Perhatian kepada semua pengunjung yang dihormati: Sila nyatakan nama sebenar atau nama samaran di awal atau di hujung komentar bagi anda yang menggunakan "Anonymous". Kegagalan mematuhi pesanan atau komentar yang berbahasa melampau tidak akan disiarkan. Harap maklum!
_________________________________________________________

Pemuda Pelapis

Innalillahi Wa'inna Ilaihi Raji'un

Selamat bersemadi wahai Pakatan Rakyat (PR) negeri Perak. Kalian kini ternyata telah tewas di alam perjuangan. Ketahuilah bahawasanya perjuangan kalian itu ternyata songsang dan sia-sia yang mana telah mendatangkan murka Allah SWT.

Kalian kini telah bertukar alam daripada kekuasaan yang rakus dan tamak haloba kepada tidak lagi mempunyai apa-apa kuasa ke atas kerajaan negeri Perak Darul Ridzuan dan seluruh jajahannya. Kalian telah hilang mandat serta kepercayaan rakyat dan tidak lagi mendapat perkenan baginda Sultan.

Solat hajat kalian juga turut tidak diterima Allah SWT akibat keceluparan mulut-mulut kalian di samping kemungkaran tangan-tangan kalian yang begitu angkuh dan sombong ketika rakyat Perak meminjamkan sementara mandat untuk menguji kejujuran dan ketelusan kalian dengan kuasa yang diberikan.

Kalian terlalu riak, kalian telah lupa diri dan tidak tahu bersyukur atas kemenangan lalu yang hakikatnya bukan atas dasar kekuatan kalian sendiri. Kemenangan yang lalu itu cuma atas pemberontakan sementara rakyat yang semata-mata mahu memberi pengajaran kepada kepimpinan Barisan Nasional sahaja, malangnya kalian telah alpa.

Kalian juga menderhakai Allah SWT dengan memperalatkan Al-Quran dan Hadis demi kepentingan mahu berkuasa dan bertujuan mengelirukan umat Islam lainnya di dalam meraih simpati serta sokongan. Kalian menggalakkan agama Islam terus dihina dan diperkotak-katikkan oleh sekutu-sekutu DAP kalian tanpa bertanggungjawab untuk membela kesucian agama Islam.

Kalian telah jelas bersubahat menyokong dan mendokong perjuangan ketua kalian yang bertabi'i songsang dan memungkari Allah SWT sedang kalian sedar setelah memperolehi petunjuk Allah SWT tetapi kalian terus berdegil dan membohongi diri kalian semua.

Kalian tergamak kafir-mengkafirkan sesama Islam hanya gara-gara berbeza ideologi politik semata-mata. Kalian memperlekehkan kepimpinan Barisan Nasional dengan memusuhi mereka dan turut menganggap mereka sebagai yahudi sedangkan Anwar ketua kalian adalah produk yahudi yang sebenar-benarnya.

Kalian telah menganiayai kanak-kanak dan menghalang mereka daripada menimbu ilmu dengan mengunci kelas-kelas tadika Kemas. Kalian juga mengkhianati masyarakat lainnya dengan menutup dan mengunci kesemua dewan orangramai. Kalian berlaku zalim ke atas mereka dan menyekat kebebasan mereka selama ini.

Kalian membohongi rakyat di ketika berkuasa memerintah negeri Perak dalam tempoh percubaan selama 10 bulan, kalian menyalahgunakan kuasa, kalian telah meliwat segala kepentingan rakyat, kalian turut meliwat tanah-tanah rakyat bangsa kalian sendiri untuk dianugerahkan hak 999 tahun kepada keluarga-keluarga Chin Peng pengkhianat agama, bangsa dan negara.

Kalian banyak bertindak membelakangi dan menghina kuasa Sultan dengan mengingkari titah perintah baginda. Maka itulah sebabnya Allah SWT telah meragut kembali kekuasaan yang dipinjamkan sementara untuk kalian merasai akan nikmatnya tapi ternyata kalian semakin hari semakin tamak haloba serta lupa daratan.

Hari ini dengan sahnya kalian telah hilang kuasa kepimpinan kerajaan negeri Perak Darul Ridzuan untuk diserahkan kembali kepada Barisan Nasional yang telah banyak berjasa sejak 51 tahun negara mencapai kemerdekaan dan merekalah yang sebenar-benarnya lebih layak dan berhak memilikinya.

Maka itu dengan muktamadnya, tamatlah sudah riwayat keangkuhan dan kesombongan kalian setelah dengan sekelip mata Allah SWT menyentap kembali nikmat yang telah dipinjamkan sementara buat kalian. Dengan peristiwa bersejarah ini juga maka diharapkan lenyaplah aksi-aksi gila talak dan sepilah mulut-mulut murai yang tercabut ekor semuanya.

Bersemadilah kalian serta gerombolan kalian dengan tenang dan bermuhasabahlah diri untuk kembali kepangkuan jalan sekiranya kalian masih berhasrat dan berimpian untuk dihidupkan semula dengan sebuah perjuangan yang lebih tulus dan telus. Secara langsungnya, ini juga adalah satu pengajaran berguna buat rakan-rakan kalian di negeri Selangor, Kedah, Pulau Pinang dan juga Kelantan sekiranya terus alpa dan lalai.

Innalillahi Wa'inna Ilaihi Raji'un. Amin!

0 Responses