari yang TAK BAIK kepada YANG LEBIH BAIK….adakah itu salah???? Lompat dari yang amalkan rasuah kepada yang tak amalkan rasuah tak baik ke???

    Yang confirram tak baik ialah LOMPAT DARI YANG BAIK kepada YANG TIDAK BAIK…Pengamal rasuah…..

    OOOO tak ada bukti yang 3 ekoq tu rasuah…hoi jawab dulu kenyataan bersumpah ketua PKR Ipoh Timur yang Najib Tawarkan dia RM50 Juta…Jawab dulu Kenyataan Bersumpah ADUN Bukit Selambau yang dia di tawarkan RM5Juta…..ke kau faham rasuah ni macam mana???...dah la aku rasa baik kau tukar je nama PEMUDA PELAPIS TU…buat malu ke UMNO je….lu punya akai kurang ada bro…

    Ulang sekali lagi…jangan cuba bermain api….nanti terbakar diri……

    Yang lain-lain tu tak payah dok merapu la…tak payah tunjuk kita ni kuat melayu la…melayu bukan boleh bagi shafaat kat kita masa jumpa Allah kelak


  29. abebak Says:

    Nampaknya blog ini tak lah hebat mana takat orang baru belajar menulis,tak perlu layan sangat.Nanti habis belajar,baru nulis lagi ya,baru dipertimbangkan nak layan balik.


  30. Anonymous Says:

    PAS TU BANGSA APA?? UMNO TU BANGSA APA?? UGAMA APA?? MAZHAB APA??? AKU PUN TAK PAHAM..??? NAK GADUH REBUT WAT APE...????? KORANG NAK BERDEPAT JER..CUBA PIKIR NAK LAWAN ISRAEL TU BARU LER KLAS.. AKU RESPEK SAPA YANG DPT JLN KALAHKAN ISRAEL TU....INI TAK ABEH JADI JOYAH KAMPONG JER....LAGAK JER LEBIH...


  31. Anonymous Says:

    HAL SEMBAHYANG NAK JADI ISU APA LER ADA CITER-CITER NAK MEMERINTAH..MB DAN ORANG PAS MHATE UMNO..UMNO NGATE PAS.....PAS TU AGAMA KER????


  32. Kesian kat puak-puak PAS dan PKR ni ye! Melenting sakan kena sakat. Gelihati pulak menengoknya. Mati-matian nak tegakkan benang basah deme. Alahai!

    Deme anggap TG Nik Aziz, Hj Hadi, Anwar, Karpal dan lain-lain sebagai manusia maksum. Alahai!

    Deme hidup di akhir zaman ni berkiblatkan PAS dan PKR. Deme hidup atas dunia yang hampir kiamat ni bertuhankan Raja Merapu macam Hj Hadi, bertuhankan TG Nik Aziz yang dah nyanyuk, bertuhankan Anwar Raja Liwat (Al-Juburi). Alahai!

    Masing-masing nak komen konon berhujah tapi otak masing-masing letak kat kepala lutut. Ada yang terang-terang bubuh otak bawah tapak kaki. Nak hujah, dah dibagi hujah tapi kata tak kena pulak. Ada saja akal biol nak menafikannya konon tak kena langsunglah. Bacalah sampai faham dan kaitkanlah ada kena ke tak kena? Pasal kena batang hidunglah sebab tu melenting sakan semuanya.

    Dah hilang moral nak berhujah maka dikatakannya blog orang begitu dan begini. Alahai! Gelihati sungguh!

    Sesekali seronok juga teman melayan sikap bangang puak-puak PAS dan PKR ni. DAP yang hilang kuasa kat Perak tapi Melayu bangsat Pakatan Rakyat yang lebih-lebih. Inilah pepatah kata, "lebih sudu dari kuah". Alahai! Kesian!

    Teman geli dan jijik pada puak-puak Pakatan Rakyat ni. Langsung tak ada kelas (no standard). Otak cekai. Budak kecik pun reti pikior yang mana betul yang mana salah. Dasar suka putarbelit, tang mana pun tetap nak putarbelit sampai ke tua. Alahai! Cakap pada Tok Guru deme semua sudah-sudah ler duduk merapu dan mengarut. Dah sampai masa patut bertaubat, bukan masanya lagi ajak sesama Melayu dan sesama Islam bergaduh, mengata itu dan ini mengajar anak-anak buah segala ajaran sesat yang menyongsangkan aqidah.

    Sekali lagi teman nak "highlight"...

    PAS - Parti Ajaran Sesat.

    Islam adalah agama Allah SWT.

    PAS tidak langsung mencerminkan kesucian Islam malahan lebih menghancurkan agama Allah SWT dengan segala fitnah dan sebagainya. Pengikut PAS tidak sedar diri mereka dipesongkan kefahaman ke arah sifat-sifat keiblisan dan kesyaitanan. Mati hidup semula teman takkan jadi ahli PAS. Ibarat parang dileher sekali pun PAS tetap bukan pilihan. PKR lagi ler jauh sekali. Takut teman nak dekat nanti rabak bontot dikerjakan Anwar. He! He! He!


  33. Anonymous Says:

    Menurut kata Sdr.Mohaf 'Beratus hektar tanah di Perak PAS bagi kat Cina'.Untuk makluman Sdr.PKR Perak bagi pada warganegera Malaysia yang kita iktiraf.Jumlah semuanya di Perak tanah yang di beri kepada Cina Kampung Baru ialah 3000 hektar.Tapi kenapa sdr tak bising bila kerajaan BN Tajol Rosli bagi 10000 Hektar kepada Universiti Cina di Kampar Atau kerajaan BN bagi Satu Gunung kepada Lim Goh Tong buat tempat judi.Atau biarkan sebahagian besar tanah di Johor Baru dibuat kawasan perumahan dan rumah tersebut dibenarkan rakyat asing Singapura beli.Semua Adun Perak semasa Tajol dapat kawasan balak tapi jual pada cina. 90% kawasan perumahan dan bandar-bandar baru di Perak di bangunkan oleh orang atau syarikat cina.Tapi mereka perolehi tanah untuk dimajukan dari siapa kalau tak orang umno,ADUN umno,ketua bahagian umno,pemuda umno dan sebagainya.Tengok lah sdr pemuda pelapis,Ketua Bahagian Umno tak ada gaji,tak ada elaun khas,tapi kalau jadi ketua bahagian mereka akan jadi kaya.Dari mana datang duit kalau tak menjual semua kepentingan melayu kepada taukeh cina.Ketua bahagian kaya,kau pemuda dapat apa,orang umno penyokong kuat dapat apa,ketua bahagian beli kereta besar yang baru ,kau dapat kereta apa. hahaha dapatlah kopi secawan dan nasi bungkus dan RM10 kerana menghadiri program.Larat kamu tengok semua ni... nanti orang umno dah jaul semua tanah pada taukeh cina demi pembangunan,anak cucu umno nanti dah tak ada tanah.maka orang cina naikkan semua cucu umno dalam bot besar dan ekspot ke sumatra,puas hati kamu.Kami orang pas atau keadilan tak perlu bimbang lagi kerana pada kami tak ada melayu,cina,india lagi - kam adalah orang malaysia.kami ada satu mimpi walaupun berlainan rumah dan agama.


  34. AnakTun Says:

    Haha..
    ni nak naikan trafic ker..

    RUKUN FREEMASONRY

    monotheisme - kesatuan tuhan @ tuhan yang maha esa
    nasionalisme - fanatik pada satu bangsa iaitu yahudi,(takrif nasionalime - meletakkan kesetiaan dan ketaatan manusia pada negara dan bangsa mendahului diatas kepentingan yang lain.Dimana jiga fahaman ini berlawanan dengan umat islam yang berlandaskan aqidah dan syariat islam.....dari sudut sejarah fahaman ini jugalah yang digunakan musuh islam dalam menjatuhkan khilafah uthmaniyyah.....
    humanisme - kemanusian yang adil dan beradab berdasarkan ajaran talmud dimana antara ajaran ini ialah menentang hukum hudud....
    democratisme - penyatuan suara kerana kesepakatan dari bermesyuarat dan bertukar fikiran mendapat kesepakatan penyatuan suara dan itu adalah suara tuhan
    sosialisme - cinta pada tanah air itu sebahagian dari iman

    dan ini rukun negara Malaysia

    KEPERCAYAAN PADA TUHAN
    KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA
    KELUHURAN PERLEMBAGAAN
    KEDAULATAN UNDANG UNDANG
    KESOPANAN DAN KESUSILAAN

    Kalau Raja atau undang2 buat hal..
    kita derhaka jer..
    yang penting kita x derhaka dengan Allah..
    Allah..


  35. Anonymous Says:

    kah bintang-

    kah,,,kah,,,kah ni pemuda pelapis ke? ke kuih lapis...cakap mcm org tak semayang je...nak kata takde akal manusia...kalau lembu tu lain laa... cakap tu guna laa fakta kedua dua pihak...ini nampak sgt terang2 ko guna media umno je...

    kah..kah..kah..malu aku dapat pemuda mcm ni...org umno tak jaga akhlak2 pemuda2 dia kot...

    kah..kah...byk gak ye org bagi komen kat ko...tapi tak terjawap.. takde idea kot..otak ko tu berlapis kot..mcm mana nak jadi pemuda pelapis. soalan yang diaorg bagi pun tak leh jawap...kalau setakat jawap jilat..jilat..jilat... baik suh adik ko je jawap...siap leh suh jilat lagi...

    mcm ni laa nasib pemuda pelapis...dah takde harapan kot..

    lagi satu jgn lupa turun bkt gantang,,,tak elok gak kalau ko tak p..ye laa bapak penyamun sponsor semuanya...tak elok tolak rezeki tu.... berjuang utk duit,,,kah..kah..kah..


  36. buah kiwi Says:

    dakwaan saudara yg TGNA seorang yg nyanyuk adalah kurang ajar!

    yg lain sy tak mau comment, sebab sy pun x suka


  37. ANAK JATI PERAK Says:

    MOVE AHEAD PEMUDA PELAPIS DON'T BACK OFF. YOU HAVE DONE A GOOD JOB.

    DEME SEBENORNYE NAK TEGAKKAN BENANG BASAH DEME. DEME YG DAH TAK TERKATA DGN JAWAPAN BERJELA MIKA DAH BAGI.

    TEMAN ANAK JATI PERAK TAHU LE TEMAN TAK SEMUA RAKYAT PERAK SUKA DEME TU. TINGGEI MASA NAK RACUN JE SEMUA PEMIMPIN PR BIOR CEPAT MASUK TANAH. HURU HARA NEGARA DIBUATNYA.


  38. jakChemor Says:

    Kepada pemuda pelapis,
    Teman ghase baik mike tuko nama kpd koi lapis...kah...kah...kah
    Org berhujah dia nak berhujah...bila ghase dah kalah dgn hujah org lain mula kata ngusik le...ngocah le...udah le tu yop..lain kali jangan le gate-gate nak promosikan laman web mike tu kat laman web org lain..pegi le promot web mike ni di mykmu.net.
    Haa..itu je tempat mike yg sesuai nye..tempat pengampu umno dan tempat memperbodoh-bodohkan org melayu...
    Kepada Anak Jati Perak pulok..
    Teman pun anak jati perak juge yop..
    Mike bila pulok nak sedor? Udah lebih 50 tahun dah kita kena tipu dgn puak-puak umno ni mike tak sedor-sedor lagi ropenya yer !!!!
    Klu betoi deme tu memperjuangkan org melayu tak ade le rame yg duduk dighomah setinggan...dan kita pun sepatutyer tak perlu lagi kpd hak-hak keistimewaan utk org melayu utk melindungi org melayu lagi sebenornye !!! Yg kaye cuma 2-3 kerat je..pikio-pikio le yop !!


  39. TRIANGMAN Says:

    mintak tolong kpd penyokong pas. jgn bedebat dgn penyokong um-no mengenai agama , mereka tak serius ,ibarat menyimbah minyak petrol ke dlm api jer..sepatut nya diaorang nih kena nasihat pemimpin pemimpin wanita mereka tuh..belajar dulu yg asas nih, cara2 memakai tudung dgn betul..nih sibuk2 cite fitnah mambang ,liwat dan mcm2..dan ada satu cadangan,tukar je nama pemuda islam pelapis.kan bagus nama tu.ataupun pemuda melayu pelapis..opps melayu!! dlm kuboq nanti x de plak malaikat tanya kamu dari bangsa mana..///


  40. Anonymous Says:

    Senang je nak tahu solat tu diterima atau tidak.."Solat dapat menghalang kamu dari melakukan perkara keji dan mungkar. "

    Mungkar nyata mcm tak pakai tudung, cium / gesel pipi bukan mahram,(ada bukti filem , gambar kat dunia lagi)
    Mungkar tak nyata ..mengebom org/suruh org bom org (blum ade bukti filem.gambar kat akhirat playback nanti)


  41. Ahmad Zulhilmi Says:

    waalaikumussalam

    Paku dulang Paku serpih
    mengata orang melenting
    tp kita pun melebih2 lenting

    punyala emosi dan taksub kepada sebelah pihak sehingga sebelah pihak lg tidak sedikit pun kebaikan yang dipandang.

    Dunia tempat pinjaman..berbuat baiklah dan janganlah bermusuhan...kita ni Islam dan muslim,kalau inilah nilaian muslim yang kita bawa,bagaimana tanggapan yang 'belum' Islam tentang Islam tu?

    cukup2 lah..
    sama2la kita berukhuwah kerana Allah,bukan kerana parti

    waAllahua'lam


  42. Anonymous (February 16, 2009 11:20:00 PM),

    Tolong faham bahasa yang simple. Letakkan nama samaran @ nama betul jika mahu mengutarakan komentar. Selepas ini saya tidak akan menyiarkan sebarang komentar tanpa nama.

    Komentar tajam dan membidas secara keras tidak menjadi masalah kepada saya namun kepada yang memaki dan mencarut tidak akan dilayan.

    Jika penyokong PR semuanya menganggap diri berada di pihak yang benar dan merasa diri mengikut ajaran Allah SWT dan sunnah Rasulullah SAW, apakah ada nas-nas Al-Quran dan Hadis yang menyebut bahawa kita boleh bersikap sedemikian?

    PERHATIAN KEPADA KOMENTAR BIADAB YANG MENCARUT DAN AJAK BERKASAR YANG SAYA TIDAK SIARKAN (BUDAK KELANTAN):

    JIKA SAUDARA BERHAJAT HENDAK BERTEMU DAN BERADU KEDERAT, SILA EMAILKAN FOTO ANDA DAN SERTAKAN NO. TELEFON ANDA AGAR SENANG SAYA BERHUBUNG UNTUK ATURKAN TEMU JANJI BILA-BILA MASA SAYA SENANG DAN KELAPANGAN, JIKA ITULAH YANG SANGAT DIHAJATI. SAYA TIDAK MENCARI MUSUH DAN TIDAK MENGUNDANG PERBALAHAN TETAPI KITA DI SINI BERTELAGAH BERASASKAN IDEOLOGI POLITIK YANG BERBEZA. ORANG DAH JUAL NANTI TAK DIBELI KESIAN PULA DAGANGAN TAK LAKU. APA PUN NANTILAH SAYA PERTIMBANGKAN.


  43. umialia Says:

    dah takda topik


  44. amSZ Says:

    kepada saudara Pemuda Penapis (eh... Pelapis)

    kenapa moderate komen orang lain? takutkan caci maki? Caci makilah salah satu faktor pendorong kejayaan. Kalau caci maki taknak terima, macam mana kamu nak jadi pemimpin ni...


  45. Teruskan dengan hujah anda Pemuda Pelapis. InsyaALLAH mereka semua akan faham bila ALLAH membuka pintu hati mereka untuk memahami apa yang sedang berlaku sekarang. Lainlah kalau ALLAH dah tutup pintu hati mereka yang terlalu taksub pada Mursyidul Am mereka tu. Opss!! Tersasul hahaha


  46. Rijal Muhammad Says:

    Mati menanti disebalik nafas... mungkinkah ini nafas penutupku.
    Maka akanku galas beban menuduh liwat ke hulu hilir, tiba2 akan disemukakan dgn tertuduh...
    dihadapan AlHakim


  47. Anonymous Says:

    ahmad

    aku tak faham bila org islam di malaysia sudah jadi syiah bila taksub pada nik ajis dgn memakai baju dan menampal gambarnya di kereta dgn foto nik ajis muka tersengih macam bab*. Taksub sepatutnya pada rasulullah kerana baginga yg memberi syafaat bukan pada mursyidul hampeh yg menggunakan agama utk duniawi. anak menantu isteri terus dikayakan jadi ceo,tokey stesen minyak. Ceramah bukan nak suruh org ingat pada Allah tapi suruh undi Pas dan bermusuh dgn org islam dari Umno.


  48. Anonymous Says:

    aku kan hairan satu benda.. dorang cakap kat kes terangganu .. umno cakap sultan binatang ... aku nak ckp balik bkn ayat dia tulis "kami nak idris natan" bkn dia cakap wahai sultan binatang kami nak idris .. aku tak paham btl sapa yang tak pandai membaca ...